Jeroen Janssen Posted January 19, 2022 Posted January 19, 2022 Nieuw in Evergem: de Stripleesclub In het schone Meetjesland, de groene regio tussen Gent en Brugge, ligt de gemeente Evergem. De bibliotheek aldaar maakte net bekend dat ze uitpakt met een spiksplinternieuw initiatief: de Stripleesclub. En het mooie is: ook u kunt er deel van uitmaken! Ben je altijd al gebeten door strips en graphic novels en wil je meer inzicht in de achtergronden van de tekenaars? Of ben je meer een literatuurliefhebber die ergens gehoord heeft dat ook strips hoogstaande literatuur kunnen zijn, maar weet je niet waar te beginnen? Kom dan naar de stripleesclub! Data en thema’s Op volgende data (telkens op dinsdag) kan je van 20 tot 22 uur in Bibliotheek Evergem terecht voor een leesavond waarop we deze graphic novels bespreken: 15 februari: De dorpsgek van Schoonvergeten (Didier Comès) 26 april: Persepolis (Mariane Satrapi) 21 juni: Cassandra Darke (Posy Simmonds) 20 september: De maagd en de neger (Judith Vanistendael) 15 november: Hoe ik probeerde een goed mens te zijn(Ulli Lust) Wil je graag deelnemen? Zie https://www.evergem.be/destripleesclub Of info bij bibliotheek@evergem.be voor meer info mag je ook mij gerust persoonlijk contacteren: bakame@bakame.be (ik zit aan de bron als medewerker van de bib) Quote
Hamirubi Posted January 20, 2022 Posted January 20, 2022 Interessant, Jeroen! Het stond ook al online: er komt hopelijk wel wat volk opdagen. Ik moet van het verre Ertvelde komen - en de data in februari en april lukken niet - maar misschien pik later in. Zo is de Getekende Reep toch ook vertegenwoordigd. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Peter Motte Posted January 20, 2022 Posted January 20, 2022 Veel succes! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Jeroen Janssen Posted January 21, 2022 Author Posted January 21, 2022 ik heb nog een vraagje. Uit persoonlijke nieuwsgierigheid, en ook voor een eventueel interview door een goede vriendin van mij. Zijn hier mensen die ooit lid waren of zijn van een stripleesclub in België of Nederland? Graag een PM of mailtje naar bakame@bakame.be Quote
Jeroen Janssen Posted January 31, 2022 Author Posted January 31, 2022 Nog 2 weken, en het is zo ver. Dan bespreken we ons eerste boek 'De dorpsgek van Schoonvergeten'. Heb je het boek niet (en dat is goed mogelijk want het is niet meer verkrijgbaar in het Nederlands): geen probleem. Wie er tijdig bij is en lid is (of wordt, gratis!) van de bibliotheek van Evergem kan er via ons een lenen (gratis!). Hier nog eens de data, titels en inschrijvingsformulier (zie link) Data en thema's Op volgende data (telkens op dinsdag) kan je van 20 tot 22 uur in Bibliotheek Evergem terecht voor een leesavond waarop we deze graphic novels bespreken: 15 februari: De dorpsgek van Schoonvergeten (Didier Comès) 26 april: Persepolis (Marjane Satrapi) 21 juni: Cassandra Darke (Posy Simmonds) 20 september: De maagd en de neger (Judith Vanistendael) 15 november: Hoe ik probeerde een goed mens te zijn (Ulli Lust) Wil je graag deelnemen? Schrijf je dan hier in: https://www.evergem.be/destripleesclub Quote
Jeroen Janssen Posted March 29, 2022 Author Posted March 29, 2022 Over enkele weken, op 26 april, is de tweede bijeenkomst van de stripleesclub in de bibliotheek van Evergem. We lezen Persepolis van Marjane Satrapi. We bespreken het boek samen met mijn schrijf-collega, de Iraanse Arezoo Moradi, en mezelf. Je bent welkom om mee aan te schuiven, maar gelieve tijdig in te schrijven via onderstaand linkje (of een mailtje naar jeroen.janssen@evergem.be, als je meer info wil) Op volgende data (telkens op dinsdag) kan je van 20 tot 22 uur in Bibliotheek Evergem terecht voor een leesavond waarop we deze graphic novels bespreken: 15 februari: De dorpsgek van Schoonvergeten (Didier Comès) 26 april: Persepolis (Marjane Satrapi) 21 juni: Cassandra Darke (Posy Simmonds) 20 september: De maagd en de neger (Judith Vanistendael) 15 november: Hoe ik probeerde een goed mens te zijn (Ulli Lust) Wil je graag deelnemen? Schrijf je dan hier in: https://www.evergem.be/destripleesclub Peter Motte 1 Quote
Jeroen Janssen Posted September 3, 2022 Author Posted September 3, 2022 Over enkele weken, op 21 september, komen we weer samen met de de stripleesclub in de bibliotheek van Evergem. We bespreken De maagd en de neger (Judith Vanistendael) . Je bent nog steeds welkom om mee aan te schuiven (al zijn we al met een hele groep). Maar gelieve wel in te schrijven via onderstaand linkje (of een mailtje naar jeroen.janssen@evergem.be , als je meer info wil) Quote
Recommended Posts