Ga naar inhoud

Kazuo Koike


Gast Natte aap

Recommended Posts

Deze absolute gigant van de manga en het scenario schrijven in het algemeen verdient een eigen draad. Ik ben een absolute fan van het meeste van zijn werk. Dus misschien is dit wel een uitgelezen plek om zijn oeuvre te vermelden, interviews te posten, nieuwtjes, weetjes, discussie over zijn werk en what not.

 

Via wikipedia vond ik volgende lijst van zijn werk.

 

 

Link naar reactie

zelf heb ik zijn ongelooflijk sterke lone wolf and cub verslonden. Dit staat bij mij hoog aangeschreven. Zowel qua expressieve tekenstijl als schrijfstijl.

Minstens even goed is samurai executioner. Misschien niet van dezelfde epische grootte, maar zeker heel sterk. Path of the assasin is ook een absolute aanrader. Deze drie reeksen zijn zijn magnus opus. En toevallig of niet alle drie ook samen met Goseki Kojima als tekenaar.

 

Offered en Crying Freeman vind ik persoonlijk een stuk minder. Best leesbaar. Veel gratuite sex en geweldadige sex en aflapperij, maar het haalt nergens het niveau van zijn topreeksen.

 

Voor de rest ben ik me nog in de man zijn werk aan het inlezen, dus zal ik daar later nog wel een mening over ventileren.

 

Maar neem het voorlopig maar van mij aan. Lone wolf and cub, samurai executioner en path of the assasin zijn onmisbare reeksen die je absoluut gelezen moet hebben wil je jezelf stripliefhebber noemen.

Link naar reactie

hier ben ik toch niet echt laaiend over. Ik weet niet of het niveau van de eerste manga bereikt kan worden. Maar goed, voordeel van de twijfel dan maar.

 

 

Lone Wolf and Cub Manga Resumes in Katana Web Mag

posted on 2009-04-14 06:25 EDT

 

 

Creators Kazuo Koike, Hideki Mori revive Soshite Kozure Ōkami: Shikaku no Ko

 

katana_001gou_000a.jpgThe eBookJapan online publisher has launched its new Katana web magazine on Tuesday with the return of the latest Lone Wolf and Cub samurai manga by original creator Kazuo Koike. Artist Hideki Mori will draw Soshite Kozure Ōkami: Shikaku no Ko in Katana as he did during its 2007-2008 run in the short-lived Jinhistorical manga magazine. Another veteran creator, Mikiya Mochizuki, will launch a Wild 7 police action manga spinoff that is simply called W7.

Soshite Kozure Ōkami: Shikaku no Ko is the latest incarnation of the popular Lone Wolf and Cub manga, and it picks up when Shin Kozure Ōkami (New Lone Wolf and Cub) left off. Dark Horse Comics has been publishing the original Lone Wolf and Cub manga with artist Goseki Kojima in North America, and it announced at New York Comic Con 2006 that it licensed the New Lone Wolf and Cub manga run.Media Blasters licensed a Japanese live-action television series based on the original manga. Previously, AnimEigo licensed a Japanese 1972 live-action film version and its five sequels. A Hollywood film adaptation of the manga wasplanned, but director Darren Aronofsky (Pi, The Fountain, The Wrestler) told MTV's Splash Page in January that the project is not longer in active development, despite his continuing interest.

ComicsOne published several of the early volumes of the original Wild 7 manga in North America, and Urban Vision had licensed the video anime adaptation in 1999.

 

 

Link naar reactie

Ik zou ze alle twee kopen :D

 

Path of the assasin is een beetje meer episch, meer karakters en meer gebeurtenissen op een grote schaal. De oorlog waarin een nieuwe shogun word gemaakt. Het focust op twee hoofdfiguren, de samurai/ninja hattori hanzo (als belangrijkste medewerker) en ieyasu (de latere shogun van de tokugawa dynastie) en zijn rise to power. Door het brede karakter van de manga en het aantal hoofdfiguren verlies je soms wel een klein beetje het overzicht en de focus. Maar het blijft scherp, boeiend en keigoed.

