Zwendel Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Wel zojuist de Pausverkiezing gevolgd. Niet echt mijn ding, maar dat is het Eurovisiesongfestival ook niet en daar kijk ik ook altijd naar. Toch wel een verbazende winnaar. Franciscus kan mijn sympathie wekken, maar het is een Jezuïet, dat laat de twijfel er toch weer insluipen. Quote Link to comment
Yncke Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Wat de naam betreft, had ik ook dat gevoel. Zoals heiligen komen, zijn er veel ergere. Quote yncke.be Link to comment
Yncke Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Omdat het eens voor een keer geen honger- en ellende- en oorlogsnieuws is, maar gewoon een stel ouwe knarren die met veel bombarie en luister een ritueel uitvoeren? Quote yncke.be Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Ik vraag me af waarom mensen hier zo over geobsedeerd zijn en waarom er plots niets anders meer gebeurd is op de wereldbol. Omdat de katholieke kerk sedert het onstaan van de menselijke geschiedenis een van de meest succesvolle maffia-ondernemingen is en nog steeds actief is. En er niks aan gedaan wordt. Het is anno 2013 wraakroepend dat een criminele organisatie zoals de kerk nog bestaansrecht heeft. Gewoon binnenvallen in vaticaanstad en de boel uitmoorden zoals men deed met de Romanovs in 1917. Ordnung muss sein! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Franciscus kan mijn sympathie wekken, maar het is een Jezuïet, dat laat de twijfel er toch weer insluipen. Ha! Een Jezuïet. Men kon het niet slechter treffen. De SS van het Katholieke Reich. Quote Link to comment
Yncke Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Lord K. is having a field day. Quote yncke.be Link to comment
Zwendel Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 Ha! Een Jezuïet. Men kon het niet slechter treffen. De SS van het Katholieke Reich. Elite eenheden zijn nu eenmaal nodig. Stel je even voor: Een bank zonder vetbetaalde managers Aalst zonder Voil Janetten Apocalyps! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 Elites worden nu eenmaal uitgemoord. Het zorgt ook voor een betere leefomgeving voor mij. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Wel zojuist de Pausverkiezing gevolgd. Niet echt mijn ding, maar dat is het Eurovisiesongfestival ook niet en daar kijk ik ook altijd naar. Toch wel een verbazende winnaar. Franciscus kan mijn sympathie wekken, maar het is een Jezuïet, dat laat de twijfel er toch weer insluipen. Een Jezuiet noemt zich naar een Fransicaan en wordt topmanager van 't rijke Vaticaan. Quote Link to comment
niemand Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Elites worden nu eenmaal uitgemoord. Het zorgt ook voor een betere leefomgeving voor mij. Als de elite is uitgemoord, wordt gij de elite. Quote Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 hey ho let's go ! Hé Koen, niet zo veel enthousiasme ! Jij behoort ook tot de plaatselijke Bruhse perfide middenklasse....... Er kleeft geen eerlijk arbeidersvuil aan je handen (tenzij je ketting van je wrakke Gazelle er weer is afgelopen). Quote Link to comment
niemand Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Ha ! Wat is een dakloze met een smartphone ? Ge kunt dat niet opdrinken ! Quote Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Die schimmige types gaan er als eerste aan tijdens de gerechtvaardigde revolutie. Bestaat er in Vlaanderen trouwens een echte revolutionaire leider, een Chavez type ? Quote Link to comment
Kudos Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Niet verwonderd dat hij aan de kant werd geschoven... Wat (ontbreken van) een liggend streepje allemaal niet teweegbrengt... Uit: http://www.dereaguurder.nl/2013/02/paus-actief-op-wat-25975/ Quote Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Aan de andere kant bewoont hij een simpel appartement en gaat met de bus naar het werk, dat dan weer wel ! Quote Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 De azijnbode (toch ook een linkse krant) is een stuk positiever dan Koens blaadje http://www.volkskrant.nl/vk/nl/12726/Verkiezing-nieuwe-paus/article/detail/3409088/2013/03/14/Wat-zegt-de-keuze-voor-Jorge-Bergoglio-als-nieuwe-paus.dhtml Quote Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Bij de azijnbode ? De krant is wel zuur maar niet vaak nalatig...... Ook de NRC is opmerkelijk mild http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/14/wat-zegt-de-nieuwe-paus-over-condooms-homos-en-de-kerk/ Over de junta meldt men En nog een smetje: de militaire junta Er zijn nog steeds vraagtekens over de rol van Bergoglio bij de militaire junta in Argentinië. Een Argentijnse mensenrechtenadvocaat heeft hem vlak voor het vorige conclaaf beschuldigd van medeplichtigheid bij ontvoering, in 1976, van twee linkse jezuïeten. Bergoglio heeft dat altijd ontkend. Ook vinden andere mensenrechtenactivisten het verkeerd dat hij altijd heeft gezwegen over de tijd van de dictatuur tussen 1976 en 1983. In hun strijd tegen linkse en revolutionaire krachten kregen de junta’s steun van kerkelijke kringen. De kerk bood weinig weerstand en sprak zich niet openlijk uit tegen de ontvoering van baby’s en de moord op duizenden “subversieve elementen”. Hij zei eerder dat de reden waarom de kerk niet tegen de junta inging puur pragmatisch was. Onder Bergoglio’s leiding boden Argentijnse bisschoppen in 2012 wel een gezamenlijk excuus aan voor het falen van de kerk, maar er blijven vragen over het verleden van de paus die tot gisteren aartsbisschop van Buenos Aires was. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Aan de andere kant bewoont hij een simpel appartement en gaat met de bus naar het werk, dat dan weer wel ! En daarmee is alles goed te praten voor retep. Een notoir Oostenrijker was ook vegetariër. Kijk eens hoe positief: die mens eet geen vlees! Op naar het voetbal! Quote Link to comment
