Ga naar inhoud

Old Boy


Timhardt

Recommended Posts

Een manga waar je niet veel van hoort. 8 delen en gedaan. Zit momenteel in deel 2 en dit is retespannend! Over een man die 10 jaar lang vasthouden werd op de 7,5de (tussen de 7de en de 8ste) etage van een flatgebouw om een nog onbekende reden. Na 10 jaar komt hij vrij en dan begint het. Lijkt qua (klassiek) beginconcept dus wat op serie XIII, maar dit begint erg veelbelovend.

 

Er is ook een film van die in de prijzen viel een paar geleden.

 

Nog mensen die dit gelezen hebben?

Link naar reactie

Gelezen niet, maar heb jaren geleden de film, die op deze manga gebaseerd is, in de cinema gezien. (Studios Leuven, zaliger) Was voor mij toen film van het jaar. Wat een ontknoping!!!

Maar net doordat ik die ontknoping ken, vrees ik dat de manga mij niet meer gaat kunnen boeien.

 

Sent from my GT-I5510 using Tapatalk 2

 

 

Link naar reactie

De film vond ik zeer straf. Toch een paar keer bekeken en zal ik toch nog wel eens kijken. Ik weet pas sinds kort (dank u reep) dat het gebaseerd was op een manga.

 

Gezellig Linthout? De film was allesbehalve gezellig, duister, hard, rauw. Heeft de manga dan een heel andere sfeer? Zou ook wel interessant zijn.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link naar reactie

Je kan die tekst uitzetten in de instellingen van de Tapatalk-app ;)   (ik post hier zelf bijna al mijn posts met Tapatalk)

 

thanx, ik vind het zelf nogal irritant, maar ik vind het nog irritanter dat tapatalk dat niet eventjes vraagt of het goed is dat ze dat er bij zetten.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wel. Het begin vond ik inderdaad heel goed. Boeiend en origineel uitgangspunt. Maar

 

er kwamen voor mij barsten in de plot op het moment dat die hypnose aan bod kwam: ik vond het zeer ongeloofwaardig dat Goto's tegenspeler het 'spel' op die manier zou manipuleren. De ontknoping vond ik tegenslaan; als motief voor zo'n constructie kwam het mij zwak over.

 

Dus: mixed feelings, maar ik heb plezier gehad met 't lezen en da's 't belangrijkste.

Link naar reactie

De film vond ik zeer straf. Toch een paar keer bekeken en zal ik toch nog wel eens kijken. Ik weet pas sinds kort (dank u reep) dat het gebaseerd was op een manga.

 

Gezellig Linthout? De film was allesbehalve gezellig, duister, hard, rauw. Heeft de manga dan een heel andere sfeer? Zou ook wel interessant zijn.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

De manga zal dan inderdaad een heel andere sfeer hebben.

Ik denk dat er ook een Amerikaanse versie van de film is? Of moet die nog komen?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De manga zal dan inderdaad een heel andere sfeer hebben.

Ik denk dat er ook een Amerikaanse versie van de film is? Of moet die nog komen?

Klopt. Ik heb het gezien. Ik ben geen fan van de originele film dus voor wat het waard is; vond de Amerikaanse remake iets beter dan de Koreaanse versie. Uiteindelijk zijn het beiden films die ik niet nog eens hoef te zien. Begrijp de heisa om die eerste film echt niet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...