Ga naar inhoud

Rick Remender


nobody

Recommended Posts

Ik heb besloten om Remender nog eens een kans te geven ;) misschien heb ik door (kuch) Frankecastle wel een verkeerd beeld van de man gekregen. 

Zijn Uncanny X-Force heb ik met veel plezier gelezen, al moest ik in het begin wat doorbijten maar de reeks beviel me altijd maar beter en het einde vond ik zéér goed,

en ook Black Science vond ik zeer de moeite. Misschien is mijn gedacht over hem op basis van de eerste twee Fear Agents (viel best mee), de eerste twee Strange Girls (idem), en (grmbl) Frankencastle vooral dus, wel helemaal onterecht. 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

BLACK SCIENCE VOL. ONE: HOW TO FALL FOREVER.

Dit valt met de deur in huis, je belandt direct midden in de actie. Verdere uitleg komt doordruppelen met flashbacks. De personages hebben allemaal wel iets wat hen onsympathiek maakt, niet direct duidelijk wie zijn kant je moet kiezen. Ook vallen er doden, ze halen niet allemaal de eindmeet van dit eerste volume. Dit is een SF achtbaan die je van de ene vreemde wereld/situatie naar de andere slingert.

Personen die niks van Remender moeten weten, zullen hierdoor ook niet van gedacht veranderen vrees ik.

But me, I was born to read shit like this!  :)

 

Hawel, ik heb dit ook zeer graag gelezen. Ja, het valt met de deur in huis, en ja ik moest het enkele comics de kans geven, maar dat was méér dan de moeite waard.

We all love science fiction    ;) don't need to be high for that.

 

bsv1_1.png

 

 

BlackScience_vol1-1.png

 

Met al die lagen in de ui, zou dit een goeie SF tv-reeks kunnen opleveren. 

Ik zeg maar wat... 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Twee weken geleden heb ik met een volle klantenkaart Black Science 1, Deadly Class 1 en de eerste vier Fear Agents gekocht, Fear Agent Second Edition, met véél mooiere covers :P en vandaag heb ik in de Halloween koopjes bij Worlds End Strange Girl (4 vols) gekocht. 

Met de achterstand die ik hier al had liggen, kan ik nu waarschijnlijk een jaar voort. Dus als ge uw adem inhoudt en wacht op besprekingskes, dan gaat ge dood stuiken (ofte levenloos ter aarde neerzijgen). 

Ik zal wel iets laten horen. :) (gelukkig heb ik ook beslist om the Big 2 drastisch te verminderen, om niet te zeggen : bijna stopgezet; misschien geeft dat me wat meer tijd) ...

 

deadly-class-01.jpg

 

 

Second Edition

25632.jpg

 

 

 

First Edition, nu ja, dat waren ook geen lelijke covers, maar ik zie die van Second Editon liever ;)

698573.jpg

 

 

Als er iemand wat besprekingen staan heeft, laat maar zien. 

Of tips.

Nieuwtjes ? 

Link naar reactie

Alles van Fear Agent is inderdaad verschenen in twee prachtige hardcovers op groot formaat, gedrukt op uitstekend papier.

En dat voor een goeie 40 euro per boek. Spotprijs voor wat het is. Aanrader!!!!

Ja ik herinner mij nog dat ik de tweede kocht in world's end toen ik de prijs hoorde, dacht ik: fabian made a booboo. Je koopt die echt voor twee keer niets. Je scheurt er je broek niet aan als het slecht is.

Link naar reactie

3919859-unnamed+%281%29.jpg

 

DEADLY CLASS

 

Deze comic van Remender blies me totaal uit mijn sokken.  Wat een vertelkunst, totaal fucked-up concept vol geweld en 'teen angst' dat zich situeert in de periode waarin ik zelf ook als tiener school trachtte door te spartelen. Het nawoord van Remender is 'the icing on the cake' en bevestigt nog eens dat dit niet zomaar een verhaal is die hij uit zijn mouw schudt.  Remender grijpt je bij de ballen, knijpt steeds harder en laat niet meer los.  Achteraf moet je nog wat bekomen van hoe mooi de stripkunst toch kan zijn.  Die schoonheid is er natuurlijk ook dankzij de grandioze, uiterst dynamische tekeningen van Wes Craig en de subtiele, perfecte inkleuring van Loughridge... Wat een strip, wat een strip...

