Ga naar inhoud

De Ever en de Roos 3


Recommended Posts

Eind Juni is het laatste album in de reeks van "de Ever en de Roos" uitgekomen. Album 3 "De eer van een heer" is meteen ook het laatste in deze reeks.  Het scenario is van Ross Cappaert en tekenwerk door mij.  Het album is uitgegeven door Bonte!  Tot op heden heb ik enkel nog maar een vermelding gezien van dit album op stripinfo.be.  Op andere stripsites is er geen melding over gemaakt, wat ik echt spijtig vind, aangezien de afgeleverde kwaliteit echt beter is dan de vorige 2 albums bij elkaar!  En ik zou gek zijn moest ik het niet promoten en dat je daardoor in de periode van de feestdagen een uniek kado zou kunnen mislopen! :)  Hier alvast een preview

ER3.jpg

Link naar reactie

In de grote winkel die ik wekelijks bezoek worden lang niet alle albums van Bonte verkocht, laat staan besteld. Als ik ze dan niet zelf met eigen ogen zie passeren, raken die albums sneller over het hoofd gezien. Bonte wees me onlangs zelf nog op ontbrekende albums op onze lijst. Ik wacht intussen op zijn aanvullingen die ik heb gevraagd.

Link naar reactie
Op 10-11-2017 om 21:10, kurt cassauwers zei:

[...] Tot op heden heb ik enkel nog maar een vermelding gezien van dit album op stripinfo.be.  Op andere stripsites is er geen melding over gemaakt, wat ik echt spijtig vind [...]

 

Om enkel op dit gedeelte van dit bericht terug te komen: in 2016 verschenen er meer dan 1400 strips in Vlaanderen en het ziet er niet naar uit dat er dat dit jaar minder zullen zijn. Ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ik kan me toch een beetje voorstellen hoeveel werk het is om een strip te schrijven, te tekenen, in te kleuren, te drukken en uit te geven. Zorg er dan alsjeblieft ook voor dat je dat werk niet alleen voor je lief en je oma gedaan hebt (yep, ik ga het hier wat bij de haren trekken).

 

Ik schrijf zelf af en toe iets over strips en het blijft me opvallen dat afgezien van de grote jongens (die daar uiteraard de middelen voor hebben) maar weinig uitgeverijen aandacht besteden aan bekendmaking, laat staan promotie van hun boeken. Dat hoeft volgens mij nochtans geen raketwetenschap of zelfs een Amoras-campagne te zijn. Begin bijvoorbeeld alleen al met een generisch bericht over de inhoud van de strip en wat ze zo bijzonder maakt, zoek het mailadres op van enkele websites die over strips schrijven (geloof, dat zijn er meer dan je nu denkt) en stuur hen een tekstje en wat (geschikt!) beeldmateriaal. Zij zitten te wachten op input en elk bericht over jouw strip dat online verschijnt, heeft potentie om je meer lezers te bezorgen. 

 

Om zeker te zijn dat dit niet verkeerd wordt opgevat: dit is een algemene opmerking maar allicht ook een deel van de verklaring waarom het spijtig is dat er nog maar op één website melding is gemaakt van jouw strip. 

Link naar reactie

Ja Hallo,  Het is niet zo dat nadat ik mijn strip af had ik in de zetel ben gaan zitten en nu nog steeds wacht tot de bal aan het rollen gaat. :) Op 1 juli heeft de gemeente waar ik woon een persvoorstelling georganiseerd.  Zij hebben de plaatselijke pers gevraagd welke aanwezig was!  Ik heb enkele stripsites oa. de stripspeciaalzaak een uitnodiging bezorgd, ook stripjournalisten aangeschreven en een vlogger.  Doordat de datum pas laat geweten was kan ik gerust begrijpen dat dit voor anderen niet mogelijk was of op dat moment al op verlof waren...  Daar heb ik geen problemen mee.  Maar ze zijn wel op de hoogte gebracht dat er een nieuw stripverhaal is uitgekomen!

persvoorstelling.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...