Ga naar inhoud

Scarlet Wijzigt Eenzijdig Klantenovereenkomsten


Recommended Posts

Ik heb net weer een telefoon van Scarlet gekregen, en het enige wat ze zeggen is dat die limiet van max. 15 berichten / 5 minuten definitief en onveranderlijk is.
Dat is gewoon een kostenbesparing op de e-maildiensten.

Daar zit je dus als abonnee wel mee opgescheept.

 

Link naar reactie

Ik heb net weer een telefoon van Scarlet gekregen, en het enige wat ze zeggen is dat die limiet van max. 15 berichten / 5 minuten definitief en onveranderlijk is.

Dat is gewoon een kostenbesparing op de e-maildiensten.

Daar zit je dus als abonnee wel mee opgescheept.

 

Veranderen van isp

Link naar reactie

Da's een hoop problemen.

 

Wat ze bij Scarlet ook niet lijken te beseffen, is dat ze de technische kenmerken van wat ze leveren zomaar veranderen. Je huurt iets, en plots krijg je minder. Dat klopt gewoon niet. Scarlet zet zich daardoor als een onbetrouwbaar bedrijf neer.

Aangezien Scarlet in België een dochtermaatschappij is van Proximus (Belgacom/Skynet), geldt dat dus ook voor dat bedrijf: ook dat wordt nu een onbetrouwbare leverancier.

 

Verder heb ik dus wel een aantal @scarlet.be-e-mail-adressen. En wat moet daarmee dan gebeuren?

 

Ze zeiden me wel dat er een tussenweg is: je kunt in het veld "Aan" (dus bij de ontvangers) wél meer adressen vermelden dan 15. Volgens mij kunnen het er zelfs 100 zijn. 100 x 15 = 1500. Je zou dus 1500 e-mails/5 minuten kunnen versturen, wat dus 18 000 berichten / uur is, of zelfs 180 000 berichten in een lange werkdag (iets dat ik trouwens had ontdekt nog voor ze het me zegden).

Als spammaatregel stelt die regel van max. 15 b/5 m dus niets voor.

 

De kwestie is wel: als je zo 100 adressen in één bericht vermeld, worden die dan wel allemaal tegelijk doorgestuur door de Scarlet-mailservers, of blijven die daar ook hangen? Betekent het dan dat je blind mails verstuurd, en op de duur een enorme hoeveelheid mails in de wachtrij hebt zitten die pas dagen later op hun bestemming komen?

Rekening houdende met die 15/5 m zal het in mijn geval wel geen dagen later worden, maar soms wel een half uur tot een uur later. En als je een deadline hebt op een bepaald uur, kan dat toch knap lastig worden.

 

Veranderen van ISP is volgens mij gewoon geen oplossing. Scarlet heeft de mail gewoon afgeknepen.

 

En wat als je je e-mail-adres meeneemt naar een andere provider? Volgens mij kan dat, maar die scarlet-adressen botsen dan toch weer op dezelfde muur, zonder dat je het weet.

 

Dus hoe je het ook draait of keert, het is gewoon een schoftenstreek van Scarlet zonder enig respect voor afgesloten contracten.

 

Het is gewoon een handelwijze die niet toelaatbaar is.

Ze maken nu reclame met een of ander pakket, maar hoe lang gaat het duren tot ze daar ook stukken van beginnen af te knijpen, en tot je plots merkt dat je tv halverwege een uitzending stilvalt?

Link naar reactie

Ze zeggen dat het een anti-spammaatregel is, maar max. 15 berichten / 5 minuten is gewoon e-mail wurgen. Dat heeft niets met anti-spam te maken. Spam gaat over duizenden, tienduizenden, tot zelfs miljoenen e-mails. Niet over 15 of 30.

Overigens kun je in het vak "Aan" van een e-mailbericht in totaal 100 adressen vermelden, en als je dan een lange werkdag maakt van 10 uur, kun je in totaal ... 180.000 e-mails verzenden.