 

 

Deadly class tpb 1

Wow, dit is van een ander kaliber. Dit ga ik zeker blijven volgen. Marcus leeft op straat en wordt gevraagd om toe te treden tot een school voor moordenaars omdat hij er blijkbaar talent voor heeft. Er zitten enkele Potter echo's in, maar het blijft allemaal vrij realistisch, gewelddadig en hard. Hoe overleef je als buitenbeentje in een school waar iedereen je elk moment kan doden. Schrijver Remender heeft er volgens zijn nawoord verschillende elementen uit zijn eigen jeugd in gestoken, die ook niet de leukste was blijkbaar. Een absolute aanrader.

 

Ik heb hier niet veel aan toe te voegen. Wat een goeie strip ! Ik had het totaal niet verwacht, maar dit is één van de beste strips die ik de laatste jaren gelezen heb. Ongelofelijk. 

En wat een tekeningen ! 

Bij de eerste comic had ik al het gevoel dat ik iets speciaals en zeer goeds aan het lezen was, maar toen had ik de twee comics durende acid trip door Las Vegas nog niet gelezen. Dat is echt stripkunst op zijn best. :)

 

Aanrader. Zes comics in een prachtige bundel voor maar 9.99 dollar. 

 

Uit zijn nawoord blijkt inderdaad dat Remenders jeugd nogal gewelddadig was...

 

Trippen in Las Vegas (het begint nog maar) : 

91Pnl22.png

 

Deadly-Class-005.jpg

 

 

De actie in de eerste comic is prachtig 

deadlyclasspage.png

 

 

deadly-class-1-police-car.jpg

 

 

 

 

Tekeningen, kleuren, bladindeling, ritme : prachtig allemaal. 

 

tumblr_n2wqajh4C01ry9waqo5_500.jpg

 

 

post-585-0-54684800-1414265150_thumb.jpg

Link naar reactie

Zeer onder de indruk. Ik moet mij Deadly Class maar eens snel aanschaffen! Ik ben een fan van Remender: Fear Agent is een geflipte, pulp sci-fi comic en zijn frisse aanpak van Captain America is ook erg vermakelijk. Als Deadly Class, Low en Black Science mij ook zullen bevallen dan maakt hij kans samen met Jason Aaron en Ed Brubaker mijn 'favourite comic writer' te worden.

Link naar reactie

Omdat Aap niet meer in dit subforum durft komen, zet ik het hier maar :

 

 

 

Black Science - Rick Remender + Matteo Scalera + Dean White

 

 

Ok, ik geef het van in het begin toe. Ik ben een liefhebber van sci fi. Als het science fiction is, ben ik al geïnteresseerd. Dat mag gaan van zeer clever bedachte trage scifi als 2001 tot smaakloze pulp als Flash Gordon. Hey, het is sci fi, dus het is ok.

 

 

Black science is sci fi die wat naar de smaakloze pulp kant van het spectrum neigt. Een handjevol clichés bij elkaar schuifelen en er enkele sterke karakters in weven en klaar was Remender. Een anti-autoritaire wetenschapper heeft een toestel uitgevonden die naar andere dimensies kan reizen. Natuurlijk gaat er iets mis en dat gebeurt dan nog toevallig ook eens als zijn kinderen op bezoek zijn en de achterbakse financier toevallig ook in die kamer staat. Dus hup, heel de bende, wetenschapper, zijn collega annex aanhoudster, kinderen, achterbakse financier én de secretaresse, flitsen naar een andere dimensie om allerlei exotische avonturen te beleven. Bovendien is die flitser kapot en elke flits geeft hen x-aantal uren in die dimensie.

 

 

Yep, klinkt als een quantum leap, rasl, lost in space, dr Who, stargate, sliders, fringe mengeling. En dat is het ook. Doe daar dan een smeuïg gesmolten sausje van Flash gordon, storm, john carter achtige wezens bij en je komt ongeveer bij Black Science uit.

