Ga naar inhoud

unsung heroes of illustration


Recommended Posts

Getriggerd door een art book van Robert Fawcett, stuitte ik op een Youtube kanaal van Pete Beard met de titel

unsung heroes of illustration, waarbij vele voor mij onbekende tekenaars de revue passeren.

Misschien wel leuk om te bekijken.

 

Het zijn geen echte striptekenaars maar meer illustrators, maar het visuele aspect heeft de nodige raakvlakken.

Let vooral op nummer 14 Franz Wacik 1883- 1938, de grootvader van Mike Mignola !?

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
34 minutes ago, Konincks said:

Waarom Lammers en Lutz bijna nooit de waardering hebben gekregen in de Nederlandse pers is mij een raadsel.

 

Vanwege het feit dat de pers niet alles kan verslaan wat er leeft en bestaat onder de bevolking. Dat kost teveel middelen en het zou niet rendabel zijn voor kranten. Plus, persoonlijke voorkeur van redacteuren. Wanneer een redactie bevolkt wordt door lieden die niet veel op hebben met pakweg klassieke illustratie, maar dan wel weer met videokunst en conceptual art, dan komt er geen Lammers en Lutz, in de krant.

Maar met de komst van het internet kan iedereen zelf deels journalist en publicist zijn. En dus publiceren wat hij of zij interesseert en anderen die ook diezelfde interesses delen, daarvan op de hoogte stellen.

Veel zaken die anders nooit in het nieuws komen heb ik de afgelopen 10 jaar wel zien voorbijkomen op het net.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...