Ga naar inhoud

Dog Bull En Kid Ordinn Hertekend


Werner

Recommended Posts

En ik zal maar een tweede topic openen om de informatie niet door elkaar te laten lopen.

 

Qua verhalen van Dog Bull en Kid Ordinn door Tibet zie ik regelmatig de 'oude' uitgaven op beurzen. Het gaat dan om titels als

- De Twee Gezichten Van Kid Ordinn

- De Goudmijn Van Dog Bull

- Het Huis Van De Sterkste

- (Kop) Tegen De Muur

- Sheriff Te Koop

 

Die zijn later in de reguliere Chick Bill-reeks hernomen, maar sommige daarvan zijn blijkbaar hertekend. Weet er iemand precies welke wel en welke niet?

Link naar reactie

Ik vind het nog altijd doodzonde dat die laatste twee delen nooit in het Nederlands zijn verschenen.

Zelfs in het Frans is het laatste deel zeldzaam en stilaan onbetaalbaar.

Was Tibet jammer genoeg niet zo plots overleden, waren ze vast ook nog bij Arcadia verschenen, net zoals het eerste niet door Lombard vertaalde deel...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Heb het even nagegaan. Alleen de twee Gezichten van Kid Ordinn is hertekend.

 

Bij de anderen is wel de tekst gewijzigd en zijn er soms extra korte verhalen toegevoegd.

 

De Vier Woestijnratten is nooit in de originele reeks verschenen, enkel in de Panda reeks.

Deel 54 in de reguliere reeks toch? Rijkelijk laat, dat wel...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Ik vind het nog altijd doodzonde dat die laatste twee delen nooit in het Nederlands zijn verschenen.

Zelfs in het Frans is het laatste deel zeldzaam en stilaan onbetaalbaar.

Was Tibet jammer genoeg niet zo plots overleden, waren ze vast ook nog bij Arcadia verschenen, net zoals het eerste niet door Lombard vertaalde deel...

 

Ik heb in een Franse boekwinkel het laatste deeltje van de Chick Bill-integrale gekocht, daar staan dan 66-70 in. Dus 68 Zorfelin in kleur en ook 69 en 70. Alleen jammer dat mijn Frans zo belabberd is dat ik het boek alleen maar kan lezen met een woordenboek ernaast.

Link naar reactie

Heb het even nagegaan. Alleen de twee Gezichten van Kid Ordinn is hertekend.

 

Bij de anderen is wel de tekst gewijzigd en zijn er soms extra korte verhalen toegevoegd.

 

De Vier Woestijnratten is nooit in de originele reeks verschenen, enkel in de Panda reeks.

 

TweeGezichten_zpsbb480922.jpg

 

HuisSterkste_zps03455ceb.jpg

 

 

Ik vind die oude versie zo charmant! Het lijkt wel door Vandersteen getekend te zijn.

zo zou er ook een facsimile van uitgegeven mogen worden in de lijn van de Alex'en en de Blake en Mortimers.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...