cinco Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 de achtergrond bewust leeggelaten net daar waar het oog moet gericht zijn op Guust en juffrouw Jannie geen decor om de focus te leggen op de mimiek van de personages Quote Link to comment
TDPB Posted April 25, 2021 Share Posted April 25, 2021 Dat gebeurt vaak hoor. Tekenaars genoeg die er niet voor terugdeinzen om elementen uit een decor weg te laten als dat zo beter uitkomt. Een meubelstuk dat er eerde nog stond, en in een volgend prentje er eventjes niet staat omdat het teveel stoort bvb. Het voorbeeld uit ASterix vind ik minder geslaagd, maar dat ligt aan de inkleuring. Die harde, van kleur wisselende achtergrond stoort me iets te veel. Het is zodanig opvallend dat je bijna meer naar de achtergrond kijkt dan naar de personages. Quote Link to comment
cinco Posted April 25, 2021 Author Share Posted April 25, 2021 6 minuten geleden, TDPB zei: Het voorbeeld uit ASterix vind ik minder geslaagd, maar dat ligt aan de inkleuring. Die harde, van kleur wisselende achtergrond stoort me iets te veel. Het is zodanig opvallend dat je bijna meer naar de achtergrond kijkt dan naar de personages. De heringekleurde versie heeft die kleuren een tikkeltje verzacht. Quote Link to comment
Recommended Posts