Ga naar inhoud

John Romita Jr.


Recommended Posts

Een draadje voor legende John Romita Jr.

 

Het was voor mij de eerste comic-tekenaar die opviel omdat zijn stijl veel afweek van anderen. Let wel, ik was een vroege tiener en de verschillen tussen een Dave Cockrum en John Byrne ontgingen mij nog. Hoewel ik me kan voorstellen dat zijn hoekige stijl niet iedereen ligt, heb ik er wel een zwak voor gehouden. Wat mij betreft kwam zijn tekenwerk tot een hoogtepunt met Hearts of Darkness. De rauwheid van deze comic wordt versterkt door zijn tekenwerk, met name door de perfecte inkting van Klaus Janson. Ook de – voor die tijd alternatieve, zachtere – inkleuring heeft zijn effect. Dit blijft één van mijn favoriete oneshots, die bewijst dat een team-up niet altijd gratuite hoeft aan te voelen.

 

Ghost-Rider-Wolverine-Punisher-Hearts-of

Link naar reactie

Ik ben vooral fan van zijn Dardevil: Man without fear mini serie met Frank Miller, zijn Spider-man clone saga mini-serie en zijn run op Spider-man met J. Michael Straczynski.

 

image.png.dff7a66e7a6c03239f46b4c00d65d836.png

 

image.thumb.png.f5693722ac79b03bcafd4941a3acac8b.png

 

image.thumb.png.cce170dc73e3729005a9e67b486db8f1.png

 

image.thumb.png.fc2b8c890dee3e2af7c7f751716521db.png

 

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...