marioboon Posted June 5, 2013 Share Posted June 5, 2013 Wie kent dié reeks? De cover...intrigeert me. Alsof Hergé met Tardi een strip zouden gemaakt hebben. Quote Link to comment
Nuwanda Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ik ken die reeks en ik vind ze één van die miskende/onderschatte pareltjes. Mooi afgeronde cyclus van 5 delen in het NL verkrijgbaar. (ik dacht dat in het Frans nog twee delen van een volgende cyclus waren verschenen). Quote Link to comment
Martin Van K Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 doet mij ook wat denken aan Cosey Quote Link to comment
retep Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ik ken de reeks ook. Een heel bevreemdend verhaal, veel tovenaars, mysteries ed. Idd een afgeronde (waar vindt men dat nog !)cyclus van 5 vertaalde albums. Leuk maar imho geen must read.... Quote Link to comment
marioboon Posted June 6, 2013 Author Share Posted June 6, 2013 Toch es lezen dan. Quote Link to comment
retep Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Ook best wel met enige inspanning in de ramsjbakken te vinden...... Quote Link to comment
Waldorf Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Volgens mij heeft één deel van reeks eens in één van de Averbodebladen gestaan. Ik herinner me een kluwen van doornige planten waarbij er een nieuwe vlijmscherpe doorn te voorschijn sprong als een andere afgehakt werd. Het is iets uit mijn kindertijd. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
retep Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Volgens mij heeft één deel van reeks eens in één van de Averbodebladen gestaan. Ik herinner me een kluwen van doornige planten waarbij er een nieuwe vlijmscherpe doorn te voorschijn sprong als een andere afgehakt werd. Het is iets uit mijn kindertijd. Het is alweer een jaar of 10-15 geleden dat ik dat nog eens las. Veel klassieke mysterieuze elementen: Een weg die niet stopt en waar je niet vanaf mag gaan, draken, tovenaars, een magisch ding (ring?) in het water gooien waarna een vis het opslokte die dan later weer wordt gevangen waarna het avontuur herbegint etc. Ook was er een wat moeizaam uitgevoerde staatsgreep. Zeker geen doorsnee mysterie reeks, er hing een bijzonder sfeertje in die strip. Toch eens herlezen. Quote Link to comment
Rhymer Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Deze serie is helaas niet mooi afgerond. Dit is de eerste serie die mij kennis heeft laten maken met dit fenomeen. Deel 4 is alleen in het Frans verschenen, terwijl deel 5 wel gewoon in het Nederlands is uitgekomen. Ben al jaren opzoek naar deel 4. Lastig compleet te krijgen dus. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 Volgens mij heeft één deel van reeks eens in één van de Averbodebladen gestaan. Ik herinner me een kluwen van doornige planten waarbij er een nieuwe vlijmscherpe doorn te voorschijn sprong als een andere afgehakt werd. Het is iets uit mijn kindertijd. Dat klopt. In een Zonneland of zo heb ik een deel van deze reeks gelezen. Op een of andere manier moet ik dan vaak denken aan de Tuinen van Dorr. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Rhymer, op PriceMinister heb ik de laatste maanden al een en ander gevonden als aanvulling. Deel 4: http://www.priceminister.com/offer/buy/301496/Parcelier-La-Chasse-Au-Dragon-Livre.html Quote Link to comment
Nuwanda Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 Deze serie is helaas niet mooi afgerond. Dit is de eerste serie die mij kennis heeft laten maken met dit fenomeen. Deel 4 is alleen in het Frans verschenen, terwijl deel 5 wel gewoon in het Nederlands is uitgekomen. Ben al jaren opzoek naar deel 4. Lastig compleet te krijgen dus. En toch heb ik in mijn herinnering ooit dat deel 4 in het NL gelezen. Zou dat toch in Zonneland kunnen geweest zijn? Of speelt mijn geheugen me parten? Quote Link to comment
Rhymer Posted June 7, 2013 Share Posted June 7, 2013 En toch heb ik in mijn herinnering ooit dat deel 4 in het NL gelezen. Zou dat toch in Zonneland kunnen geweest zijn? Of speelt mijn geheugen me parten? Het het net nog even nagekeken op de website van de zilveren dolfijn. Hier staat bij deel 4: Wel aangekondigd maar nooit verschenen. Het frustrerende is dat ik hem jaren geleden nog in mijn handen heb gehad. Heb hem toen alleen laten liggen, omdat ik er van uit ging dat de Nederlandse versie nog wel zou komen. Quote Link to comment
De Wortel Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Dit is een serie die mij als kind mateloos wist te intrigeren, en dat eigenlijk nog steeds wel doet. Ik heb onlangs de resterende Franse delen op de kop getikt. Naast het mysterieuze deel vier zijn dat er nog drie: Le Lutin Farceur (min of meer deel zes, maar officieel hors-série) + twee delen van Guilio et le drôle de monde, een nieuwe serie die een tweede cyclus vormt. Voor de liefhebbers, alle delen zijn met toestemming van Laurent Parcelier online geplaatst: http://www.notesdevoyage.com/journal/index.php?post/2009/03/14/92-bd-de-laurent-parcelier-guilio-et-la-malediction-des-sept-boules-vertes Quote Link to comment
Recommended Posts