Ga naar inhoud

Interesante Wetenschap


Gast Natte aap

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Gast Natte aap

Murder is opgeteld: zelfmoord (89m) en homocide  (58 m)

 

klopt. Op het kleine schermpje van mijn computer op het werk (ik ga dat hier niet schermgroot bekijken uiteraard :) ) had ik er over gekeken. Maar als ik zie dat er 89m mensen zelfmoord gepleegd hebben, dan is er toch een serieuze designfout in het mensenras, laat ons zeggen dat we psychologisch kwetsbaar zijn :D

Link naar reactie

http://www.galaxyzoo.org/#/

 

Help om duizenden en duizenden foto's van sterrenstelsels, sterren enz. te classificeren.

De meeste van de foto's werden nog door niemand gezien. Rechtstreeks van Hubble (of andere) op de server gezet.

Dat is toch eigenlijk niet te bevatten. :)

Ge krijgt daar fotootjes te zien van een wolkje, soms met armen, en dat is dan een sterrenstelsel met miljarden sterren in.

En er zijn zo miljarden sterrestelsels. Nu ja, oneindig veel, zegt men.

Ja, we zijn klein. Zelfs onze melkweg is slechts een stofje in het heelal.

 

kuch. einde overpeinzing. ;)

Link naar reactie
  • 4 months later...

Kannibalisme is een meer realistische oplossing voor het voedselprobleem.

 

Lavvlees O.O

 

Maar om het wetenschappelijk te houden. Er zijn vreselijk strenge wetten op het gebruik van chemicalien, hormonen etc. bij voedsel. Ik moet er niet aan denken wat er allemaal bij de productie van dat vlees gebruikt is.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

:cheerf2:  Labvlees :cheerf2:

 

En dan starterskits op de markt brengen zodat je niet meer afhankelijk bent van supermarkten enz...

 

Zelfde met water en energievoorziening.

 

:cheerf2:  open source food  :cheerf2:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gelijk wat aandelen kopen van Soylent Corp. Oh nee, aandelen kopen mag niet, dat is verkeerd volgens mausert.......

 

 

tomorrowville-soylent-green.gif

wel, dat mag, zolang mijn levensnoodzakelijke middelen zoals water, energie, grond,...daar niet onderhevig aan zijn.

Jij kan gerust blijven bij corporaties om je zaken te bekomen.

 

lieden zoals wij verkiezen andere manieren.

 

Het probleem ligt dus weldegelijk bij lui zoals jij, retep. Jullie ( groot deel van de huidige samenleving) wil geen alternatieve economische en samenlevingsmodellen naast hetgeen nu in gebruik is. De collectivistische sociaaldemocratie met neoliberaal bloed is heilig en daar moet je vanaf blijven.

 

 

Jij denkt niet genoeg Linux. Out of the box...

Link naar reactie

Out of the box, dat hoor ik wel eens op vervelende cursussen, je moet uit je eigen schaduw stappen. Als ik dat soort praat hoor dan denk ik automatisch en uit puur lijfbehoud aan andere, meer prettige zaken als een fijne vakantie of een lekkere pot bier.

 

Overigens ben IK (door jou jullie genoemd) helemaal niet tegen alternatieve samenlevings/economische modellen, jullie (dat is mausert en co) mogen wat mij betreft gerust een ruil economie op poten zetten waar je je huis kan laten schilderen voor 3 schapen en een kilo graan. Voor mijn part plaats je een scheprad in de Leie om je energie op te wekken zodat je hier op de reep kan vertellen wat ik (jullie of zij) allemaal fout doen. Ook mag je met een ieder samenwonen en je uitputten in alternatieve samenlevingsvormen en gewoonten. Dat mag allemaal, als ik er maar geen last van heb, voorwaarde is natuurlijk wel dat de staat of rijkere burgers die mausert commune op geen enkele wijze (financieel) ondersteunen. Dat wil je natuurlijk ook niet, centjes van DIE mensen......

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Out of the box, dat hoor ik wel eens op vervelende cursussen, je moet uit je eigen schaduw stappen. Als ik dat soort praat hoor dan denk ik automatisch en uit puur lijfbehoud aan andere, meer prettige zaken als een fijne vakantie of een lekkere pot bier.

 

Overigens ben IK (door jou jullie genoemd) helemaal niet tegen alternatieve samenlevings/economische modellen, jullie (dat is mausert en co) mogen wat mij betreft gerust een ruil economie op poten zetten waar je je huis kan laten schilderen voor 3 schapen en een kilo graan. Voor mijn part plaats je een scheprad in de Leie om je energie op te wekken zodat je hier op de reep kan vertellen wat ik (jullie of zij) allemaal fout doen. Ook mag je met een ieder samenwonen en je uitputten in alternatieve samenlevingsvormen en gewoonten. Dat mag allemaal, als ik er maar geen last van heb, voorwaarde is natuurlijk wel dat de staat of rijkere burgers die mausert commune op geen enkele wijze (financieel) ondersteunen. Dat wil je natuurlijk ook niet, centjes van DIE mensen......

