Ga naar inhoud

Dick Vlottes overleden


Recommended Posts

Van de site van het Stripschap https://www.facebook.com/Stripschap/

 

Afscheid van Dick Vlottes

Bulletje en Boonestaak Schaalwinnaar Dick Vlottes is in de vroege ochtend van 5 juni overleden. Als één van de laatst nog levende 'pioniers van de Nederlandse stripwereld' heeft hij een rijk oeuvre achtergelaten: als tiener tekende hij 'Tarzan' voor ATH, werkte daarna voor de Toonder Studios aan 'Kappie' en 'Tom Poes', maar ook aan 'Hiawatha' voor Donald Duck. Sowieso was hij meer een bladentekenaar: hij werkte voor het gratis Olidin ('Senmoet'), Tina ('Ineke van Rijswijk', 'Leonie') en Televizier ('De Krakers'). Ook de dagbladen wisten hem te vinden: hij maakte voor zowel De Telegraaf als Het Vrije Volk een strip, waaronder een strip over Johan Cruyff. Dick Vlottes is 89 jaar geworden.

Link naar reactie

Nu lees ik dat hij Senmoet deed. Toen ik nog jong was, woonde hier een halve Nederlander in de buurt, en hij had een abonnement op een krant die de strip publiceerde. Ik heb die tientallen keren gelezen, en ik vond die eigenlijk beter dan Papyrus.

(maar als het Oude Egyptenaren betreft, gaat natuurlijk niets boven Het Geheim van de Grote Piramide van B&M 😉 )

Link naar reactie

Ach!

Is Dick overleden...

Het is wel weer een 7 of 8 jaar geleden dat ik hem op een beurs hebt gezien.

Een zeer aardige persoon waar je een goed gesprek mee kon voeren.

Ook heeft hij een zeer groot strip oeuvre achtergelaten.

Toen ik klein was las ik in de Tina, van mijn zussen, zijn verhalen over Leonie, het Horoscoopmeisje en Ineke van Rijswijk.

 

R.I.P. Dick!

Reunie Toonder studio 128.jpg

Link naar reactie

Dick Vlottes was zeker een heel aardige man. In 2003 had hij een stand op de beurs in Valkenswaard. Op zijn tafel lag nog 1 set strips van Senmoet. Wij kochten die en vroegen of hij misschien een tekening in één van de strips wilde maken. Hij vertelde dat hij niet graag op een beurs signeerde maar dat hij dat met alle plezier wel thuis wilde doen. Toen we later de strips bij hem thuis gingen ophalen waren deze alle 4 voorzien van prachtige tekeningen. Uit deze tekeningen bleek wel zijn grote passie voor het oude Egypte. 

Vlottes Dick 20030903 01.jpg

Vlottes Dick 20030908 01.jpg

Vlottes Dick 20030909 01.jpg

Vlottes Dick 20030910 01.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...