 

 

Ok, enough with the name dropping. Is het ook een beetje goed?

 

 

Goh, op basis van wat je hierboven leest zou je kunnen vermoeden dat het allemaal herkauwde opgewarmde pulp is. En dat is het ook. Maar wel van een goed niveau. Remender weet zijn karakters toch voldoende diepgang te geven om het verhaal te kunnen dragen. Het tempo is ook verschroeiend. Mensen met epilepsie zouden toch voorzichtig moeten zijn om dit te lezen want in sommige issues flitsen de gebeurtenissen sneller door beeld dan de weerkaarten van Sabine Hagedoren. (voor de Nederlanders, dit is een Vlaamse weervrouw die in haar jongere jaren bij de gemiddelde man een hoge drukgebied onder de gordel veroorzaakte).

 

 

Ik vind dit best leesbaar. Maar ik ben dan ook een scifi fan. Als jouw lat op scifi gebied hoger ligt en je meer neigt naar Arthur C. Clark, star wars of The foundation, dan zou ik dit niet direct proberen zonder handschoenen. Als je echter zit te wachten op een rollercoaster van cheap parlour tricks, leuke karakters, sprekende dinosaurusmensen, actie die niet altijd klopt maar wel vet is en one liners, dan zit je hier gebeiteld. Weet je wat Barsoom is, wie Dejah Thoris is en wat de goa'uld zijn, en vind je dat wel fijn dat je dat weet? Niet twijfelen dan. Koop dit dan maar.

 

 

Volgens mij enkel in het Engels te verkrijgen en het zou me sterk lijken moest dit naar het Nederlands vertaald worden.

 

 

 

 

 

 

enhanced-buzz-14032-1385598683-37.jpg

 

Link naar reactie

Ook het eerste deel van Strange Girl, Girl Afraid, is zeer goed.

Fun, razend tempo, aktie en humor. Na the rapture overleeft Bethany in een met demonen overspoeld, post-apocalyptisch  USA. Ze hoort dat er toch nog een open poort naar de hemel is, in Vaticaan Stad, en ze vertrekt, samen met haar vriend, de vuilbekkende demon Bloato. Grappige kerel. :)

Eigenlijk was ze de slaaf van Belial, en die kan het niet zomaar over zich heen laten gaan dat een slaaf gevlucht is, een slaaf die dan nog in het geniep een beetje magie heeft geleerd/gestolen.

 

De tekeningen vind ik zeer goed, maar ik kan begrijpen dat deze stijl niet in ieders smaak zal vallen. 

 

OCT051721.jpg

 

 

strange-girl5.jpg

 

strange-girl1.jpg

Link naar reactie

"The house is infested. Dilapidated and rusted, it creaks and groans with the currents. I don't want to live in it any longer. I sleep on piles of old furniture to keep my feet off of the floor and away from eels. It's their house now. And they are biding their time until we are gone."

 

Stel en Marik bereiken de derde stad. Daar vinden ze Tajo... En niks gaat zoals ze dachten.

 

Remender is goed op dreef, maar Tocchini zijn tekenwerk steelt bij momenten toch flink de show. Als alles verloopt zoals ze het uitstippelden, dan zijn we vertrokken voor een zestigtal comics, deze hier is nog maar de vierde. Still a long way to go...

 

Whatever, GREAT stuff!

 

Soundtrack:

-Rings Of Saturn: Lugal KI En

post-503-0-54524100-1414800147_thumb.png

post-503-0-29183700-1414800190_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

strange_girl_tpb2.jpg

 

Strange Girl vol. 2 : Heaven Knows I'm Miserable Now 

Zeer graag gelezen. Bethany Black (een door haarzelf gekozen familienaam) zet haar reis verder door de apocalyptische wereld, en komt in een militaristische/fanatieke sekte terecht. Maar de demonen van Belial zitten haar nog steeds achterna, met alle gevolgen van dien.

