Ga naar inhoud

5 ingebonden albums Story jaren '40


Bonte

Recommended Posts

Ik heb een zwak voor jaren '40 strips maar ik probeer ingebonden striptijdschriften te vermijden en vooral te focussen op strip albums. Anders loopt dat hier de spuigaten uit, de kasten zitten al boemvol!

Al weet ik dat veel van dit materiaal niet altijd een deftige herpublicatie heeft gekregen, alleszins vaak geen die vandaag makkelijk beschikbaar is...

@linthout Geniet ervan ! 🙂

Link naar reactie

In Story staat zo goed als niets wat later in album is verschenen.

Wat in Kuifje of Robbedoes stond is nagenoeg allemaal verschenen in album achteraf...

Mijn kasten zitten meer dan bomvol...Mijn huis steekt vol met strips...

Nu en dan verkoop ik een duizendtal strips, maar het probleem is dat de kwaliteit

van wat ik hou daardoor voortdurend stijgt... Het wordt hoe langer hoe moeilijker

om strips af te stoten... Maar het is van moeten...

Link naar reactie
2 uren geleden, linthout zei:

In Story staat zo goed als niets wat later in album is verschenen.

Wow, je maakt me nu wel nieuwsgierig !

Is er ergens een databank van de verhalen en reeksen die in Story liepen ?

Hij staat niet op bdoubliees.com 😢

 

Als er één stripmagazine is dat ik verdomd graag een gehele bundeling van zou willen verzamelen is het wel Heroïc Magazine. Dat pre-Comics Code pulp magazine bulkt van het talent in mijn ogen: Tillieux, Kosc/Leika, Cheneval, Dineur, Funcken, Moniquet, het vroege werk van Greg, Tibet, Jidéhem... 😍

Nu wordt er daar stilaan wel wat van uitgebracht in albumvorm door onder andere Editions de l'Elan, BDMust en Hibou.

Link naar reactie
2 uren geleden, BobFish zei:

Wow, je maakt me nu wel nieuwsgierig !

Is er ergens een databank van de verhalen en reeksen die in Story liepen ?

Hij staat niet op bdoubliees.com 😢

 

Als er één stripmagazine is dat ik verdomd graag een gehele bundeling van zou willen verzamelen is het wel Heroïc Magazine. Dat pre-Comics Code pulp magazine bulkt van het talent in mijn ogen: Tillieux, Kosc/Leika, Cheneval, Dineur, Funcken, Moniquet, het vroege werk van Greg, Tibet, Jidéhem... 😍

Nu wordt er daar stilaan wel wat van uitgebracht in albumvorm door onder andere Editions de l'Elan, BDMust en Hibou.

Heroic is zeer moeilijk vindbaar. Ik heb er wel een vrij groot aantal die ik mogelijks ga afstoten. Ik moet eens door mijn hele verzameling gaan....

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...