Ga naar inhoud

Eye Candy Is The Best Candy: Good On The Teeth Too


Chimi

Recommended Posts

Daar kan ik me wel in vinden. Dat iets zogenaamd lelijk getekend is, wil niet zeggen dat het meteen 'slecht' of 'niet mooi' is. Dat geldt vooral voor strips. Ik weet nog dat er veel kritiek kwam op de tekeningen van Hein de Kort op de brievenpagina van Eppo (wordt vervolgd) maar dat wil niet zeggen dat het geen kwaliteit kan hebben. Sommige tekeningen die ik hier heb geplaatst vinden anderen misschien ook lelijk.

Link naar reactie

Sommige tekeningen die ik hier heb geplaatst vinden anderen misschien ook lelijk.

Bij het concept: 'het is lelijk', is er een duidelijk verschil tussen 'het is mijn smaak niet' of 'het is slecht gemaakt'. Er zitten in deze draad nogal wat dingen bij die ik 'lelijk' vind: te bombastisch, overgedetailleerd, onoverzichtelijk... Maar er zit geen enkel tussen die 'slecht gemaakt' is, ook die Crumbs niet. Dat nuanceverschil durft op internetfora nog wel eens weg te vallen :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Van een hoop comics vind ik de digitale inkleuring gewoon slecht. Terwijl het tekenwerk meestal knap in elkaar zit.

Neem nu die  laatste 2, Capullo en Albuquerqe. Tekenwerk is prima.  inkleuring is: tjah...

Nochthans lees ik graag American Vampire.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En Crumb...zijn weergave van mensen en vroegere klasgezellen, vrouwenissues e.d. vind ik wel goed.  Pas op, ook bijna alles van hem is zonder potlood of constructietekening gemaakt.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...