Ga naar inhoud

Diana Rigg: 1938-2020


Peter Motte

Recommended Posts

3 uren geleden, Peter Motte zei:

Gisteren overleden: Diana Rigg: 1938-2020 Kanker.

Ze rookte 20 sigaretten per dag, al jaren.

Kortom, longkanker. Ze (ketting-) rookte van haar 18e (1956) t/m december 2017. Toch nog 82 geworden.

Nevertheless, ze was toch nog enige tijd "smoking-hot"...

 

Diana-Rigg-27-1a.jpg

 

Dame Rigg verdween onder mijn radar na die James Bond film uit 1969.  Daarvoor had ze eind 1967 plots de suc6volle Tv-serie De Wrekers verlaten. Zeer waarschijnlijk vanwege die James Bond film. Ze volgde in 1965 Honor Blackman op, die ook al voor een James Bond film (Goldfinger) De Wrekers verlaten had.

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
27 minuten geleden, Aleksandr zei:

Tiens, ik heb ze in die Tronegames niet 1maal zien roken? :wacko:

Hier tijdens pauze James Bond film (1968)...

Diana-Rigg-22-1-smoking.jpg

 

Dito in de Zwitserse zon tijdens doornemen script...

Diana-Rigg-27-2-1.jpg

 

Dame Rigg tijdens pauzes bij De Wrekers: 

Diana-Rigg-27-2-10-coll-smoking.jpg

 

Diana-Rigg-27-6dd-coll.jpg

 

Kortom, waar Diana Rigg was, was ook een pakje sigaretten plus aansteker in de buurt...

 

Diana-Rigg-27-3.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
21 minutes ago, Hardcover said:

Kortom, longkanker. Ze (ketting-) rookte van haar 18e (1956) t/m december 2017. Toch nog 82 geworden.

Nevertheless, ze was toch nog enige tijd "smoking-hot"...

 

Diana-Rigg-27-1a.jpg

 

Dame Rigg verdween onder mijn radar na die James Bond film uit 1969.  Daarvoor had ze eind 1967 plots de suc6volle Tv-serie De Wrekers verlaten. Zeer waarschijnlijk vanwege die James Bond film. Ze volgde in 1965 Honor Blackman op, die ook al voor een James Bond film (Goldfinger) De Wrekers verlaten had.

Ze is om vele redenen uit de reeks The Avengers vertrokken. O.a. dat ze een kind verwachte, en de opnames van The Avengers lange dagen vereisten, en dat zag ze zich met een kind  niet doen.

Ze hield ook niet erg veel van de fanaandacht die ze door The Avengers kreeg. Ze vond het te opdringerig, en eerlijk gezegd heb ik soms het gevoel dat Diana Rigg wat te preuts was om een actrice te zijn.

Haar voorkeur ging naar toneel. Dan kun je je inderdaad wat gemakkelijk wegstoppen omdat je niet zo wijd en zijd bekend bent als een tv- of filmactrice.

Verder had ze op de set van The Avengers ook wat onaangename ervaringen. Ze ontdekte bijv. dat de cameraman meer werd betaald dan zijzelf. Ze heeft ook wel eens beweerd dat allen Patrick MacNee (John Steed) voorkomend was tegenover haar. Rekening houdende met wat er tegenwoordig bovenkomt over bijv. Weinstein, kon ze wel eens gelijk hebben.

 

24 minutes ago, Aleksandr said:

Tiens, ik heb ze in die Tronegames niet 1maal zien roken? :wacko:

Ik vind het ook erg vreemd om haar met een sigaret te zien.

Maar ik las in die tijd natuurlijk niet de (roddel)tv-pers. :)

 

Link naar reactie
Op 13/9/2020 om 21:34, Peter Motte zei:

Ze is om vele redenen uit de reeks The Avengers vertrokken. O.a. dat ze een kind verwachte, en de opnames van The Avengers lange dagen vereisten, en dat zag ze zich met een kind  niet doen.

 

Ik vind het ook erg vreemd om haar met een sigaret te zien.  Maar ik las in die tijd natuurlijk niet de (roddel)tv-pers. :)

 

OK, met sigaar dan...☺️

 

Diana-Rigg-27-11.jpg

 

Tijdens De Wrekers was Diana eind 20er en had ze al een jarenlange affaire met een getrouwde man (regisseur Philip Saville); moeder werd ze pas met 39 (in 1977) bij haar 2e echtgenoot.  Bron: IMDb (ook tav kettingrookster Rigg).

 

Diana-Rigg-100-1-smoking.gif

 

Volgens Wikipedia heeft Dame Rigg De Wrekers (voortijdig) verlaten ivm aanbod rol in een James Bond film. Haar voorgangster bij De Wrekers, Honor Blackman, heeft ook De Wrekers verlaten voor een rol in een James Bond film.

De Wrekers is een aardige kweekvijver voor de James Bond films geweest: ook Patrick McNee kreeg een rol in een James Bond.

 

s-l1600-9.jpg

 

 

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 14/9/2020 om 08:53, Tanuki zei:

Eén van de leukste rollen in Game of Thrones, wat mij betreft. De naam Queen of Thorns had ze niet gestolen en de rol werd fantastisch neergezet door Dianna.

Rigg_C.jpg

Wel van die TV-serie gehoord, maar zou haar niet herkend hebben asls zijnde Diana Rigg. Dat gold ook al voor haar rol in Tv-serie "Victoria", rond 2017.

 

2 "Smoking-hot" Bond-girls:

Hier Diana Rigg (rechts, uiteraard met sigaret) met haar collega Honor Blackman in 1974: Diana was Honor's opvolgster in Tv-serie "De Wrekers" (The Avengers) in 1967, en ook in de (bios-) filmreeks James Bond had Diana een rol (1969) na Honor Blackman als 'Bond-girl"

 

Diana-Rigg-45-Honor-Blackman-1974.jpg

 

Aandacht op een beeldverhaal-forum voor Dame Diana Rigg ("Mrs Peel")  mag er zijn, ze is namelijk ook "verstript": 

Diana-Rigg-strip-04.jpgDiana-Rigg-strip-07.jpg

Diana-Rigg-strip-02.jpgDiana-Rigg-strip-03.jpg

 

Diana-Rigg-strip-05.jpg Diana-Rigg-strip-10.jpg

 

Batman meets Mrs Peel (Diana Rigg):

Batman-66-Meets-Steed-and-Mrs-Peel-Vol-1 Batman-66-Meets-Steed-and-Mrs-Peel-Vol-1

 

Gallery-Comics-1920x1080-20160914-BM66-M 

 

Diana-Rigg-strip-08.jpg

 

Diana-2-zpsf89stkdv.jpg  Diana-Rigg-strip-15.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
58 minutes ago, Hardcover said:

Aandacht op een beeldverhaal-forum voor Dame Diana Rigg ("Mrs Peel")  mag er zijn, ze is namelijk ook "verstript":

Veel daarvan is fanart.

 

Ik heb er een vertaald

avengers-p1.JPG

 

De hele strip vind je hier:

http://users.skynet.be/peter.motte/de.tijdlijn/strip avengers.htm

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...