Remender heeft het over religie, maar ondertussen dendert het verhaal vooruit, met de nodige actie, horror, drama en humor. Vooral de vuilbekkende Bloato, Beths vriend en demon sidekick, is heel grappig. :)

 

 

Er is van deze leuke (heh) reeks indertijd blijkbaar ook een omnibus HC verschenen (in 2011) : 

prv10858_cov.jpg

Link naar reactie

77_218924_0_StrangeGirl3TPPaintavulgarpi

 

Strange Girl vol. 3 : Paint a Vulgar Picture

 

Zes maand na de voor Bethany dramatische gebeurtenissen uit het vorig deel, is ze in New York, op zoek naar een manier om in Europa te geraken. De laatste poort naar de hemel bevindt zich in Rome, weet je nog wel. De toestand in New York is zo mogelijk nog erger, met al die demonen, die tot verschillende kampen behoren, en die zich vervelen en dat dan maar uitwerken op hun menselijke slaven.

Bethany beslist om in de hel af te dalen om een vriend te helpen, maar daar moet ze het opnemen tegen haar ergste vijand : zichzelf.
De toon in dit deel is heel wat grimmiger, en de horror is eerder psychologisch, en de humor is tot een minimum beperkt. Bethany heeft het niet makkelijk, ze moet haar ergste angsten onder ogen zien (letterlijk, want in de hel gebeuren zo'n dingen), en mag zichzelf niet verliezen (wat natuurlijk ergens wel gebeurt, haja). Zeer sterk deel, dit. De uitdieping van het personage is zeer goed gedaan. Ondertussen heeft Remender zijn ongezouten mening over religie (de christelijke in het bijzonder) en is hij heel kritisch voor de W.A.S.P. (niet de afkorting van de band, de andere betekenis ;) ), bible thumpers en ook wel de Amerikaanse samenleving in het algemeen, terwijl dit verhaal zich afspeelt in een post apocalyptisch Amerika, dus ja : goeie SF/fantasy geeft commentaar op onze samenleving.

De tekeningen van Nick Stakal (zie ook Criminal Macabre) vind ik zéér goed en heel passend voor de toon van dit deel.

 

Screen-shot-2011-08-21-at-8.08.25-PM.png

 

 

issue14_page02.CLR_.jpg

 

issue14_page18.CLR_.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

"All-in-all, LOW is brilliant. My respect for it has grown to the point where it is one of the series that rests nearest to my heart."

-uit de brief van Andrew achteraan LOW #5-

 

Kwestie van de woorden uit iemands mond nemen, dit hadden de mijne kunnen zijn. :)

 

LOW is, van de reeksen welke ik in singles volg, ergens die waar ik meest naar uitkijk iedere maand. Nu Fatale er niet meer is... Ok, er zijn nog wel enkele reeksen... Maar die zijn anders.

 

Stel haar hoop wordt verder op de proef gesteld en er vallen slachtoffers. Remender's diep gewortelde angst voor shellfish komt ook aan de oppervlakte drijven. Garnalen zijn hier wat lijviger dan we gewend zijn!

 

This is gOOd!

 

Soundtrack:

-Black Sabbath: Master Of Reality

post-503-0-22783000-1417911726_thumb.jpeg

post-503-0-34942800-1417911748_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...

Het gaat nog steeds zeer vlug, maar ze blijven nu toch eens voor vijf nummers in de zelfde realiteit. Alhoewel er ook nog andere zaken gebeuren, of zoiets... Bij momenten waren ze me toch een beetje kwijt of was ik hen kwijt. Time will tell.

 

Nog steeds zeer goed, iets rustiger dan volume een, op een onrustige wijze. ;)

post-503-0-91909400-1422754387_thumb.png

post-503-0-78973600-1422754419_thumb.jpeg

post-503-0-77271800-1422754446_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Het gaat nog steeds zeer vlug, maar ze blijven nu toch eens voor vijf nummers in de zelfde realiteit. Alhoewel er ook nog andere zaken gebeuren, of zoiets... Bij momenten waren ze me toch een beetje kwijt of was ik hen kwijt. Time will tell.

 

 

 

Ik kon ook niet altijd volgen. 

Morgen eens herlezen, als ik geen zere kop heb, zoals vandaag. ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...