Ga naar inhoud

Je favoriete pocketboeken!


Recommended Posts

Hallo,

Hebben jullie in je stripverzameling pocketboeken? Zo ja, heb je daar favorieten tussen zitten?

 

Ik heb het een tijdje leuk gevonden om strips in pocketboekformaat te verzamelen. Die waren makkelijk om mee te nemen en in de bus of trein te lezen.

Lang geleden heeft Dupuis pocketboeken uitgebracht (in het Frans) onder de naam Collectie Gag de poche. Helaas heb ik er daar maar twee van : 1 van Bobo (Jaap) en 1 van Lucky Luke (zie afbeeldingen).

Minder lang geleden zijn er (ook in het Frans) van J'ai lu BD veel pocketboeken uitgebracht van diverse strips. Daar heb ik er wel een aantal van (zie afbeeldingen), met De terugkeer van de gemaskerde komkommer als favoriet.

Ook van MAD heb ik wat pocketboeken, hele oude (zie afbeelding) maar ook recentere, bv. van Don Martin en Aragonés (in het Engels maar ook in het Nederlands).

Verder nog pocketboeken in mijn verzameling van Amerikaanse gagstrips (zowel in het Engels als in het Nederlands), bv. Garfield, Snoopy/Peanuts, Oerm (B.C.), Roodoog, Flippie Flink e.a.

De Nederlandse boekjes van Dragonball zou je ook pocketboeken kunnen noemen.

 

Ik hoor graag of jullie ook pocketboeken hebben in je verzameling.

 

groetjes.

 

Bobo_se_deguise_Bobo_Gag_de_Poche_tome_4.jpg

gag de poche lucky.jpg

j'ai lu bd concombre.jpg

j'ai lu bd hamster.jpg

j'ai lu bd idees.jpg

j'ai lu bd MordilloOpus1poch_26022006.jpg

mad pockets.jpg

Link naar reactie
Op 24/1/2024 om 20:53, P3TJQ zei:

Mordillo.

Heb ik ook ooit nog een album van gehad.

Volgens mij was hij redelijk succesvol in de jaren 80 met o.a. posters en zo.

Mordillo is er helaas niet meer maar ik vind zijn werk fantastisch! Heb helaas niet zoveel van hem (dit pocketboek, twee andere kleine boekjes en het grotere boek Mordillo football).

 

mordillo football boek.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...