Ga naar inhoud

Strips2Go - Nieuwe Stripkrant


Daan

Recommended Posts

In de Stentor van 28 juni las ik het onderstaande bericht. Ziet er interessant uit en kan wel eens een goede impuls worden voor het huidige Nederlandse stripklimaat. Ik hoop van harte dat dit initiatief aanslaat!

post-78-0-70517300-1373543905_thumb.png

Ik zat helaas een tijdje zonder scanner, vandaar de late plaatsing van dit bericht...

Link naar reactie
Gast Natte aap

niet enkel Heinecke heeft scepsis :D

 

Anyway, als ik het blaadje bij mijn stripwinkel vind, koop ik het. Maar als ik op het kaartje van de verkooppunten kijk, vrees ik dat ze er 5000 per stripwinkel gaan moeten slijten.

 

Maar alles wat nieuwe (betaalde) uitgavemogelijkheden en leesmogelijkheden voor de stripwereld genereert, is goed, dus ik hoop dat ze genoeg kunnen verkopen om te blijven bestaan. Misschien abo's? Meer verkooppunten (supermarkt, de bouwmarkten van die Schuring, ssz, boekenhandel, krantenwinkel, ... )

 

Dus geef me een kans om het te kopen en ik koop het. Dus nu moeten ze er nog maar 34998 aan de man/vrouw zien te brengen :)

Link naar reactie

Ze hebben enkele rare verkooppunten vind ik. Het punt dat het dichtst bij me in de buurt zit (nog steeds 35 km ver) is een hobbyshop, waar ze geen strips verkopen.

 

Het aantal punten zal vast nog wel uitbreiden. En goede zaak dat ze zich niet tot SSZ beperken - hier in Friesland is de dichtstbijzijnde SSZ ergens in Groningen, Hoorn of Kampen... Het zou gewoon bij de Bruna moeten liggen.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Wel, om te beginnen is de prijs fantastisch natuurlijk...als je geen 1,95 over hebt voor een maandelijkse stripkrant van 72 pagina's kun je beter stoppen met je hobby. 

 

Ik moet zeggen dat ik niet echt de doelgroep ben. Het staat vol met manga-achtige en fantasy reeksen, waarschijnlijk voor een jong publiek. Da's prima, maar ik ben een oudere jongere en neig meer richting Eurostrips en Eppo.

 

Drie reeksen ga ik zeker volgen: Ace (getekend door Ranjit Dommisse), streets of europe (door Marissa Delbressine) en Sanguis (DMTR). De rest mwaaaa.

 

Verkooppunt Sterk in Sneek heb ik nog niet gevonden. Ik ken alleen een zeilmakerij Sterk. Wellicht is het een marktkoopman. Ik zal eens een mailtje sturen naar de website, gelijk een check of hun customer-service ok is :e007: .

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

ik kan je wel volgen. Ze mikken in dit nummer voornamelijk op manga en fantasy-achtige strips. Met hier en daar wat pulp (die strip over dat wasmachine en die ruimtevampier).

 

Maar zoals je zelf ook al aangaf. 1,95 euro voor 72 pagina's per maand, dan is het wel de moeite om een tijdje te volgen en te kijken welke richting ze uit willen. Ik geef ze alvast nog wel wat de tijd om te zoeken naar de kwaliteit en het publiek dat ze willen bereiken. 

 

Ze verkopen idd ook via marktkramers. Lijkt me op zich niet zo dom, elk verkoopskanaal extra is er weer een mogelijkheid voor iemand om het te kopen. Maar ik heb verder geen zicht op de beschikbaarheid voor de gewone stripliefhebber.

Link naar reactie

Gekocht in de Poort in Gent.

De prijs is fantastisch. De strips zijn quasi professioneel.

Alleen de kleurendruk is veel te donker! Kan ook niet anders met dat zuigend krantenpapier.

 

Veel details vallen lekker weg, teveel gestureerde groenen en blauwen. Daar moeten ze in de volgende delen toch rekening mee houden.

Kleurendruk op krantenpapier ...Dat konden ze honderd jaar geleden al ...Ik bezit schitterende krantenpagina's uit die tijd....

We moeten een kat een kat noemen vind ik. Dit is gewoon een ramp qua druk.

Link naar reactie

Volgens mij is het de bedoeling om een groot (en nieuw) publiek te bereiken en 72 pagina's op perfect gedrukt glanzend papier gaat niet lukken voor 1,95... Stripliefhebbers die luxe integrales in dossier editie blieven zijn een uitstervend ras, of in ieder geval een groep die niet meer groeit.

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 Stripliefhebbers die luxe integrales in dossier editie blieven zijn een uitstervend ras, of in ieder geval een groep die niet meer groeit.

 

 

Erik

 Ouwe venten met een hoop centen die enkel exquise produkten aanschaffen. Naar de hoeren mag niet van hun madam, dus werden het strips...

Link naar reactie

en qua strips, Linthout? Wat vond je daar van,

 

Ik vond het blad zo danig lelijk ogen dat ik niet eens de moeite genomen heb om het te proberen lezen.

Ik koop het om het initiatief te steunen.

Op zichzelf is het natuurlijk schitterend dat er een nieuw blad is en dat beginnende auteurs hier kunnen publiceren.

Er zal wel vlug wat moeten gebeuren als de uitgever wil dat het  levensvatbaar is.

Link naar reactie
  • 2 months later...

plukte dit zojuist van Facebook (ze hebben duidelijk Willy's commentaar ter harte genomen :e005: ):

 

Met rasse schreden nadert het einde van de maand. Dit is de tijd dat alweer het volgende nummer van Strips2Go in de stripwinkel zou moeten liggen. Zou moeten, inderdaad, want hoewel nummer 4 zo goed als af is, hebben we besloten om deze niet meer in krantvorm uit te geven.
Na de try-out fase van Strips2Go van de afgelopen maanden denken wij dat het blad als 'glossy magazine' beter in de markt zal liggen.

We zijn daarom druk bezig met het uitwerken van de plannen hiervoor. Zodra we meer kunnen vertellen zullen we je het direct laten weten. Houd daarom onze website en social media in de gaten want hierop zullen we het laatste nieuws plaatsen om iedereen op de hoogte te houden van de voortgang. Interviews, artikelen en de blogs van de Strips2Go tekenaars blijven we online plaatsen.

 

Een glossy dus...ben benieuwd - ook naar de bijbehorende prijs (tsja, blijf een Hollander he)

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...