Die beperking van 15 enkelvoudige berichten / 5 minuten heeft dus niets met anti-spam te maken, maar met besparingen op de e-mailafdeling.

Waar het in werkelijkheid op neerkomt, is dat Scarlet geen volwaardige ISP (internet service provider) meer is, maar een doodgewoon televisie-kabeldistributiebedrijf. Tv kijken via internet, digitale tv, dat is het. En dat is alles. Die e-mail zit er alleen nog maar in om te vermijden dat hun vroegere klanten massaal weglopen.

Maar ondertussen heb ik daar dus wél een e-mailadres.

Er zijn heel wat mensen die al de uitleg van zo'n bedrijf aanvaarden, en al die vergoeilijkingen, maar het slaat gewoon nergens op. Een e-mailadres verander je niet zo gemakkelijk.

Het kost niet alleen tijd, maar ik gebruik ook verschillende e-mailadressen om bijv. privé en werk te scheiden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hoe zo een oplichterbedrijven als Teleslet, Scarlet en Proximus nog steeds kunnen wegkomen met infantiele praat als 15 e-mails/5minuten is het maximum want de servercapaciteit of het netwerk kan dit niet aan of deze maatregel wordt genomen om spam tegen te gaan...

Da's zoals banken die limieten instellen om enkel maar tot 1000 euro cash toe te laten voor betalingen. Of enkel op werkdagen kunnen verrichtingen plaatsvinden. Hallo, we leven in 2015 en de automatisatie en digitaal informatieverkeer is al zo'n goeie 20 jaar aan de gang waardoor het mogelijk is om op gelijk welk moment van de dag een bedrag te transferreren naar gelijk welke plaats op deze planeet.

Binnenkort stuiken die waardeloze industrieën in elkaar.

Link naar reactie

Scarlet.be komt oorspronkelijk uit Nederland. Ze hebben jaren geleden ook een afdeling in België opgericht. Die deed het tamelijk goed. De Nederlandse afdeling kwam in problemen, en ze verkochten de Belgische aan Belgacom. Dat vond ik erg vervelend, want ik was uit onvreden met Belgacom naar Scarlet getrokken.

Nu hebben ze bij Scarlet.be een besluit genomen waarmee ze volgens mij bekennen dat ze hier ook problemen hebben.

De besparing op e-mail is gewoon absurpt.

Ik acht het niet uitgesloten dat we over een paar jaar te horen krijgen dat het met Scarlet.be ook afgelopen is, tenzij ze het via de eigenaar Proximus (vroeger Belgacom) kunnen camoufleren.

Link naar reactie

Het is gewoon een antispam maatregel, met 15 berichten per 5 minuten weten ze dat je geen robot bent, dat is alles. Waarschijnlijk hebben ze klachten gehad of worden sommige mails als spam aanzien door enkele klanten. Heb je al grondig gescand op virussen? Die verzenden soms ook spam.

Link naar reactie

Het is gewoon een antispam maatregel, met 15 berichten per 5 minuten weten ze dat je geen robot bent, dat is alles. Waarschijnlijk hebben ze klachten gehad of worden sommige mails als spam aanzien door enkele klanten. Heb je al grondig gescand op virussen? Die verzenden soms ook spam.

Het is géén anti-spammaatregel. Dat vertellen ze mensen om ze te sussen.

Als ik zelf spam zou versturen, zou ik het trouwens hebben gemerkt.

Ik heb hun vrijdag ook gevraagd waarom dat naar 15 is teruggebracht. Als het omwille van een spam-virus zou zijn, zouden ze met dat moeten laten weten. Doen ze niet.

Het is een besparingsmaatregel. Zo simpel is dat.

Trouwens, ik krijg op dat e-mail-adres wel elke dag spam binnen. Vandaag nog van een kredietverlener. En natuurlijk niét van een .be-adres.

Spam wordt verstuurd of door bots of door onderbetaalde Bangladeshjers die zich de huid van de vingers tikken en denken dat ze "in de IT werken".

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...