 

ze staan nu te koop bij cheap-comics voor 4,99€ per stuk. Ik heb al gedacht om ze zelf te kopen, maar ik en kleine boekjes ... pfff :)

 

Samurai executioner focust zich voornamelijk op 1 hoofdpersoon en ligt daarom een beetje dichter bij lone wolf en cub naar mijn gevoel. Het blijft fris en origineel, boeiend en meeslepend, maar heeft minder de grote verhaalstructuur van lone wolf. Maar het blijft vreselijk goed.

 

Ik vind het moeilijk kiezen tussen de twee. Maar ga voor de aanbieding bij cheap-comics en koop path of the assasin. Je zal het je niet beklagen.

Link naar reactie

Die samurai hebben mij al zoveel geld gekost. En die kleine boekjes, daar heb je gelijk in. Toch vind ik het wel cool om alle drie de series in huis te hebben. 5 euro per stuk, mooie prijs...

 

Trouwens, men gaat dus een doorstart maken met Lone Wolf and Cub? Heb daar geen behoefte aan maar het is wel weer geschreven door Kazuo Koike...

Link naar reactie

Die samurai hebben mij al zoveel geld gekost. En die kleine boekjes, daar heb je gelijk in. Toch vind ik het wel cool om alle drie de series in huis te hebben. 5 euro per stuk, mooie prijs...

 

Trouwens, men gaat dus een doorstart maken met Lone Wolf and Cub? Heb daar geen behoefte aan maar het is wel weer geschreven door Kazuo Koike...

 

ja, omdat het 5 euro was, heb ik ook getwijfeld om de serie in huis te halen. Maar om nou 60 euro uit te geven om gewoon in de kast te staan zonder ooit gelezen te worden, vind ik wel jammer. Ik koop ze wel bij dark horse digitaal.

 

Tja, ik weet ook niet wat ik me bij die doorstart moet voorstellen, maar ik vond het jusit zo geweldig dat de serie afgerond was. dat het verhaal uitverteld was. Dat vind ik de kracht van manga en de meeste comics. Het stopt ooit eens met een echt einde. Behalve dan de spandexcomics :D

Link naar reactie

Daar heb je gelijk in. In wat minder luxe tijden kan ik het me niet veroorloven om spullen te kopen die mooi in de kast staan. Eenmaal gelezen is meestal eenmaal gelezen in mijn geval.

 

Ben nog verre van klaar met LW&C maar het bevalt mij ook dat het een einde heeft. Eigenlijk zou Koike zoiets moois ook met rust moeten laten (hij kan natuurlijk doen wat hij wil, het is zijn creatie...anders dan wat er nu met Watchmen gebeurt, maar dat is een andere discussie).

Link naar reactie

de meeste strips herlees ik wel. Dus zou het hele verhaal een iets groter formaat hebben, dan kocht ik het zonder aarzelen.

 

Tja, zoals je zelf al zegt, het is zijn creatie, dus hij mag er mee doen wat hij wil. En misschien moeten we ook een beetje vertrouwen hebben in een klasbak als Koike en afwachten. Wie weet is het wel steengoed. Of misschien is het bagger als crying freeman en offered. We zullen zien :)

Link naar reactie

Ik zag een aankondiging van een Omnibus van LW&C op Facebook bij Dark Dragon. Is dat van DD zelf of een Engels iets? En op welk formaat?

 

vraag het hen eens :D

 

Ik weet wel dat er van LW&C digitale omnibussen worden verkocht. 23$ voor 4 delen. Maar ergens anders las ik dan dat de losse deeltjes voor 5$ per stuk verkocht werden.

Ik heb de DD-app gedwonload, maar ik heb nog niet de tijd gehad om daar eens naar op zoek te gaan. Ik wil best wel digitaal kopen, maar enkel als het "mijn bezit" wordt en als ik het "altijd" opnieuw kan downloaden als ik het ergens digitaal verlies. Liefst nog in een soort iCloud gegeven zoals bij apple iTunes Match.

Geen idee wat de stripuitgevers hier rond doen. Ik begin er zelf ook nog maar net in te verdiepen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Kijk nu :

 

LONE WOLF AND CUB OMNIBUS VOLUME 1 TP

 

Kazuo Koike (W), Goseki Kojima (A), and Frank Miller (Cover)

 

On sale May 22

b&w, 712 pages

$19.99

TP, 5" x 7"

 

A samurai epic of staggering proportions, the acclaimed Lone Wolf and Cub begins its second life at Dark Horse Manga with new, larger editions of over 700 pages, value priced. The brilliant storytelling of series creator Kazuo Koike and the groundbreaking cinematic visuals of Goseki Kojima create a graphic-fiction masterpiece of beauty, fury, and thematic power. Collects Lone Wolf and Cub volumes 1-2, and stories from volume 3.

