Ga naar inhoud

Belgische Nationale Voetbalploeg.


Recommended Posts

Piet hebben, wat betekent dat, eindelijk na al die jaren uit je schulp kruipen en met een beetje lef spelen :D ???

Ik hoop wel dat de Belgen het echt gaan halen, maar niet te snel juichen, Kroatie zit op vinkentouw.......

en mocht je tweede worden in de poule....... :o dan kan je in de playoffs zomaar stuiten op Spanje, Portugal, Engeland, Zweden, Denemarken, Griekenland....of iets in die geest..............dat zal nog zwaar worden.

Maar zoals ik het nu inschat.............Belgie door als eerste en gelijk geplaatst voor het WK :cheerf2: ..............

Zou toch leuke finale zijn..........de strijd der Lage Landen......

Link naar reactie

Piet hebben is dus geluk.

Nou, Ik geloof niet dat wij veel geluk hebben gehad. Heel vaak uitgeschakeld met penaties, finale 74 onterecht verloren, finale 78 bal op de paal in laatste minuut, finale 10 verloren drie minuten voor eind verlenging en in de wedstrijd bal via hak casillas eruit. Niet naar WK 1986 onterechte late goal Grun (na rood Kieft door duikelaar en nsb-er Vercauteren). Ek halve finale 2000 twee penaliteit gemist en daarna met penaties eruit. Ek 2008 de wereldkampioen en vice wereldkampioen Italië en Frankrijk helemaal weggespeeld om daarna uitgeschakeld te worden door de enige goede wedstrijd van Rusland in de laatste tien jaar (met ingetrokken rode kaart voor een Rus, belachelijk).

Tsja, geluk, hmmmm, plaatsing WK 74 met (geen) buitenspel goal België. Ek 2004 winst Tsjechië over Duitsland en daardoor verder.

 

Nee, de geluksbalans is voor Nederland niet echt gunstig geweest

Link naar reactie

Allemaal wel wat tegenslag gehad. Argentinie was natturlijk gewoon Maradonna die op zijn eentje het WK won, Platt in de verlengingen is nog altijd een nationale fobie en als je tegen Duitsland speelt ga je 9 keer op 10 met 1-0 de boot in hoe slecht ze ook spelen.

Maar ja Nederland had al wel meer grote competities kunnen winnen, blijven oefenen op de penalties!

Link naar reactie

Allemaal wel wat tegenslag gehad. Argentinie was natturlijk gewoon Maradonna die op zijn eentje het WK won, Platt in de verlengingen is nog altijd een nationale fobie en als je tegen Duitsland speelt ga je 9 keer op 10 met 1-0 de boot in hoe slecht ze ook spelen.

Maar ja Nederland had al wel meer grote competities kunnen winnen, blijven oefenen op de penalties!

 

Ach, als de belgen eens wat meer lef tonen en niet met 10 man voor het eigen doel gaan liggen wordt het misschien wel weer wat......

Link naar reactie

Rare wedstrijd gisteren. 68% balbezit en daar niets mee doen. Het was echt niet mooi, efficient, ... Soit, de 3 punten zijn binnen.

 

Dat begrijp ik dus niet, veel Belgische spelers acteren in de sterkste europese competities maar een wedstrijd domineren en afmaken kan dus niet, 1-0 tegen Macedonië, dat wordt nog wat in Kroatie......  

Link naar reactie

Dat begrijp ik dus niet, veel Belgische spelers acteren in de sterkste europese competities maar een wedstrijd domineren en afmaken kan dus niet, 1-0 tegen Macedonië, dat wordt nog wat in Kroatie......  

 

De macedoniers kampeerden met 11 man op hun helft, en loerden op de counter. De eerste helft wou Wilmots die counters opvangen, en hield hij 4 man achterin, en dan had je 6 man tegen een muur van 11 macedoniers. Als de aanvallende ploeg (Belgie) dan nog te traag speelt, dan krijg je dit niet opengespeeld.

 

De wedstrijd tegen de kroaten zal een stuk spannender zijn, want beide ploegen gaan moeten komen. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Tja, dat is wel ver terug in de tijd, als je daar nog je voldoening uit moet halen... Wat wel weer genoeg zegt over het Belgische voetbal de laatste 25 jaar...

 

in 2002 hadden we ook nog wel wat frustratie hoor: de 1-0 van wilmots die onterecht wordt afgekeurd in de achtste finale tegen brazilie.

Link naar reactie

De macedoniers kampeerden met 11 man op hun helft, en loerden op de counter. De eerste helft wou Wilmots die counters opvangen, en hield hij 4 man achterin, en dan had je 6 man tegen een muur van 11 macedoniers. Als de aanvallende ploeg (Belgie) dan nog te traag speelt, dan krijg je dit niet opengespeeld.

 

De wedstrijd tegen de kroaten zal een stuk spannender zijn, want beide ploegen gaan moeten komen. 

 

Dat is het probleem, tegen "zwakkere" ploegen moet je het spel domineren en risicos achterin toestaan. Het belgisch voetbal staat al jaren te boek als verdedigende ploeg die de countertjes afwacht. Nu heb je een generatie talentvolle spelers, maak daar GVD dan ook gebruik van !  

