Ga naar inhoud

Jan Steeman overleden


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik citeer StripNieuws (zonder de schrijffouten):

 

"Afgelopen woensdag, 24 januari is Jan Steeman in zijn woonplaats Heiloo overleden als gevolg van nierfalen. 

Jan gaat de (strip)geschiedenisboeken in als de geestelijke vader van Noortje uit het meidenstripblad Tina, maar ook als tekenaar van Roel Dijkstra, Sjors en Sjimmie, Arad & Maya en een van de drijvende krachten achter De Vrije Balloen. 

Vorig jaar publiceerden wij in StripNieuws nog een uitgebreide cv van Jan toen hij stopte met Noortje. Jan Steeman is 84 jaar geworden."

Link naar reactie

Gecondoleerd voor de familie en Vrienden van Jan.

In mijn jeugd verslond ik de verhalen van Rik, Clio en Pluk die jaren lang in Taptoe hebben gestaan.
Ik heb een van mijn eerste stoute schoenen ( want ik heb diverse schoenen hiermee versleten) aan gedaan en aan Jan Steeman gevraagd om deze strip in album te mogen uitbrengen. En dat mocht, terwijl hij in Spanje overwinterde. De eerste boekjes waren op A5-formaat. In elke boekje stond een verhaal van ongeveer 44 pagina’s. Het laatste van deze serie verscheen op A4-formaat.

De tijden veranderden. De tijd van kopiëren was achter de rug en we konden gemakkelijker digitaal drukken. Dat is voor een serie Rik, Clio en Pluk een lust geweest. Ik ging de hele serie opnieuw doen. Gewoon 100 pagina’s. Dat betekende dat er twee lange verhalen in een album werden gepubliceerd. Totaal zijn er 10 delen verschenen.
Ik kreeg van Jan regelmatig complimenten. Dat is altijd erg leuk natuurlijk.

Later heb ik nog enkele uitgebracht van Jan Steeman, waaronder Tijl Dierelier.

Mooie herinneringen. We zullen hem missen.

André Wijntjes, Uitgeverij Kippenvel

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...