Kool Thing Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ik heb vorige week de graphic novel van "De Vliegeraar" gelezen. Mooi verhaal en goed getekend, daar niet van, maar je merkt in alle vezels dat dit een bewerking is. Het scenario is niet geschreven voor een strip. ( opbouw, dramapunten die fout vielen,... ) Kent er iemand een echt goede verstripping van een boek? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Hounddog Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 ik geraak op dreef Haldemans 'De Eeuwige Oorlog' uit 1974, verstript door Marvano.. http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1153 Duh, ik had me helemaal niet gerealiseerd dat dat een boekverstripping was. Inderdaad een heel goede. Quote Link to comment
Hounddog Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 In ieder geval niets van Dick Matena. Ik ben erg gecharmeerd van Matena's werk, en ik houd van de boeken die hij heeft verstript, maar de combinatie van deze twee elementen vind ik ook niet geslaagd. Quote Link to comment
Rork Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Ik vond Niourk als strip erg geslaagd, of het ook op het boek lijkt kan ik niet zeggen. Over het algemeen probeer ik alles in het originele medium te krijgen en de rest te mijden, omdat Niourk niet in het nederlands of engels is verschenen was dit (gelukkig) niet mogelijk. Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 In ieder geval niets van Dick Matena. Ik ben erg gecharmeerd van Matena's werk, en ik houd van de boeken die hij heeft verstript, maar de combinatie van deze twee elementen vind ik ook niet geslaagd. Met uitzondering dan van 'De avonden'. In dit vierluik vind ik het geheel van de tekenstijl, de kleuren ( of het ontbreken ervan ), en de integrale weergave van het boek, wél geslaagd. Dit werk overstijgt het zomaar verstrippen van een boek ( daar waar hij er met zijn anderen literaire verstrippingen niet in slaagt ). Quote Link to comment
Wollodrin Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 ''The Stand'' van Stephen King Quote Link to comment
Timhardt Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 rabate en vooral de boeken van oz die zijn geweldig de moeite, zelfs essentieel te noemen. Ook Age of Bronze, eigenlijk de verstripping van de ilias, is ongelofelijk goed! Dit in schril contrast met een eerdere poging uitgegeven door Arcadia. Quote Link to comment
Timhardt Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Vroeger verstripte Tardi ook een aantal Mallet boeken, maar die waren alleen in het begin de moeite. Deed Baudoin het ook eens niet met een boek van Vargas? Quote Link to comment
marioboon Posted September 25, 2013 Share Posted September 25, 2013 Niets kan hieraan tippen Quote Link to comment
Wouter Goudswaard Posted September 26, 2013 Share Posted September 26, 2013 Deze vond ik ook zeer geslaagd... Quote Studio Goudbaard Ridiculand Link to comment
Recommended Posts