Ga naar inhoud

Te Koop Kuifje Luxe


Recommended Posts

50% winst op 1 maand. Willen we dat stiekem niet allemaal?

Ik geloof dat de oplage van de luxe 5000 was, niet?

Op de SSZ

Behalve een softcover- en hardcoveruitvoering van het album is er ook een op duizend exemplaren gelimiteerde luxe-editie verschenen. Bij die versie hoort een prent met een plaat die in de meeste vroegere albumuitgaven was weggelaten. Deze oplage is al uitverkocht bij de uitgever. De Franstalige reguliere editie is uitgegeven in een oplage van maar liefst driehonderdduizend exemplaren. De extra luxeversie kent daar een oplage van vijftigduizend exemplaren.

 

De oplage van 5000 geldt voor de Franse uitgave, niet voor de Nederlandse.

 

De oorspronkelijke prijs van die Nederlandse ken ik niet.

 

Verder viel mij op dat dit album pas werd uitgebracht toen de relaties met het Rusland van Poetin slecht werden.

Link naar reactie

Als deze uitgave niet gelimiteerd (en enigszins gehyped) zou zijn geweest, denk ik niet dat er inmiddels 1000 van verkocht zouden zijn. Denk ook dat een relatief groot aantal kopers het album gekocht hebben om (snel) weer met winst te verkopen. Persoonlijk vind ik deze uitgave helemaal niets (zeker niet voor die prijs)...

Link naar reactie

Zoiets als woekerwinsten met concerttickets.

Overigens denk ik dat de meeste mensen die ingekleurde alleen maar hebben gekocht om de reeks compleet te hebben, "want het is er toch maar ééntje".

 

Tussen haken: in het Frans brachten ze 300 000 gewone edities uit. Een flinke hap, maar ik vraag me toch af of het niet wat aan de voorzichtige kant is, en of het er in pakweg 1980 niet minstens een half miljoen zouden zijn geweest.

Heeft iemand daar zicht op?

Link naar reactie

Zoiets als woekerwinsten met concerttickets.

Overigens denk ik dat de meeste mensen die ingekleurde alleen maar hebben gekocht om de reeks compleet te hebben, "want het is er toch maar ééntje".

Dat zal wel, maar die ingekleurde is er in drie versies: SC, HC en luxe. Als je ook op CW ziet dat die laatste soms al bijna voor het dubbele van de adviesprijs wordt aangeboden...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...