Ga naar inhoud

In memoriam


Peter Motte

Recommended Posts

Dank je, maar ik had dat al heel snel gemerkt.

Het probleem is dat ik afhankelijk ben van anderen die al mijn teksten invoeren, omdat ik zelf geen internetverbinding heb. (dat had je anders gedacht, geef toe).

Dat levert wel eens problemen op: tikfouten die blijven staan, lay-out die ik niet kan invoeren, teksten die te laat komen, url's die ik deel met anderen ...

 

Link naar reactie

Tekst van In Memoriam e.d. voortaan gewoon hier plaatsen? Omslachtig gedoe altijd met die linkjes hier, naar eigen blogs of recensies... ben ik de enige die daar zich aan ergert? 

Quote

Motte: "Renards tekenstijl wordt vooral gekenmerkt door een nauwgezet en gedetailleerd realisme. Voor een striptekenaar is zulk detaillisme een rem op de snelheid, wat gedeeltelijk verklaart waarom hij maar vier albums tekende."

 

Die laatste zin lijkt me betwistbaar, de man publiceerde vier albums in zes jaar tijd, prima toch? Daarna ging hij een andere richting op en stortte zich vol overgave in de theater-, film en kunstwereld en werd docent grafische vormgeving in Brussel. 

 

Ik las trouwens dat Renard samen met Schuiten de decors en kostuums ontwierp voor de bondage-sexploitatie-stripverfilming van Gwendoline:

 

158120682_hp04-gwendoline-just-jaeckin-t

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...