 

• Covers by Frank Miller and Lynn Varley.

 

• Eisner and Harvey Award winner.

 

• Over one million copies sold of the original Dark Horse series!

 

“Koike and Kojima tell their story masterfully and artfully, portraying a man, a boy, and a country on their journey into Hell.” —Frank Miller

 

5" x 7" : dat lijkt me een stuk groter dan de vorige. 20 dollar. Tijd om dat te bestellen. :) Good things come to those who wait. of zoiets.

 

 

LoneWolfAndCubOmnibus1.jpg

Link naar reactie

Kijk nu :

 

 

 

5" x 7" : dat lijkt me een stuk groter dan de vorige. 20 dollar. Tijd om dat te bestellen. :) Good things come to those who wait. of zoiets.

 

 

LoneWolfAndCubOmnibus1.jpg

 

interessant (kan je foto niet openen, maar soit) echter ... een stuk groter is flink overdreven. Nog geen 2 cm groter. Da's wel jammer. Khad het toch liever op comicbook formaat gehad. De grootte van een TPB of nét kleiner.

Maar de prijs is wel correct lijkt me. 20 dollar voor 2,5 deel is niet overdreven.

Link naar reactie

ah, ik kan de afbeelding niet zien en doorklikken gaf ook geen soelaas. Maar dan zal het aan de computer op het werk liggen. Ik kijk straks thuis dan nog wel eens :)

 

Je hebt gelijk, groter is groter, dat zegt mijn lief ook altijd als ze weer thuis komt van haar minnaar. zucht :wacko:

Link naar reactie

interessant (kan je foto niet openen, maar soit) echter ... een stuk groter is flink overdreven. Nog geen 2 cm groter. Da's wel jammer. Khad het toch liever op comicbook formaat gehad. De grootte van een TPB of nét kleiner.

Maar de prijs is wel correct lijkt me. 20 dollar voor 2,5 deel is niet overdreven.

De vraag is of de strips ook groter gedrukt zijn, of is er twee centimeter meer witte rand?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik zal het hier ook nog eens zetten:

 

Hanappe Bazooka geschreven door Kazuo koike. Op een bepaald moment in zijn carrière moet de man met zijn hoofd vastgezeten hebben in een bevroren meer. Zeker veertien dagen zonder zuurstof. Zot van verveling en onderkoelde hersenen moet hij dit bedacht hebben en gedacht hebben dat het geweldig was. Newsflash Kazuo: het zuigt. En dat mag je eigenlijk ook letterlijk nemen. Tjokvol perverse sex, al is dat wel een constante in 's mans oeuvre, en zinloos geweld. Toen ik het gelezen had, ben ik een hele dag op een Tibetaanse berg moeten gaan mediteren terwijl de monniken via mijn oren mijn hersenen reinigden met een klamme schotelvod, zo slecht was het. Afrader? Nee hoor, doodzwijgen en met een wijde boog om dit vehikel heen lopen.

Link naar reactie

http://www.animenews...-launch-in-june

 

Yume Genji Tsurugi no Saimon van Koike en Sumeragi werd in 2008 blijkbaar stopgezet. (Wtf do I know, ik haal het ook maar van het internet) Maar in Juni is er een nieuw magazine in het Japans verschenen. Over Samurai's. (En ik wil dat natuurlijk hebben, maar ik ken geen kneit Japans. Ja, Arigato gozaimas en Hai, maar daar red ik het niet mee vermoed ik). En in dit magazine wordt het verhaal dat in 2008 werd stopgezet opnieuw verder gezet. Dus wie weet als Sumeragi het nu wel kan voltooien komt er misschien een vertaling. Keep your chopstick crossed

 

(Waarom ik het bovenstaande stukje niet gewoon kan schrijven en het enkel cursief te zien is, is mij een raadsel. Maar dat zijn wel meer dingen op dit nieuwe forum. Nieuwe layout mogelijkheden, maar soms rare kronkels.)

