Guest Kontiki Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Zo ziet de jonge Alex eruit in de te verschijnen spin-off over de jeugd van de Gallo-Romeinse held van Jacques Martin. De tekenaar is Laurent Libessart (Moréa), de scenarist is Marc Bourgne (Michel Vaillant, De Piraten van Barataria). Het is de tweede spin-off na Alex Senator waarin een vijftigjarige Alex (en zijn zoon) de hoofdrol speelt. Quote Link to comment
esteban² Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Een fijne tekenstijl, dat alvast. Maar ik heb nog nooit een oorspronkelijke Alex gelezen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Guest Kontiki Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Ik denk dat uitgeverij Casterman met een wat Euromangalook jonge lezertjes probeert te werven. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Niet slecht. Maar ik zou gegaan zijn voor de krullenbos. Kwestie van een herkenbaar element te behouden. Quote Link to comment
Chorasan Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Oei... Kan me niet echt bekoren. Ik ben daar mss verkeerd in, maar dat joch associeer ik trouwens meer met de middeleeuwen dan met het tijdperk van de Galliërs. Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
Guest Kontiki Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Zijn zwaard is van oudere datum dan de middeleeuwen. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 22, 2018 Share Posted April 22, 2018 Zijn zwaard is een typisch keltisch zwaard. Wellicht komt het doordat Alex getekend is met een broek. Maar ook broeken behoorden tot de standaard klederdracht bij Germanen en Kelten. Veel minder bij de Romeinen, die enkel de broek droegen als legionair, toen ze veelvuldig met de Germanen in contact kwamen en meer tijd noordelijker dienden door te brengen. Quote Link to comment
Lefranc Posted April 22, 2018 Share Posted April 22, 2018 Ziet er niveau jong Suske en Wiske uit. Enkel voor de allerkleinsten onder ons. Quote Link to comment
Recommended Posts