Cornelis Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Een vraagje... Als westernliefhebber (en bij uitbreiding al wat met de Amerikaanse geschiedenis te maken heeft) zoek ik regelmatig nieuwe reeksen rond dit thema. Jonah Hex en the lone ranger ken ik reeds. Hebben jullie nog tips rond recente western/pioniers reeksen? Alle tips zijn welkom! Quote Link to comment
MartinMnd Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 The Sixth Gun The Guns of Shadow Valley Bouncer Blueberry Durango Deze zouje er misschien ook onder kunnen schakelen: Preacher Scalped Quote Link to comment
Peter Moerenhout Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Loveless (Vertigo) Echt super. Quote http://petermoerenhout.be Link to comment
Spawn999 Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Loveless!!! Must buy!!! Quote Tumblr Link to comment
Cornelis Posted September 21, 2014 Author Share Posted September 21, 2014 Qua Europese reeksen heb ik het beste wel zowat in huis. Sixth Gun heb ik eens bekeken en ziet er inderdaad goed uit. Loveless... Will try! Ik zag ook ergens een reeks passeren rond Lewis en Clark, maar dan met een twist. Quote Link to comment
Peter Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 W.E.S.T. de "na de nacht" one shot Quote Link to comment
Cornelis Posted September 21, 2014 Author Share Posted September 21, 2014 W.E.S.T. de "na de nacht" one shot Zijn beide Europese strips, ben eerder op zoek naar Amerikaanse trades/reeksen rond western. Quote Link to comment
Johan de Neef Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Sheriff Classics van Windmill Comics met zowel vertaald materiaal als werk van Nederlandse en Vlaamse comicmakers. In het laatste nieuwe nummer dat net twee dagen geleden van de drukker kwam het Windmill Comics debuut van Waldo van Gheluwe. Quote www.windmill-comics.com Link to comment
Peter Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 deadlands: wierd wild west en ik heb hierboven nog een reeks staan. Zal zo meteen eens kijken Quote Link to comment
mig el pig Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Louis Riel door Chester Brown: Deze comic gaat voornamelijk over het leven van Louis Riel, de stichter van Manitoba. Volgens sommigen een vrijheidsstrijder, voor anderen een gek en een terrorist. Heeft 2 opstanden aangevoerd tegen de Canadese regering, is 3 maal verkozen voor het canadese parlement maar heeft echter nooit kunnen zetelen. Een boeiende man in boeiende tijden Chester Brown zullen de meesten hier eerder kennen van Paying for It vermoed ik. Zijn tekenstijl is niet echt speciaal maarik kon het wel appreciëren. https://en.wikipedia.org/wiki/Chester_Brown#mediaviewer/File:ChesterBrownLouisRielElectionWon.jpg Quote Link to comment
Guest Bilal Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Jonah Hex en All-Star Western volume 3 (waarin Jonah Hex de hoofdrol heeft). Quote Link to comment
Cornelis Posted September 27, 2014 Author Share Posted September 27, 2014 Loveless 1 en 2 inmiddels aangekregen. Thx voor de tip. Sixth gun is het volgende op het agenda. Quote Link to comment
mojo Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Django unchained, ik geloof dat er nu ook een crossover is met Zorro. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Wollodrin Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Doug Wildey's Rio. Quote Link to comment
MartinMnd Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Ik heb m niet gelezen, maar Law of the Desert Born ziet er ook heel gaaf uit. Quote Link to comment
nobody Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Desparadoes, alles mooi samen in één omnibus. Western en X-files. http://www.goodreads.com/book/show/4705107-desperadoes-omnibus Quote Link to comment
Peter Posted October 5, 2014 Share Posted October 5, 2014 Desparadoes, alles mooi samen in één omnibus. Western en X-files. http://www.goodreads.com/book/show/4705107-desperadoes-omnibus dit is inderdaad een heel goede reeks. Zwaar geinspireerd door Deadlands. Quote Link to comment
Cornelis Posted October 5, 2014 Author Share Posted October 5, 2014 Ziet er inderdaad ook erg goed uit. Quote Link to comment
Recommended Posts