Ga naar inhoud

Ik Geef Het Toe, Ik Ben Een Kuifje-Verzamelaar Maar


Minotaur

Recommended Posts

Kuifje albums (zeker de franstalige) zijn al een tijdje meer beleggingen dan verzamelstukken geworden.

 

Ik vind de Kuifje albums nog altijd prachtig om te lezen, maar heb ze nooit verzameld (heb er wel wat, maar eerder als leesalbums, de geur van dat oud papier...). Het zijn eigenlijk franse strips, de nederlandstalige zijn eigenlijk allemaal herdrukken.

Link naar reactie

Als je de 22 albums koopt heb je toch alles van Kuifje verzameld?

 

Dat verwondert mij net uit jouw mond te horen.

 

'Verzamelen' beperkt zich niet tot albums alleen. En alle curiosa dan???

 

Prenten, beeldjes, autootjes, enz, koekjesdozen met Kuifje's-figuren ...

 

 Deze merchandising is véél groter dan men algemeen vermoedt.

Link naar reactie

inderdaad absurde prijzen waar alles voor verkocht werd bij Catawiki , maar er zijn toch nog mensen die het ervoor over hebben (om het bij hun verzameling te doen of als beredenering het later met winst te verkopen), ik ben ook al geruime tijd Kuifje verzamelaar maar ik zie het meer als een hobby en niet van "als een Must Have" het moet echt op mijn weg komen en ik moet het natuurlijk ook nog eens kunnen betalen , als ik echt iets mooi vind dan ga ik ervoor sparen , Maar wat mij wel opvalt is dat momenteel heel veel verkocht wordt van Kuifje en alleen maar om winst te maken , men koopt iets om het daarna weer met winst proberen door te verkopen, Ik vraag me af waar de echte verzamelaars zijn gebleven , 

Link naar reactie

Ik ben het dit keer met Tom B. eens.

 

Enkel maar deze keer?

 

Ik meende eigenlijk niet écht wat ik schreef. Als verzamelaar kies je natuurlijk zelf wat je verzamelt. Je kan alles verzamelen wat van dicht en ver met Kuifje te maken heeft, maar je  zou je ook gewoon kunnen beperken tot de verschillende verhalen van Kuifje. En dan ben je rond als je een stuk of 40 albums hebt (de oorspronkelijke versies en de herwerkte versies).

Is het als verzamelaar niet leuk als je naar een einddoel kan toewerken? Alles verzamelen waar Kuifje op staat is gewoonweg onmogelijk. Dat moet toch frustrerend zijn?

Link naar reactie

Iedereen moet echt zelf weten wat hij verzamelt. De een gaat voor de hardcovers, de ander voor 1e druk, de ander koopt echt alle uitgaven die er maar zijn en uitkomen. Ik heb het liefst ook wel een 1e druk hoor, maar ik ga er achteraf geen grote bedragen voor neerleggen. Het is de compleetheid van een serie waar het me om gaat, het lezen komt echt op de eerste plaats. En ik doe dat puur omdat ik gewoon zo veel wil lezen en volgen. En ja, mis ik ergens nog 1 deeltje van of zo en dat kost wat meer, mja, dan ga ik wel overstag.

Link naar reactie

@Bakema NL,

Ik ben wel zo'n gekke verzamelaar die alles wilt hebben.

Maar soms houdt het op.

Geen probleem toch, ik snap het op zich wel. Dat is ook gewoon leuk. En een keuze. Net zoals ik snap dat het inderdaad ergens een keer ophoudt. Zo ken ik ook mensen die alles verzamelen van Resident evil bijvoorbeeld, maar dan echt alles. Dat zijn vaak al gewoon hobbies op zich, dan ga en kun je er ook niet zoveel naast doen. Er is ook niks verkeerd aan om je terrein wat af te bakenen zeg maar en daar alles uit te halen wat er in zit. Soms zou ik dat voor mezelf ook iets meer moeten doen....maar dan laat ik me weer gaan, hahahah.

Een goed voorbeeld is die verzameling van Skinny hier op het forum. Ik vind dat altijd wel gaaf om te zien.

 

Ook figurines vind echt heel cool altijd. Ik heb er een handvol, maar ga me er verder niet mee bezig houden, want dat is al een hobby op zich waar je je failliet aan kunt kopen.

Link naar reactie

yep... elke verzameling valt eigenlijk niet rationeel te verantwoorden, het is een soort van gekke geldverspilling in de ogen van de meeste mensen. Zolang we het zelf nog leuk vinden en we geen last hebben van het onbegrip is het goed.

Klopt allemaal. Ik verbaas me wel eens over dat onbegrip over mensen die wat dan ook verzamelen. De mensen die dat maar gek vinden willen wel bv. maar al te graag, of rijden in een dikke auto en ontlenen daar nog zogenaamd status aan ook. Om maar een voorbeeld te noemen. En daar heb ik weer niks mee, interesseert me echt gewoon helemaal niks. Maar dat is dan meer algemeen geaccepteerd of zo.

Link naar reactie

Klopt allemaal. Ik verbaas me wel eens over dat onbegrip over mensen die wat dan ook verzamelen. De mensen die dat maar gek vinden willen wel bv. maar al te graag, of rijden in een dikke auto en ontlenen daar nog zogenaamd status aan ook. Om maar een voorbeeld te noemen. En daar heb ik weer niks mee, interesseert me echt gewoon helemaal niks. Maar dat is dan meer algemeen geaccepteerd of zo.

Goh ja.. totaal onbegrip als ze beginnen over hun auto en ik moet vragen wat voor iets is dat eigenlijk zo'n Saria (ik verzin deze naam even, want ik weet er geen en ben te lui om even te googlen).. Maar best wel grappig eigenlijk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...