Ristridin Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Ik ben op zoek naar de naam van de strip over een uitvinder met zijn leerling. Het is niet Leonardo. In mijn herinnering was het een zwart/wit strip. Moraal was dat de leerling altijd de perfecte uitvinding deed (bv. een modern koffiezetapparaat), waarna de meester hem altijd keihard uitlachte en zijn uitvinding liet zien (in dit geval ook een koffiezetapparaat): altijd iets megalomaans en volkomen over the top. Waarna de leerling bedroefd afdroop en het nooit zou leren. Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 en oorspronkelijk in het Nederlands, of Frans misschien? Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 was Willie Wortel niet ook zo een rare uitvinder, ooit in zwart-wit? Quote Link to comment
Lük Bey Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Ik heb dit nooit gelezen maar moest hieraan denken 'Geniale Olivier' heet dat in het Nederlands Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
blacktiger Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 Professor Breinbreier verschenen in de Oberon zwart-wit reeks. Quote Link to comment
Ristridin Posted April 30, 2021 Author Share Posted April 30, 2021 21 uren geleden, blacktiger zei: Professor Breinbreier verschenen in de Oberon zwart-wit reeks. Ja, die bedoel ik! Geweldig! Hoe ik ook zocht via Google, dit kwam nooit naar voren. Bedankt voor de tip, andere reageerders ook bedankt voor de suggesties. Quote Link to comment
Ristridin Posted April 30, 2021 Author Share Posted April 30, 2021 23 uren geleden, Aleksandr zei: en oorspronkelijk in het Nederlands, of Frans misschien? In het Nederlands, maar de gouden tip (professor Breinbreier) is gegeven. Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 aH, nee sorry, nooit gelezen Quote Link to comment
Recommended Posts