Ga naar inhoud

Het Geheim Van De 7 Bollen


Recommended Posts

Volgens mij heeft één deel van reeks eens in één van de Averbodebladen gestaan. Ik herinner me een kluwen van doornige planten waarbij er een nieuwe vlijmscherpe doorn te voorschijn sprong als een andere afgehakt werd. Het is iets uit mijn kindertijd.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Volgens mij heeft één deel van reeks eens in één van de Averbodebladen gestaan. Ik herinner me een kluwen van doornige planten waarbij er een nieuwe vlijmscherpe doorn te voorschijn sprong als een andere afgehakt werd. Het is iets uit mijn kindertijd.

 

Het is alweer een jaar of 10-15 geleden dat ik dat nog eens las. Veel klassieke mysterieuze elementen: Een weg die niet stopt en waar je niet vanaf mag gaan, draken, tovenaars, een magisch ding (ring?) in het water gooien waarna een vis het opslokte die dan later weer wordt gevangen waarna het avontuur herbegint etc. Ook was er een wat moeizaam uitgevoerde staatsgreep. Zeker geen doorsnee mysterie reeks, er hing een bijzonder sfeertje in die strip. Toch eens herlezen.

Link naar reactie

Deze serie is helaas niet mooi afgerond. Dit is de eerste serie die mij kennis heeft laten maken met dit fenomeen. Deel 4 is alleen in het Frans verschenen, terwijl deel 5 wel gewoon in het Nederlands is uitgekomen. Ben al jaren opzoek naar deel 4. Lastig compleet te krijgen dus.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Volgens mij heeft één deel van reeks eens in één van de Averbodebladen gestaan. Ik herinner me een kluwen van doornige planten waarbij er een nieuwe vlijmscherpe doorn te voorschijn sprong als een andere afgehakt werd. Het is iets uit mijn kindertijd.

Dat klopt. In een Zonneland of zo heb ik een deel van deze reeks gelezen. Op een of andere manier moet ik dan vaak denken aan de Tuinen van Dorr.

Link naar reactie

Deze serie is helaas niet mooi afgerond. Dit is de eerste serie die mij kennis heeft laten maken met dit fenomeen. Deel 4 is alleen in het Frans verschenen, terwijl deel 5 wel gewoon in het Nederlands is uitgekomen. Ben al jaren opzoek naar deel 4. Lastig compleet te krijgen dus.

En toch heb ik in mijn herinnering ooit dat deel 4 in het NL gelezen. Zou dat toch in Zonneland kunnen geweest zijn? Of speelt mijn geheugen me parten?

Link naar reactie

En toch heb ik in mijn herinnering ooit dat deel 4 in het NL gelezen. Zou dat toch in Zonneland kunnen geweest zijn? Of speelt mijn geheugen me parten?

Het het net nog even nagekeken op de website van de zilveren dolfijn.  Hier staat bij deel 4: Wel aangekondigd maar nooit verschenen.

 

Het frustrerende is dat ik hem jaren geleden nog in mijn handen heb gehad. Heb hem toen alleen laten liggen, omdat ik er van uit ging dat de Nederlandse versie nog wel zou komen. 

Link naar reactie
  • 1 year later...

Dit is een serie die mij als kind mateloos wist te intrigeren, en dat eigenlijk nog steeds wel doet. 

Ik heb onlangs de resterende Franse delen op de kop getikt. Naast het mysterieuze deel vier zijn dat er nog drie:

 

Le Lutin Farceur (min of meer deel zes, maar officieel hors-série)

+ twee delen van Guilio et le drôle de monde, een nieuwe serie die een tweede cyclus vormt.

 

Voor de liefhebbers, alle delen zijn met toestemming van Laurent Parcelier online geplaatst: 

 

http://www.notesdevoyage.com/journal/index.php?post/2009/03/14/92-bd-de-laurent-parcelier-guilio-et-la-malediction-des-sept-boules-vertes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...