Ga naar inhoud

Pakkeman & Poulet


stefpolle

Recommended Posts

Hi Stef,

 

D'r is volgens de Catawiki catalogus ook een "gewone" luxe versie op 100 ex. ipv 60 ex.

 

Wat ik niet begrijp aan die veiling is het volgende, als ik de veiling goed bekijk heeft Stallaert dus voor elk van de exemplaren te koop de cover getekend (correct me if I'm wrong!).  Enkel de titel Pakkeman en Poulet zou gedrukt zijn.  Is wel een grappig (en arbeidsintensief) initiatief.  Moest dat het geval zijn zou ik er wel enkele (of één) willen.  Zijn nog wel niet veel biedingen, ook niet voor de strip met originele plaat.  

 

Nick.

 

Dus extra info is bij mij ook altijd welkom.

Link naar reactie
Wat ik niet begrijp aan die veiling is het volgende, als ik de veiling goed bekijk heeft Stallaert dus voor elk van de exemplaren te koop de cover getekend (correct me if I'm wrong!). 

 

You're not wrong.

 

Als ik goed ben ingelicht komt er nog een gewone softcover ook. Maar ik kan verkeerd ingelicht zijn of het me verkeerd herinneren.

Link naar reactie

 

 

Wat ik niet begrijp aan die veiling is het volgende, als ik de veiling goed bekijk heeft Stallaert dus voor elk van de exemplaren te koop de cover getekend (correct me if I'm wrong!).  Enkel de titel Pakkeman en Poulet zou gedrukt zijn.  Is wel een grappig (en arbeidsintensief) initiatief.  Moest dat het geval zijn zou ik er wel enkele (of één) willen.  Zijn nog wel niet veel biedingen, ook niet voor de strip met originele plaat.  

 

 

 

dat ik exact wat er is gedaan. Uitgeverij adhemar heeft dit zo geregeld. Wel zeer origineel vind ik...als je er voor wilt betalen krijg je een unieke cover.

Link naar reactie

Ik heb dat ook eens gedaan,

met een speciale uitgave van 'Jaren van de Olifant'.

Elk boek had een met de hand getekend covertje.

Het was bij de uitgeverij uitverkocht (aan verzamelaars?) voor het uitkwam, de boeken hebben nooit de

winkel bereikt. Ik vond toen wel dat de uitgever voor deze editie een hardcover had moeten voorzien, maar

dat was hem te duur.

Link naar reactie

De boeken met een dédicace-cover zijn allemaal de deur uit, maar vele boeken met originele pagina bleven onverkocht.

Topper was de plaat met een cameo van Willy Vandersteen, verkocht voor 420 euro.

 

Verzamelaars zijn vreemde mensen, niet? Zoveel keuze uit originele platen, en dan bieden ze toch nog tegen elkaar op.

Blijkbaar is een cameo van Vandersteen 220 euro waard. Van nu af aan smokkel ik hem in iedere pagina die ik teken.

Link naar reactie

Verzamelaars zijn vreemde mensen, niet? Zoveel keuze uit originele platen, en dan bieden ze toch nog tegen elkaar op.

Blijkbaar is een cameo van Vandersteen 220 euro waard. Van nu af aan smokkel ik hem in iedere pagina die ik teken.

 

Neen, dat vind ik niet.

 

Ongeacht de keuze; als er tegen elkaar wordt opgeboden, gaat het meestal om een superplaat. Een plaat die iedereen graag aan zijn/haar collectie zou willen toevoegen.

 

Alle originele platen zijn niét hetzelfde, ook de prijs is niet hetzelfde.

 

Een oud Nero-verhaal als voorbeeld.

Daarin zitten vaak een paar 'top'  platen, dan heb je de 'sub-top' platen, dan heb je een groot aantal  'middenmoot' platen en dan heb je  de 'mindere' platen; waar je soms niet onmiddellijk kunt afleiden uit welk verhaal dit komt of waarop het hoofdpersonage / de hoofdpersonages niet staat / staan afgebeeld.

 

(Doorwinterde) verzamelaars gaan meestal  bieden - én  tegen elkaar opbieden - op die eerste 2 categorieën.

Bijgevolg is het niet te verwonderen dat de prijzen van de platen nogal durven schommelen, meer nog; dat de platen van die 2 categorieën het dubbele of soms het drievoudige halen van de andere.

 

Niets vreemd aan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...