Mozaar Posted August 6, 2017 Share Posted August 6, 2017 Beste mede-stripliefhebbers, reeds meerdere jaren verzamel ik enkel en alleen Nederlandstalige antiquarische sf-strips en allerhande boekjes. Dit evenwel zonder allerhande superheldenstrips. Ik vroeg me nu af of jullie me geen tips konden geven om mijn verzameling uit te breiden. Ik ben dus alleen op zoek naar sf-strips of boekjes met sf-illustraties van vóór 1960. Jullie mogen er van uit gaan dat ik de meest gangbare boeken zelf al heb. Ik ben dan ook voornamelijk op zoek naar zeldzame boeken die ik eventueel nog niet zou kennen of die zelfs niet in de Catawiki-lijsten voorkomen. Nick, Fulgor, Raka, Garry Verth, Tom Wels, ... en dergelijke zijn mij dus reeds gekend. Tips en kennis over individuele strips als van volledige reeksen is meer dan welkom. Verder zoek ik ook informatieve boeken over antiquarische sf-strips. Deze heb ik sowieso nog niet echt gevonden. Dank bij voorbaat voor de tips en hints. koen Quote Link to comment
Johan de Neef Posted August 6, 2017 Share Posted August 6, 2017 Van rond 1960 van Zuid-Nederlandse Uitgeverij. Quote www.windmill-comics.com Link to comment
Mozaar Posted August 6, 2017 Author Share Posted August 6, 2017 Dat is al een goed begin. Bedankt Johan! Quote Link to comment
Theoak Posted August 6, 2017 Share Posted August 6, 2017 De serie Ruimtevaart door Martin Lodewijk eind jaren '50? Quote Link to comment
Mozaar Posted August 6, 2017 Author Share Posted August 6, 2017 3 minuten geleden, Theoak zei: De serie Ruimtevaart door Martin Lodewijk eind jaren '50? Die is me ook al gekend. Ben ik trouwens al vrij lang naar op zoek. Voorlopig nog zonder succes. Toch bedankt. Quote Link to comment
Theoak Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Toevallig is er onlangs een bundeling van deze serie verschenen. Deze is bij de betere stripspeciaalzaak als het goed is nog wel te verkrijgen. Quote Link to comment
dutch lines Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 28 minuten geleden, Theoak zei: Toevallig is er onlangs een bundeling van deze serie verschenen. Deze is bij de betere stripspeciaalzaak als het goed is nog wel te verkrijgen. Of hier: https://www.eppostripblad.nl/eppo_shop.php?artsid=199&groep=Diversen&serie=Martin+Lodewijk Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Zwendel Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Deze zoek ik zelf al een tijdje. Moeilijk boekje, zeker als je het volledig wil. Quote Link to comment
Mozaar Posted August 7, 2017 Author Share Posted August 7, 2017 2 uren geleden, Michel zei: Of hier: https://www.eppostripblad.nl/eppo_shop.php?artsid=199&groep=Diversen&serie=Martin+Lodewijk Bedankt, ik was er al even van op de hoogte. Voorlopig probeer ik nog even te wachten met die aankoop in de hoop om toch ooit eens de originele serie te kunnen bemachtigen. Quote Link to comment
Mozaar Posted August 7, 2017 Author Share Posted August 7, 2017 3 uren geleden, Zwendel zei: Deze zoek ik zelf al een tijdje. Moeilijk boekje, zeker als je het volledig wil. Deze kende ik inderdaad nog niet. Heb ik terwijl al eens opgezocht. Ziet er een mooi boek uit. Zelf heb ik terwijl ook al 'pioniers van de ruimtevaart', maar nog geen andere verzamelalbums. Daar ga ik me dus nog even in kunnen verdiepen! 3 uren geleden, Zwendel zei: Quote Link to comment
linthout Posted August 7, 2017 Share Posted August 7, 2017 Ha, Zwendel zweeg. Da's eens iets anders.... Quote Link to comment
Recommended Posts