Ga naar inhoud

Hanco Kolk - Der Ring des Nibelungen


JJL

Recommended Posts

Sinds enige tijd heb ik onderstaande schets van Hanco Kolk in mijn bezit. Van hem heb ik begrepen dat het een schets is voor een illustratie bij een artikel over Der Ring des Nibelungen dat in het Algemeen Dagblad is verschenen (ik denk in het najaar van 2000, gegeven de datum op de schets). 
Deze tekening zou er een zijn uit een serie van vier, die elk een deel van de ringcyclus uitleggen (naast Gotterdammerung zijn dat Das Rheingold, Die Walküre en Siegfried).

Is iemand bekend met dit artikel en/of deze illustraties. Ik zou er nl. graag een scan van hebben.

 

58e4d914c1d0b_RingdesNibelungen.thumb.jpg.154f4ea48ac3e097c0fba67c80d2ea2e.jpg

 

Link naar reactie

Heeft het AD geen archief of zo waar je dat artikel kan opvragen? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

 

 

Prachtige tekening overigens - heb je dus bij Hanco zelf gekocht begrijp ik?

 

Dank!

Ik nam de tekening over van iemand die hem van Hanco had gekocht. Heb daarna wel contact met Hanco opgenomen om de herkomst van de tekening te achterhalen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...