Ga naar inhoud

Copyright En Rechthebbenden


Recommended Posts

Voor een tentoonstelling wil ik enkele strips (cover en wat binnenwerk) verzamelen om te tonen. Voor recenter werk en albums van grote uitgeverijen is het vrij makkelijk om contact op te nemen met de rechthebbenden, maar voor oudere zaken is dat een stuk lastiger. En dat geldt overigens ook voor zaken die uit het buitenland komen.

 

Wat kan en mag er, wettelijk gezien? Ik weet niet of het uitmaakt, maar de tentoonstelling zal gratis te bezoeken zijn.

 

Het zou niet eens per se over originelen gaan, soms volstaat een hoge kwaliteit afdruk of een fysiek exemplaar.

Link naar reactie

Voor fysieke exemplaren en originelen heb je geen toestemming nodig, die mag je gebruiken in een tentoonstelling. Enkel als je afdrukken of zelfgemaakte panelen wil gebruiken moet je toestemming vragen, ook voor een catalogus en de poster/folder.

 

Het kan natuurlijk geen kwaad om contact op te nemen met uitgevers maar voor die oude zaken moet je je sowieso geen zorgen maken.

Link naar reactie

Het kan natuurlijk geen kwaad om contact op te nemen met uitgevers maar voor die oude zaken moet je je sowieso geen zorgen maken.

 

Daar zijn we druk mee bezig (tot de legal departement van Disney toe :e005: ), maar sommige zaken zijn inderdaad heel moeilijk terug te vinden. Zo wil ik graag het - volgens mij - allereerste optreden van De Vliegende Hollander in stripvorm gebruiken, maar bij KLM (waarvoor deze uitgave uit 1948 was) kunnen ze me niet verder helpen.

 

We willen naast enkele originelen een zo groot mogelijk aanbod tonen van De Vliegende Hollander in stripvorm, dus daar komen waarschijnlijk veel "afdrukken" bij. Dus erg bedankt voor jouw antwoord, want dat geeft aan dat we dit goed moeten uitzoeken. Standaard was wat dat betreft duidelijk en makkelijk; cover en losse plaatjes mogen (mits voorzien van copyright), volledige pagina's niet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...