Sloeber6969 Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Hallo, Ik ben op zoek naar een goed stripmagazine in Frankrijk? Iemand tips..... Thx Quote
pudifar Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Casemate Werkelijk het laatste nieuws met veel foto's, interviews, enz. http://casemate.fr/ Quote
Peter Motte Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Spirou. What else? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Guest Kontiki Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Casemate en dBD zijn inderdaad de beste. Dit zijn informatiebladen over strips. Spirou is dan weer een wekelijks blad met strips. Het is trouwens Belgisch. Lanfeust Mag is dan weer een Frans maandblad met voorpublicaties van uitgeverijen Soleil en Delcourt. Quote
Sloeber6969 Posted March 9, 2016 Author Posted March 9, 2016 Welke van de 2, Casemate of dBD, zou je persoonlijk aanraden Kontiki.... Ik zou bij één van de 2 eens een testnummer willen bestellen. Quote
Guest Kontiki Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Beide zijn vaste bronnen van informatie voor me. Uit Casemate haal ik makkelijk vier-vijf keer meer info dan uit dBD. dBD heeft wel een mooiere lay-out en staat wat meer stil bij oudere strips en auteurs. Ze hebben meer oog voor patrimonium. Bij Casemate gaat het voornamelijk om nieuwe strips. Soms overlappen beide bladen elkaar bij bepaalde, belangrijke releases. dBD pakt ook soms uit met mooie specials, bijvoorbeeld na het overlijden van Jean Giraud, of recenter een special over erotische strips. Ze zijn ook de uitgever van L'Immanquable, een tijdschrift met voorpublicaties van nieuwe strips van alle soorten uitgeverijen, vaak echt wel van de bekendste stripreeksen. Beide bladen hebben bijzonder veel recensies. Ik moet zeggen dat ik door dBD nog het meest geneigd ben om bepaalde nieuwigheden in het Frans te bestellen. Voor de nieuwswaarde ben je beter af met Casemate. Zij hebben de meeste primeurs (zelfs als papieren medium). Keuze al gemaakt? ;-) Quote
Sloeber6969 Posted March 9, 2016 Author Posted March 9, 2016 Ik denk dat ik dBD eens ga uitproberen. Quote
Peter Motte Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Lanfeust Mag is dan weer een Frans maandblad met voorpublicaties van uitgeverijen Soleil en Delcourt. En verschijnen de strips daarin volledig? Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
dirk (monsieur toupet) Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 Ik dacht het wel. Bij de lancering heb ik indertijd het eerste nummer gekocht uit nieuwsgierigheid. Quote
Guest Kontiki Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 En verschijnen de strips daarin volledig? Jawel, op vervolgbasis uiteraard. De nieuwe Ekhö loopt er momenteel in. Quote
Recommended Posts