 

edit: het is gelukt het stukje uit het cursief te halen, nieuw forum, nu hou ik weer van je :)

Link naar reactie

En daar moet ik dan boekskes van lezen, van die man.

Ik ga mijn previews bestelling vlug aanpassen, zie. :o

 

Doen Spock, lees Lone wolf and cub alsjeblieft NIET. Dat is niks voor jou. Je gaat je steendood vervelen. Kom straks niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb.

Link naar reactie

na het vorige slechte verhaal van kazuo heb ik nu weer iets zeer sterk van de man gelezen. Ik heb bij manga van de dag mijn indruk neergeschreven, maar in zijn eigen draadje wil ik het ook nog wel eens neerplempen (weet koike eigenlijk dat hij hier een draadje heeft? Heeft er iemand hem al eens gebeld om dat te zeggen?)

 

Lady Snowblood van Kazuo Koike en Kazuo Kamimura. Dat moet leuk geweest zijn op feestjes en vergaderingen, een kazoo duo.

 

Anyway, lady snowblood dus. Van de schrijver van Lone wolf and cub. Is het zo goed als dit meesterwerk? Nee, maar wel bijna. Lone She-Wolf with kut. (hoe flauw die woordspeling ook is, ik kon het niet laten :) ) Dit mag zonder blozen naast Samurai executioner en path of the assasin staan. De Kaz heeft het weer gedaan. De twee Kazzen in dit geval. Sterk. Heel sterk.

 

Het verhaal speelt zich af in het 19e eeuwse Japan. Lady snowblood is een vrouwelijke huurmoordenaar die nog een bloedwraak open heeft staan. Ik ga hier niet alle details prijs geven, dus om te weten hoe die bloedwraak ontstaan is, zal je zelf Lady snowblood moeten lezen (of de films zien, daar ga ik nu zelf ook eens achter) Het verhaal wordt zoals bij LW&C verteld in korte verhaaltjes. Soms hebben ze niets te maken met de hoofdverhaallijn van haar wraak of haar verleden, en soms krijg je via een kort verhaaltje meer inzicht in haar drijfveren of de stand van zaken in haar wraak. Ook interessant zijn de geschiedkundige elementen die in het verhaal sluipen, de contacten met de westerlingen en de leefwereld van Japan in de 19e eeuw.

 

Boeiend getekend, begeesterd geschreven. Dit had een meesterwerk kunnen worden dat LW&C naar de kroon stak, maar helaas is het te snel stop gezet. (de economische realiteit zal ook in de jaren 70, wanneer dit gemaakt is, haar wet gesteld hebben) Het einde is bevredigend, goed en juist, maar voelt na al die gelaagdheid in de vele verhalen aan alsof het in twee delen afgewerkt moest worden. Persoonlijk vind ik dat jammer. Lady snowblood had van mij nog wat meer met haar parasolletje mogen spelen.

Link naar reactie

Ben blij met je bijdragen hier Natte aap! Als ik ooit LW&C heb gelezen, zal ik zeker naar andere series van Kazuo Koike gaan zoeken. Lady Snowblood, Path of the Assassin en Samurai Executioner moeten mij haast wel bevallen.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ben blij met je bijdragen hier Natte aap! Als ik ooit LW&C heb gelezen, zal ik zeker naar andere series van Kazuo Koike gaan zoeken. Lady Snowblood, Path of the Assassin en Samurai Executioner moeten mij haast wel bevallen.

 

facebook_like_button_big.jpeg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Lone Wolf and Cub 18 t/m 22 voor maar 5.50 euro bij the American Book Center in Amsterdam (Spui)! Helaas heb ik ze allemaal dus ben nog steeds op zoek naar mijn 11 ontbrekende boekjes maar misschien dat iemand anders hiervan kan profiteren?

Link naar reactie

Lone Wolf and Cub 18 t/m 22 voor maar 5.50 euro bij the American Book Center in Amsterdam (Spui)! Helaas heb ik ze allemaal dus ben nog steeds op zoek naar mijn 11 ontbrekende boekjes maar misschien dat iemand anders hiervan kan profiteren?

 

eens mailen naar chris van cheap comics, ook als ze niet op de site staan, kan hij dikwijls toch iets extra doen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...