Ga naar inhoud

David Lapham


niemand

Recommended Posts

EXCLUSIVE: Things Get Buggy in Lapham's "Juice Squeezers"

 

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=49285

 

Straks wat Lapham in de Daredevil Dark Nights trade, Ferals vol. 3 is ook al aangekondigd, en nu nog een mini bij Dark Horse die hij zelf tekent. Hopelijk zit hij weer op de goede weg. Niet alles van 'm was goed, de laatste paar jaar.

 

En het wordt tijd dat er eindelijk eens een Murder Me Dead herdruk komt (ik heb 'm, but, you know, voor wie 'm niet heeft), en natuurlijk, dat Stray Bullets verder wordt uitgegeven, maar tsja...

 

Voorlopig dus dit :

JUICESQUEEZERS0100-COV-711ef.jpg

 

Info over Stray Bullets en Murder me Dead, zie vorige thread op de ouwe Reep : http://www.stripdatabank.be/stripforum/viewtopic.php?t=4711

 

SBMEDEADLOGO.gif

 

De eerste vier Stray Bullets comics zijn hier te lezen : http://www.innocenceofnihilism.com/ doen !

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Het zijn die acht "reprints" (zijn woorden) die ik heb doorverkocht toen de eerste twee "echte" trades (zijn woorden) uitkwamen, met zeven of meer comics in per deel, en een min of meer afgeronde story-arc per boek. Die waren lang daarvoor eerst al uitgekomen als oversized HC's (daar waren er drie van). Maar na twee "trades" was het dus gedaan.

 

Wat die 8 "reprints" van vier delen betreft : 8 x 4 = 32 comics.  Ik geloof dat de reeks in losse comics aan 40 deeltjes zat, en dat er van de laatste story arc nog steeds één deeltje niet was verschenen. De eerste comics zijn trouwens ook verschillende keren herdrukt, dus door die herdrukken van de losse en die "reprints" had men genoeg mogelijkheden om later in de reeks in te stappen.

 

Door zijn vele werk voor andere uitgeverijen, is Stray Bullets naar de achtergrond verdwenen, inzoverre zelfs dat hij schrik had dat er geen belangstelling meer voor zou zijn. Hij en zijn vrouw wilden de reeks ook niet uit handen geven.

Tot nu dus ? Ik had stilletjes altijd gehoopt dat ofwel Image ofwel Vertigo (tot enkele jaren terug toch ;) ) die reeks zou uitgeven. Nu ja, bij Image heeft hij nog steeds alle touwtjes in handen en mogen (moeten) hij en zijn vrouw nog bijna alle werk doen.

Link naar reactie

Bij Stray Bullets en Murder me Dead was ik zeer onder de indruk van samenspel tekst/verhaal en tekeningen. Ja er zijn veel betere tekenaars, maar ik kan de tekeningen niet los zien van het verhaal, en als de tekeningen er perfect bij passen, en het verhaal op een goeie manier vertellen, dan vind ik dat goeie tekeningen ;)

Stray Bullets is voor mij ook iets speciaals. Eén van die eerste reeksen die ik indertijd begon te lezen, toen ik voltijds :) met comics begon.

Daardoor heb ik ook geen enkel probleem met zijn 30Days tekeningen, of zijn DD vs Punisher. Omdat ik zo'n fan van Stray Bullets ben. :)

Link naar reactie

Ik weet het niet. Ik denk niet dat ze het nog zien zitten om dat weer te herdrukken in trades vanaf het eerste nummer, daarvoor is er geen interesse genoeg meer, vrees ik. En ook : alles in één, dan heb ik het toch tenminste. Als ze zouden beginnen met trades, en dat loopt niet, dan stoppen ze er wéér mee...

 

In mijn stripwinkel zal dat boek geen 60 euro maar rond de 50 euro kosten, en daar krijg ik later nog 15% klantenkaart op. :)

Op het Internet zal het ook wel geen 60 euro zijn zeker ?

 

Is ook één van de twee reeksen die ik voor een deel dan dubbel zal hebben. De rest hou ik niet dubbel.

Link naar reactie

Zie link in vorige post :

 

Richards then mentioned that the Uber Alles Edition is a paperback edition in the vein of the Walking Dead Compendiums and it's clocking in at over 1,200 pages and will be 59.99, but with an only one-time printing for the direct market. "So if people want this, be sure to get their orders in by March because we're only doing this once!"

 

 

Salazar then made final rounds for any follow up questions, with ComicVine asking if there is any plan to split up the original 41 issues into separate trades? Lapham responded that they wanted to make the impact with the single edition, so not at first.

"We're going to start with the digital, then the entire collection, and then we can back up and do the individual arc trades down the line."

Link naar reactie

... toch maar de Uber Alles bestellen. Het zou kunnen dat er trades komen, maar het is ook niet zeker.

En misschien koop ik ze dan nog eens. ;)

Indeed. 't Is Lapham, die verdient dat wel. Mijn 2 final collection El Capitàn bundels hou ik dan nog even bij.

Die Uber Alles zal wellicht nog verkoopbaar blijken als ze met arc-thick TPs zouden beginnen (eerste printing, enige printing en al dienen zever).

Link naar reactie

Die twee El Capitan bundels doe ik nooit weg. :)

En inderdaad, Lapham verdient het dat we Stray Bullets dubbel kopen, of driedubbel als die nieuw trades er dan toch ooit zouden komen.

 

Ik zat net even naar die twee platen hierboven te kijken, en veel van die scènes kan ik me nog zo voor de geest halen, ook al is het al zo lang geleden. Dat zegt toch wel iets. :)

 

Hopelijk zit dat kortverhaaltje uit de Noir bundel van DH er ook in. Heb die Noir niet meer, want het enige dat er in stond dat de moeite was, waren die 10 blz Stray Bullets...

Link naar reactie

De vier Amy Racecar boekjes uit de reeks en twee ingekleurde. De vier uit de reeks zitten natuurlijk in de bundel.

Die twee ingekleurde, daar wordt niets over gezegd. Maar ik denk dat die El Capitan bundel nog wel op het net te vinden moet zijn.

Maar voor mij zijn die verhalen niet zo belangrijk, ik heb er nooit echt affiniteit voor gehad. Dat kortverhaaltje van DH, dat zou ik liever in die Uber Alles zien. ;)

 

En voor die die 'm niet hebben :) wens ik dat Image ook Murder Me Dead opnieuw uitgeeft.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...