Link naar reactie

Het laatste jaar heb ik de Belgen niet meer op de counter zien spelen. En ik mis dat wel een beetje. Nu is de snelheid er totaal uit met dat gebrei. Dembele, Hazard,...zijn allemaal sublieme balvasthouders/dribbelaars, maar soms had ik eens een simpel één tijds steekballetje willen zien. En als ook Mertens, Fellaini en Debruyne beginnen te dribbelen dan is dat een teveel van het goede, of is het een Spanje B.  

 

We zouden nu nog eens moeten spelen tegen een topploeg. En dan perfect counteren... met Lukaku, Mertens en Dembele kan dit zeker. Hun techniek ligt stukken hoger dan de vroegere counterende Belgen. Het zal er nog wel eens van komen :-)

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ach, als de belgen eens wat meer lef tonen en niet met 10 man voor het eigen doel gaan liggen wordt het misschien wel weer wat......

Belgie was er op het WK altijd bij tot in 2002, en zelfs meestal achtste finale, maar het was toch in 1986 en 1990 dat ze een echt goede ploeg hadden. 2002 tegen Brazilie was inderdaad ook balen, Pendergast is nog altijd een bekende naam.

 

En gisteren: als je met 20 spelers op een speelhelft staat kan je zoiets verwachten. En op de counter spelen zit er vrees ik enkel tegen de toplanden in. Wees maar gerust dat het tegen Servie van hetzelfde laken een broek is.

Link naar reactie

Van Buyten speelde topmatch op de bank

« 27 maart 2013 »

 

De zege van de Rode Duivels in de kwalificatiematch tegen Macedonië heeft ons land weer een stap dichter bij het WK in Brazilië gebracht. Man van de match was Daniel Van Buyten, die 0 minuten op het veld stond.

dvbuyten-226x150.jpg
Daniel Van Buytens bankzittechnieken worden geroemd wegens hun vernuft en nuance.

Coach Wilmots had op voorhand al aangekondigd dat hij genoegen zou nemen met een zuinige 1-0 en dat werd ook het resultaat van de match. Het enige doelpunt kwam van Eden Hazard, in de 62ste minuut.

Toch was de sterspeler van de avond onbetwistbaar Daniel Van Buyten. De verdediger startte op de bank en bleef daar ook de hele match lang zitten.

‘Het dreigde even mis te gaan toen Marc vroeg of ik me tijdens de tweede helft warm wilde lopen,’ zei Van Buyten na afloop, ‘maar we bleven allemaal koelbloedig. Gelukkig was het uiteindelijk Fellaini die werd ingebracht, en niet ik.’

De 35-jarige Van Buyten, die bij Bayern München speelt, is het zwarte beest van veel tegenstanders. ‘Zolang ze Van Buyten op de bank houden, hebben we een serieus probleem’, had Čedomir Janevski, de bondscoach van Macedonië, vooraf nog gezegd.

Het positiespel van de bijna twee meter lange verdediger is legendarisch. ‘Daniel was al bij de Rode Duivels toen ik nog maar net begon’, mijmert kapitein Vincent Kompany. ‘Zijn bankzitten leerde me veel nuances over het bankzitten: waar je moet gaan zitten, hoe je voorover leunt en in je handen blaast, enzovoort.’

De voetbalpers en het publiek zagen in Brussel weliswaar een matige wedstrijd, maar het respect voor trainer Marc Wilmots groeit nog elke match.

Daniel Van Buyten:

‘Gelukkig viel Fellaini in, en niet ik’

Voetbalanalist François Colin vat het samen: ‘Een mindere trainer had Van Buyten op het veld laten starten, een degelijke coach had hem tijdens de laatste minuten stormloop van de Macedoniërs laten invallen. Maar een groot trainer laat Van Buyten waar hij het meeste rendeert: op de bank.

 

http://de.rechtzetting.be/2013/03/27/van-buyten-speelde-topmatch-op-de-bank/

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Kompany speelt verder met gebroken neus, oogkas én een hersenschudding. 

Wie denkt er nog aan verboden middelen?

 

Dat was nu precies wat er mis was aan de belgische ploeg de afgelopen jaren: lieden die niet doorspeelden met gebroken sleutelbeenderen. Eindelijk blij dat de rode duivels tot het gaatje gaan en zich weer eens plaatsen voor de WK, euforie op de tribunes (ook 20 jaar niet gezien), veel aandacht op tv. Dat gaat wel goed komen (en op het WK gewoon van Oranje verliezen in de kwart finales top scenario !).

Link naar reactie

Kompany speelt verder met gebroken neus, oogkas én een hersenschudding. 

Wie denkt er nog aan verboden middelen?

Een bloedneus en wat geschudde hersenen, enkel mietjes stoppen daarvoor.

Gebroken oogkas kan je niks aan doen, dat geneest vanzelf.

 

Retep. Kwartfinale? Je bedoelt finale ;)

Link naar reactie

Dat was nu precies wat er mis was aan de belgische ploeg de afgelopen jaren: lieden die niet doorspeelden met gebroken sleutelbeenderen. Eindelijk blij dat de rode duivels tot het gaatje gaan en zich weer eens plaatsen voor de WK, euforie op de tribunes (ook 20 jaar niet gezien), veel aandacht op tv. Dat gaat wel goed komen (en op het WK gewoon van Oranje verliezen in de kwart finales top scenario !).

 

Correcte analyse behalve die laatste zin. Kompany is de Millecamps/Gerits van 2013!

 

Wel opvallend: opnieuw sterke invalbeurten nu van Lukaku en Hazard. De bank blijft al enkele matchen het verschil maken.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...