stilte Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 En daarmee is alles goed te praten voor retep. Een notoir Oostenrijker was ook vegetariër. Kijk eens hoe positief: die mens eet geen vlees! Kijk kijk, én goed voor de beestjes én een actief beleid tegen de overbevolking van onze planeet door het mensdom, hoe goed kan een mens zijn. Quote I was taught to dream this dream people call human life I was thought to dream Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 En daarmee is alles goed te praten voor retep. Een notoir Oostenrijker was ook vegetariër. Kijk eens hoe positief: die mens eet geen vlees! Op naar het voetbal! Haha, die Lord K toch ! Dat zeg ik toch helemaal niet, gekke framert ! Quote Link to comment
Hounddog Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 En daarmee is alles goed te praten voor retep. Een notoir Oostenrijker was ook vegetariër. Kijk eens hoe positief: die mens eet geen vlees! Hitler was geen vegetariër, dat is een broodje aap verhaal. Quote Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Hitler was geen vegetariër, dat is een broodje aap verhaal. Hij was toch geen vegetarier uit overtuiging maar omdatie geen vlees verdroeg? Daarentegen hield hij wel van zijn hond, Blondie of Blinkie ? Quote Link to comment
Zwendel Posted March 14, 2013 Author Share Posted March 14, 2013 Kardinaal Danneels weer uitvoerig aan het woord als voorbeeldig Christenmens, je weet wel zo één die kindermisbruik verzwijgt.... Heb toch een beetje medelijden met die mens, hij heeft daar minutenlang in de kou moeten staan op het balkon. Als hij een verkoudheid krijgt doet hij Franciscus een proces aan wegens talmen op het balkon. Quote Link to comment
retep Posted March 14, 2013 Share Posted March 14, 2013 Kardinaal Danneels weer uitvoerig aan het woord als voorbeeldig Christenmens, je weet wel zo één die kindermisbruik verzwijgt.... In NL was tot 30 jaar geleden alles verzuild, ook de jeugdzorg. Ik kan je verzekeren dat er kindermisbruik in protestantse, openbare en katholieke tehuizen voorkwam. Overal waar een ongelijke verhoudingen bestaan vinden excessen plaats. Goede monitoring/signalering/inspectie is dan oook essentieel. Wat betreft deze paus, hij lijkt me beter dan de vorige. Meer gericht op bestrijding van corruptie en meer een bruggenbouwer. Het feit dattie in Argentinie werkzaam was tijdens de juntajaren zegt me niet zoveel. Zijn mening over homo's, condooms tegen HIV ed vind ik belangrijker. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 In NL was tot 30 jaar geleden alles verzuild, ook de jeugdzorg. Ik kan je verzekeren dat er kindermisbruik in protestantse, openbare en katholieke tehuizen voorkwam. Overal waar een ongelijke verhoudingen bestaan vinden excessen plaats. Goede monitoring/signalering/inspectie is dan oook essentieel. Wat betreft deze paus, hij lijkt me beter dan de vorige. Meer gericht op bestrijding van corruptie en meer een bruggenbouwer. Het feit dattie in Argentinie werkzaam was tijdens de juntajaren zegt me niet zoveel. Zijn mening over homo's, condooms tegen HIV ed vind ik belangrijker. Dat zullen ze nooit aanpassen of veranderen. Het is een dogma. Hun bestaan is gestoeld op dogma's. Als ze hun dogma's moeten veranderen of achterwege laten kunnen ze evengoed de boeken dichtdoen. Je kunt wachten tot alle bomen even dik zijn. Quote Link to comment
Kudos Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Konden ze nu echt geen paus vinden die jaar jonger was!? Straks kan binnen 3 jaar de hele santeboetiek opnieuw beginnen... Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 15, 2013 Share Posted March 15, 2013 Waarom moet dat circus in feite blijven voort bestaan? Heb je niet genoeg aan Oijlst carnaval? Quote Link to comment
Donnie Darko Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Konden ze nu echt geen paus vinden die jaar jonger was!? Straks kan binnen 3 jaar de hele santeboetiek opnieuw beginnen... Omdat al die dinosaurussen aan het uitsterven zijn, zoals het hoort. Geef het nog 10 jaar en er is niemand meer om paus te zijn, feestje bouwen!!! Quote Grr. Argh. Link to comment
striphooligan Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Wat betreft deze paus, hij lijkt me beter dan de vorige. Meer gericht op bestrijding van corruptie en meer een bruggenbouwer. Het feit dattie in Argentinie werkzaam was tijdens de juntajaren zegt me niet zoveel. Zijn mening over homo's, condooms tegen HIV ed vind ik belangrijker. Volgens deze paus is het homohuwelijk een uitvinding van de duivel Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 We hebben nog altijd die geschifte sekte vanuit Mekka. Vooral de Saoudi's zijn voor geen haar te vertrouwen. Ze hebben dan ook een fortuin om extreme baarden te financieren. Ze kelen ook eenieder die geen orthodoxe moslim is. Alevieten enzo... Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 16, 2013 Share Posted March 16, 2013 Meewerken? Een godsdienst is per definitie een fascistische organisatie. Idem als een maffiastructuur. Eigenlijk zouden we beter een onderscheid maken tussen religie en godsdienst. Quote Link to comment
Recommended Posts