Ton Konincks 1948 Posted January 6 Share Posted January 6 Jan Smet werd 78 jaar. Overleden op 3 januari j.l. Vanaf ongeveer 1970 begon hij als professionele archivaris stukken te schrijven over strips. Ik maakte kennis met hem in die tijd als medewerker van uitgeverij Brabantia Nostra in Breda. Waar hij aanvankelijk stukjes voor schreef in het Ciso Supplement. Te beginnen over zogenaamde 'gewaagde strips uit de USA'. Jan Smet heeft veel gedaan voor de stripwereld in Belgie en Nederland. Er zullen vanaf nu ook stukken met wederwaardigheden over hem gaan verschijnen. Graag hier uw commentaren over Jan Smet en zijn prestaties. Ik kijk uit naar verslagen over ervaringen met deze gewaardeerde stripliefhebber, stripdeskundige en bijzonder mens. Ton Konincks. Filliberke 1 Quote Link to comment
linthout Posted January 6 Share Posted January 6 Ik heb zeer goede herinneringen aan Jan. Ik wens hem hierboven het allerbeste toe. Ton Konincks 1948 1 Quote Link to comment
P3TJQ Posted January 6 Share Posted January 6 Ik heb hem niet persoonlijk gekend. Maar zoals Ton hierboven schetst, een man die binnen de stripwereld veel heeft betekent. Dank je wel voor alles, Jan. Ton Konincks 1948 1 Quote www.bobdemoor.be Link to comment
Recommended Posts