Nuwanda Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Bladerend* in een oude krant uit 1938 kwam ik toevallig een tekening van Hergé tegen. Hij maakte die destijds als reclame voor de matrassenfabrikant Simmons (zie foto hieronder). Enkele pagina's eerder kondigt Agent 15 de publiciteit al aan (inclusief taalfout: ik ken een bladzijde en een badzitje, maar geen "bladzidje"). Heeft iemand dit ooit al gezien? Ik vond er op Nonkel Google eigenlijk niets over terug, op de reclame voor diezelfde matrassenwinkel in Kuifje in 1950 (die schandalig duur aangeboden wordt op Ebay) na. Meer info erover (hoeveel afleveringen verschenen er, het gaat hier blijkbaar om aflevering 6) is welkom. * Literaire vrijheid. Ik heb wel betere dingen te doen dan dat. Het was mijn vader die aan het bladeren was Quote Link to comment
Suske Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Een gelijkaardige advertentie in Le Soir uit 1938 werd ooit bij Banque Dessinée verkocht voor 160 euro. https://fr.millon-belgique.com/photos/photos24/big/258.jpg Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Nuwanda Posted June 5, 2017 Author Share Posted June 5, 2017 Ik zou precies (mijn vader) wat meer in oude gazetten moeten (laten) bladeren. Quote Link to comment
linthout Posted June 5, 2017 Share Posted June 5, 2017 Ik heb zo'n oude matras gevonden op mijn broer zijn bed !!! Ik zal ze ook in de veiling steken! Helaas, er staan geen tekeningen van Hergé op Quote Link to comment
Kool Thing Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 Eerst eens doorsturen naar Philippe Mouvet van BSM Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Nuwanda Posted June 6, 2017 Author Share Posted June 6, 2017 17 minutes ago, Kool Thing said: Eerst eens doorsturen naar Philippe Mouvet van BSM Die matras van Willy? Quote Link to comment
Kool Thing Posted June 6, 2017 Share Posted June 6, 2017 ba neen, mouvet gaat daar zeker een schoon artikeltje over schrijven Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
linthout Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 De matras is een beetje rot en ze stinkt eigenlijk wel. Ik ga ze meegeven met het grof vuil. Of wil iemand toch nog een aardig bod doen? Ik wil er zelf wel een Kuifje optekenen hoor!!! Quote Link to comment
Nuwanda Posted June 7, 2017 Author Share Posted June 7, 2017 2 hours ago, linthout said: Ik ga ze meegeven met het grof vuil. Zou je ze niet beter in een plastic mapje steken en bewaren? Quote Link to comment
P3TJQ Posted June 7, 2017 Share Posted June 7, 2017 Maar wel signeren dan Willy! Dan bewaar ik hem 50 jaar. En dan biedt ik het aan op een veiling. Waarna het door een investeerder wordt gekocht voor heel veel geld. Ik zie er wel brood in. Quote www.bobdemoor.be Link to comment
linthout Posted June 8, 2017 Share Posted June 8, 2017 Ik heb je bod nog niet ontvangen. Quote Link to comment
Recommended Posts