Ga naar inhoud

Haasje-Over


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Even een tijdje niets gepost.. Maar ik ben het eens met iedereen, zeer mooie pagina's. En als je zo snel al dit niveau van kleurwerk digitaal bereikt, ben ik benieuwd waar je verder heen zal groeien.

 

Iets langer geleden: zalig design van de sfynx door Yncke, beetje vreemde houding (qua benen) in Robs prent.. Maar de alien van zowel Rob als Yncke vond ik zeer te smaken. (Over de pagina's, cartoons en dergelijke heen ook een mooie evolutie in Rob Brandons kleurwerk, trouwens.)

- mens corrupta in corpore corrupto -

Link naar reactie

Bedankt voor de reacties, mijn doel was in ieder geval om een mooie wending te geven aan het verhaal met een mooie plaat.

Ik denk dat dit gelukt is. Achteraf zag ik pas mijn fout achterin de zaal.

 

Ik ben benieuwd naar de voortgang.

 

- Na een ongeveer 10 jaar heb ik mijn tekenhobby weer opgepakt.

In het Knocky Magazine zal ik met een stripverhaal komen van Fc Pinguïn.-

Link naar reactie

Als geheel een erg mooie plaat. Ik ben niet zo'n voorstander van foto's gebruiken in strips. Maar zeker wat betreft de kerkvloer (dat eerste plaatje!) geeft het een erg mooi effect. Mooie kleuren trouwens. Door het gebruik van de foto's ontstaat er ook een te groot contrast met je inkleuring van de menselijke figuren (hoofdkleur en schaduw). Om een wat foto'achtiger effect (zoals in de achtergronden) te krijgen had je naar 3 of 4 tinten moeten gaan. Maar ik besef ook dat een week kort is.

Ik had een aarzeling met de tekstballon van het laatste plaatje; die lijkt op eerste zicht te behoren bij het grote plaatje van de kerk. Dat was eigenlijk niet nodig, want je tekstballons had je kunnen verkleinen. Je lettergrootte kan gemakkelijk een stuk kleiner in verhouding met de grootte van je plaat.

Wat betreft het verhaal hou je er goed de vaart in!

Link naar reactie

Met het contrast in de plaat is er mijns inziens niks mis, als je ze van op een afstand bekijkt zie je vast de overgang met de foto niet. Wel is het gebruik van schaduw niet over de hele figuur consequent toegepast, wat het idee van ruimtelijkheid aantast, zo ziet de vleugel er tweedimensionaler uit dan bijvoorbeeld het lichaam van de sfinx. Grappig vind ik dat het taalgebruik van de figuren meewisselt met de pagina's.

Welkom bij PostYourComic!

Link naar reactie

Een mooi vervolg door Freezer, en een hele mooie voorzet voor de volgende.

De stijl van Freezer past wonderwel bij het SF-sfeertje.

 

Even een tussenbalans: we zitten nu aan 24 inzendingen. De komende weken staan Randy van Rijn, Santiago Martin, P.Saiko en ikzelf nog op het programma.

Ik stel voor dat we dan nog één laatste ronde doen. We kunnen niet eindeloos voort blijven doen. En elk verhaal verdient een mooi einde.

Iedereen die al één of meerdere platen tekende kan zich opgeven voor die laatste ronde. Een nieuwe tekenaar mag zich natuurlijk ook nog steeds melden om een plaat (strook, halve pagina, pagina) te tekenen.

Ik ben er nog niet uit hoe we gaan uitmaken wie de laatste plaat zal tekenen, of de voorlaatste (die waarschijnlijk net zo belangrijk is). Ikzelf onthoud me voor de laatste platen. Natte vinger, lottrekking, kandidaatstelling? Suggesties zijn welkom.

In ieder geval, wie nog wil tekenen in de laatste ronde, graag een mail naar mij.

 

dirk@monsieurtoupet.be

Link naar reactie

De planning voor het vervolg (en einde): P.Saiko is nu aan het werk. Daarna komt Evert Vdj als eerste van de laatste ronde.
Martin gun ik graag het laatste plaatje, dus die plaats ik laatst. Yncke heeft zich ook nog opgegeven; die kan normalerwijze na Evert. Als er zich niemand meer meldt, komt dat P.Saiko terug aan de beurt. Dat is wat snel, dus hoop ik daar nog iemand of enkelen tussen te kunnen plaatsen (mailen dus, beste tekenaars!). En dan Martin dus. Dat geeft:
P.Saiko
Evert Vdj
Yncke
?
P.Saiko
Martin van der Schuijt

 

dirk@monsieurtoupet.be
 

Link naar reactie

Niet de subtielste oplossing, de compositie geeft wel vaart aan de pagina maar het weergeven van de aparte anekdotische bezienswaardigheden zoals een real-life hersentomografie was misschien overzichtelijker geweest als je het in aparte kaleidoscopische kadertjes had gedaan, zoals in WE3. Nu krijg je eerder een niet volledig doorgedreven Hardboiled: we zien allerhande interessante inwendige lichaamsdelen maar de handen van de piloot zijn bijvoorbeeld wat haastig getekend en er zit niet echt een focus in de plaat. Mijn belangrijkste tip is nog steeds: durf er meer contrast in te brengen, zachte kruisarcering doet het hem niet als je met bloedspetters wil strooien, dan moet je een vette zwarte alcoholstift erdoor halen en die dingen accentueren die de kijker moeten opvallen. Het is mogelijk dat je terugschrikt om daarmee een fijne lijntekening onder handen te nemen, het geeft wel meer diepte. Mogelijk zou de plaat nog ingekleurd worden, dat zou ook de mogelijkheden geven om houvast te bieden voor de lezer, die misschien de vorige pagina van een week geleden al vergeten was en naar het verhaal hierachter en de identiteit van de exploderende personages moet vissen.

Welkom bij PostYourComic!

Link naar reactie

@ Steven: Subtiel is het niet, dat ben ik met je eens. Maar verder kan ik me niet echt vinden in je commentaar.

 

Qua pagina-opzet: WE3 is inderdaad prachtig om te zien, maar de beeldtaal die Frank Quitely met Morisson heeft opgezet is zo specifiek dat je dat niet op 1 pagina kan proppen en het nog steeds recht aandoet. Of 't is het volledige boekje zo, of niet. (In my humble opinion) Daarnaast probeerde ik het verdwijnpunt van de explosie/crash in positie te brengen met de glimlach en verborgen ogen van Miranda, en probeerde ik zonder 'vluchtlijntjes' en zonder achtergrond beweging neer te zetten. Misschien niet het allerbeste te behalen resultaat, maar ik ben vooralsnog niet ontevreden.

 

Qua details: En een niet doorgedreven Hardboiled? Geoff Darrow is een koning als het op gedetailleerde prenten gaat, het aanbidden waard. Alhoewel ik wel van details houd, beeld ik me niet in aan Darrows schaduw te kunnen tippen. Het is geen half-assed opzet vanuit mijn hoek.

 

En als laatste: ja, het was de bedoeling alles in te kleuren, de schakeringen die aangebracht waren waren daar om het lijnwerk uniform te houden en al enig volume-werking (voor eigen houvast tijdens het kleuren) aan te brengen..

 

Maar dank voor je mening.

- mens corrupta in corpore corrupto -

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...