 Inderdaad. Dat is niet gewenst.  Maar we hebben nog wat meer technologie nodig. Vrije energie. 

Je insinueert dat dat de conventionele samenleving weer gaat moeten opdraaien voor een sociaal experiment. Waarbij dan schadeclaims en austeriteit jegens de alternatieven kunnen worden opgesteld. ( zie je nu wat ervan komt met die gekke ideëen van jullie...)

 

Maar de oorzaak ligt juist bij de conventionele maatschappij: die laat het niet toe. Overal moet het rentesysteem annex een centraalbankensysteem van kracht zijn.

 

Reden waarom projecten zoals bitcoin en andere het moeilijk hebben. Reden waarom ecovillages niet zelfvoorzienend kunnen zijn. De grond is nog steeds onderhevig aan marktprijzen en dient gekocht te worden met leningen: daarmee zijn we terug bij af...

 

En een Mauser gebruiken als forceermiddel mag ook al niet... alhoewel het enigszins wel zou lukken. Zie maar naar Chiapas. Wat betreft grond opeisen dan. De rest: dat is een verhaal van energietekort.

Link naar reactie

Ja dat gaat dan schuren, grond, water, energie, dat kost centen. Ik betaal een goed bedrag om via mijn inductieplaat mijn babi ketjap en risotto te kunnen bereiden. Als de maaltijd op is moeten die bordjes ook schoon: energie en water noodzakelijk. Uitbuiken in de tuin, mijn tuin wel te verstaan. Niet de tuin van de buurman of van de mauser commune, mijn grond waar ik voor het betaald......

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jij hebt het steeds over communes met gemeenschappelijke gronden. Dat hoeft niet op die manier. Elk zijn lap grond natuurlijk, wat is dat nu voor onzin. I'm not a fuckin' commie, remember? Wat niet belet, indien er nog van die overjaarse hippies zijn die werkelijk alles willen delen, zij dat gerust mogen doen. Maar dat is hun zaak.

 

Energie hoeft vrijwel geen cent te kosten. De zon is daar, voor niks. We ontbreken enkel nog een efficiente technologie. Alhoewel we met zonnepanelen en een windmolen toch al een huis volledig onafhankelijk kunnen maken.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

http://www.united-academics.org/magazine/sex-society/bacteria-could-shed-light-on-how-financial-markets-work/

 

Wat ik altijd al gezegd heb...er wordt te weinig gekeken naar de structuren en modellen die aanwezig zijn in de natuur.

I.p.v. wetenschappers een technocratisch beleid te laten uitdokteren laten we ( ttz ik niet, want ik ga niet stemmen ) de beslissingen over aan geflopte juristen die nergens inzicht in hebben, libertarische economen à la Friedman die nachtmerries verkopen als wensdromen en leeghoofden die 'iets willen doen in de media' en daarnaast hun ambitie verleggen naar de politiek.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

http://www.amazon.co.uk/Right-Hand-Left-Chris-McManus/dp/0753813556

 

Deze moet je zeker eens lezen, handelt over chiraliteit, van de kleinste molecule tot dingen die je elke dag ziet.

Cool-Concrete-Spiral-Staircase-with-Surp

 

Chris McManus' Left Hand, Right Hand will be of interest to lefties who may have slightly resented the historic association of right-handers as being correct and dextrous (Latin dexter: right-hand side) and left-handers as sinister and gauche (Latin sinister: left-hand side with the heraldic bend sinister indicating illegitimacy). Chris McManus could hardly be more appropriately named (Latin manus: hand) and, as a university professor and one of the world's leading authorities the extraordinary and fascinating intricacies of our fundamental asymmetry. Wherever you look in nature there is asymmetry with an inclination to handedness and, like the law and life, it is almost impossible to be even-handed.

Right Hand Left Hand is a wonderful read, reaching from the fundamental depths of atomic structure (sub-atomic particles called neutrinos are left-handed) and the stuff we are all made of (the DNA double helix has a right-handed twist, although one of its co-discoverers Jim Watson is left-handed) through anatomy (our hearts generally are on our left side) up to Zulus, who reputedly cured any left-handed child's tendency by so scalding the hand so that the child is bound to use the right hand. Whatever your inherited or chosen handedness, there is a surprise and a good story here for the general reader. You will be able to keep family and friends entertained for hours retelling the details, although they might appreciate it more if you just handed round copies of the book since it is over 400 pages long. Accompanied by illustrations, notes, further reading and an excellent index, this is one of the best popular science books of the year.

 

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...