Ga naar inhoud

Habemus Papam


Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Ik vraag me af waarom mensen hier zo over geobsedeerd zijn en waarom er plots niets anders meer gebeurd is op de wereldbol.

Omdat de katholieke kerk sedert het onstaan van de menselijke geschiedenis een van de meest succesvolle maffia-ondernemingen is en nog steeds actief is.

En er niks aan gedaan wordt. Het is anno 2013 wraakroepend dat een criminele organisatie zoals de kerk nog bestaansrecht heeft.

Gewoon binnenvallen in vaticaanstad en de boel uitmoorden zoals men deed met de Romanovs in 1917. Ordnung muss sein!

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Franciscus kan mijn sympathie wekken, maar het is een Jezuïet, dat laat de twijfel er toch weer insluipen.

Ha! Een Jezuïet. Men kon het niet slechter treffen. De SS van het Katholieke Reich.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel zojuist de Pausverkiezing gevolgd. Niet echt mijn ding, maar dat is het Eurovisiesongfestival ook niet en daar kijk ik ook altijd naar.

 

Toch wel een verbazende winnaar. Franciscus kan mijn sympathie wekken, maar het is een Jezuïet, dat laat de twijfel er toch weer insluipen.

Een Jezuiet noemt zich naar een Fransicaan en wordt topmanager van 't rijke Vaticaan. :e007:

Link naar reactie

Bij de azijnbode ? De krant is wel zuur maar niet vaak nalatig......

 

Ook de NRC is opmerkelijk mild

 

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/03/14/wat-zegt-de-nieuwe-paus-over-condooms-homos-en-de-kerk/

 

 

Over de junta meldt men

 

En nog een smetje: de militaire junta
Er zijn nog steeds vraagtekens over de rol van Bergoglio bij de militaire junta in Argentinië. Een Argentijnse mensenrechtenadvocaat heeft hem vlak voor het vorige conclaaf beschuldigd van medeplichtigheid bij ontvoering, in 1976, van twee linkse jezuïeten. Bergoglio heeft dat altijd ontkend.

Ook vinden andere mensenrechtenactivisten het verkeerd dat hij altijd heeft gezwegen over de tijd van de dictatuur tussen 1976 en 1983. In hun strijd tegen linkse en revolutionaire krachten kregen de junta’s steun van kerkelijke kringen. De kerk bood weinig weerstand en sprak zich niet openlijk uit tegen de ontvoering van baby’s en de moord op duizenden “subversieve elementen”. Hij zei eerder dat de reden waarom de kerk niet tegen de junta inging puur pragmatisch was. Onder Bergoglio’s leiding boden Argentijnse bisschoppen in 2012 wel een gezamenlijk excuus aan voor het falen van de kerk, maar er blijven vragen over het verleden van de paus die tot gisteren aartsbisschop van Buenos Aires was.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Aan de andere kant bewoont hij een simpel appartement en gaat met de bus naar het werk, dat dan weer wel !

En daarmee is alles goed te praten voor retep. Een notoir Oostenrijker was ook vegetariër. Kijk eens hoe positief: die mens eet geen vlees!

 

Op naar het voetbal!

Link naar reactie

En daarmee is alles goed te praten voor retep. Een notoir Oostenrijker was ook vegetariër. Kijk eens hoe positief: die mens eet geen vlees!

 

 

Kijk kijk, én goed voor de beestjes én een actief beleid tegen de overbevolking van onze planeet door het mensdom, hoe goed kan een mens zijn.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Kardinaal Danneels weer uitvoerig aan het woord als voorbeeldig Christenmens, je weet wel zo één die kindermisbruik verzwijgt....

Heb toch een beetje medelijden met die mens, hij heeft daar minutenlang in de kou moeten staan op het balkon. Als hij een verkoudheid krijgt doet hij Franciscus een proces aan wegens talmen op het balkon.

Link naar reactie

Kardinaal Danneels weer uitvoerig aan het woord als voorbeeldig Christenmens, je weet wel zo één die kindermisbruik verzwijgt....

 

In NL was tot 30 jaar geleden alles verzuild, ook de jeugdzorg. Ik kan je verzekeren dat er kindermisbruik in protestantse, openbare en katholieke tehuizen voorkwam. Overal waar een ongelijke verhoudingen bestaan vinden excessen plaats. Goede monitoring/signalering/inspectie is dan oook essentieel.

 

Wat betreft deze paus, hij lijkt me beter dan de vorige. Meer gericht op bestrijding van corruptie en meer een bruggenbouwer. Het feit dattie in Argentinie werkzaam was tijdens de juntajaren zegt me niet zoveel. Zijn mening over homo's, condooms tegen HIV  ed vind ik belangrijker.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In NL was tot 30 jaar geleden alles verzuild, ook de jeugdzorg. Ik kan je verzekeren dat er kindermisbruik in protestantse, openbare en katholieke tehuizen voorkwam. Overal waar een ongelijke verhoudingen bestaan vinden excessen plaats. Goede monitoring/signalering/inspectie is dan oook essentieel.

 

Wat betreft deze paus, hij lijkt me beter dan de vorige. Meer gericht op bestrijding van corruptie en meer een bruggenbouwer. Het feit dattie in Argentinie werkzaam was tijdens de juntajaren zegt me niet zoveel. Zijn mening over homo's, condooms tegen HIV  ed vind ik belangrijker.

Dat zullen ze nooit aanpassen of veranderen. Het is een dogma. Hun bestaan is gestoeld op dogma's. Als ze hun dogma's moeten veranderen of achterwege laten kunnen ze evengoed de boeken dichtdoen.

 

Je kunt wachten tot alle bomen even dik zijn.

Link naar reactie

Wat betreft deze paus, hij lijkt me beter dan de vorige. Meer gericht op bestrijding van corruptie en meer een bruggenbouwer. Het feit dattie in Argentinie werkzaam was tijdens de juntajaren zegt me niet zoveel. Zijn mening over homo's, condooms tegen HIV  ed vind ik belangrijker.

 

Volgens deze paus is het homohuwelijk een uitvinding van de duivel :e009:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

We hebben nog altijd die geschifte sekte vanuit Mekka. Vooral de Saoudi's zijn voor geen haar te vertrouwen. Ze hebben dan ook een fortuin om extreme baarden te financieren.

 

Ze kelen ook eenieder die geen orthodoxe moslim is. Alevieten enzo...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Meewerken? Een godsdienst is per definitie een fascistische organisatie. Idem als een maffiastructuur. Eigenlijk zouden we beter een onderscheid maken tussen religie en godsdienst.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...