Ga naar inhoud

Stripleesclub Evergem


Recommended Posts

Nieuw in Evergem: de Stripleesclub

In het schone Meetjesland, de groene regio tussen Gent en Brugge, ligt de gemeente Evergem. De bibliotheek aldaar maakte net bekend dat ze uitpakt met een spiksplinternieuw initiatief: de Stripleesclub. En het mooie is: ook u kunt er deel van uitmaken!

Ben je altijd al gebeten door strips en graphic novels en wil je meer inzicht in de achtergronden van de tekenaars? Of ben je meer een literatuurliefhebber die ergens gehoord heeft dat ook strips hoogstaande literatuur kunnen zijn, maar weet je niet waar te beginnen? Kom dan naar de stripleesclub!

Data en thema’s

Op volgende data (telkens op dinsdag) kan je van 20 tot 22 uur in Bibliotheek Evergem terecht voor een leesavond waarop we deze graphic novels bespreken:

15 februari: De dorpsgek van Schoonvergeten (Didier Comès)

26 april: Persepolis (Mariane Satrapi)

21 juni: Cassandra Darke (Posy Simmonds)

20 september: De maagd en de neger (Judith Vanistendael)

15 november: Hoe ik probeerde een goed mens te zijn(Ulli Lust)

Wil je graag deelnemen? Zie https://www.evergem.be/destripleesclub

Of info bij bibliotheek@evergem.be

voor meer info mag je ook mij gerust persoonlijk contacteren: bakame@bakame.be (ik zit aan de bron als medewerker van de bib)

 

 

BBF1CEAA-9D63-4734-891C-553B0E6BA8C1.jpeg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nog 2 weken, en het is zo ver. Dan bespreken we ons eerste boek 'De dorpsgek van Schoonvergeten'.

Heb je het boek niet (en dat is goed mogelijk want het is niet meer verkrijgbaar in het Nederlands): geen probleem. Wie er tijdig bij is en lid is (of wordt, gratis!) van de bibliotheek van Evergem kan er via ons een lenen (gratis!).

Hier nog eens de data, titels en inschrijvingsformulier (zie link)

Data en thema's

Op volgende data (telkens op dinsdag) kan je van 20 tot 22 uur in Bibliotheek Evergem terecht voor een leesavond waarop we deze graphic novels bespreken:

15 februari: De dorpsgek van Schoonvergeten (Didier Comès)

26 april: Persepolis (Marjane Satrapi)

21 juni: Cassandra Darke (Posy Simmonds)

20 september: De maagd en de neger (Judith Vanistendael)

15 november: Hoe ik probeerde een goed mens te zijn (Ulli Lust)

Wil je graag deelnemen? Schrijf je dan hier in: https://www.evergem.be/destripleesclub

 

 

pdf_9b5959d0-3935-012d-d3b7-0050569428b1

Link naar reactie
  • 1 month later...

Over enkele weken, op 26 april, is de tweede bijeenkomst van de stripleesclub in de bibliotheek van Evergem.

We lezen Persepolis van Marjane Satrapi. We bespreken het boek samen met mijn schrijf-collega, de Iraanse Arezoo Moradi, en mezelf.
Je bent welkom om mee aan te schuiven, maar gelieve tijdig in te schrijven via onderstaand linkje (of een mailtje naar jeroen.janssen@evergem.be, als je meer info wil)

 

Op volgende data (telkens op dinsdag) kan je van 20 tot 22 uur in Bibliotheek Evergem terecht voor een leesavond waarop we deze graphic novels bespreken:

15 februari: De dorpsgek van Schoonvergeten (Didier Comès)

26 april: Persepolis (Marjane Satrapi)

 

image.png.57f9bd6235e4225b24e1fca6ab35deb2.pngimage.png.1a27666241a81bf656b1e7aa7f1606e7.png

21 juni: Cassandra Darke (Posy Simmonds)

20 september: De maagd en de neger (Judith Vanistendael)

15 november: Hoe ik probeerde een goed mens te zijn (Ulli Lust)

Wil je graag deelnemen? Schrijf je dan hier in: https://www.evergem.be/destripleesclub

 

Link naar reactie
  • 5 months later...

Over enkele weken, op 21 september, komen we weer samen met de de stripleesclub in de bibliotheek van Evergem.

We bespreken De maagd en de neger (Judith Vanistendael) . 
Je bent nog steeds welkom om mee aan te schuiven (al zijn we al met een hele groep). Maar gelieve wel in te schrijven via onderstaand linkje (of een mailtje naar jeroen.janssen@evergem.be , als je meer info wil)

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...