Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Na een goeie week lezen F4 en FF door Hickman uitgelezen. Rond volume 3 genoot ik meer van de grappig/gekke gebeurtenissen van de jeugd in FF dan de epische uigeindelijk inconsequente voorvalken in F4. Niet dat het slecht was, maar de zijsprongen en de epilogen deden me veel meer dan de wereldvernietigingsperikelen. Vandaar heb ik echt nog met het meeste plezier volumes F4 #6 & FF #4 gelezen. Absoluut in zyn geheel immens aan te raden.

Link naar reactie

Na een goeie week lezen F4 en FF door Hickman uitgelezen. Rond volume 3 genoot ik meer van de grappig/gekke gebeurtenissen van de jeugd in FF dan de epische uigeindelijk inconsequente voorvalken in F4. Niet dat het slecht was, maar de zijsprongen en de epilogen deden me veel meer dan de wereldvernietigingsperikelen. Vandaar heb ik echt nog met het meeste plezier volumes F4 #6 & FF #4 gelezen. Absoluut in zyn geheel immens aan te raden.

Ja, de familieverhaaltjes waren inderdaad een hoogtepunt.

Grr. Argh.

Link naar reactie

Ja, de familieverhaaltjes waren inderdaad een hoogtepunt.

Dat is omdat Hickman daar wel de geest en de fun van F4 weet te vangen, daar waar hij in die wereldvernietigingsperikelen te moeilijk wil doen. Komt er nog bij dat die wereldvernietigingsperikelen nogal DCesque uitgekomen zijn, in bundel.

Ik vind Hickman de absolute top wat zijn Image reeksen betreft, maar bij Marvel steekt hij me rap tegen.

Wat F4 betreft : Waids boeken vind ik de beste.

Link naar reactie

Vol 1 is eigenlijk ook maar vrij flauw hoor, je moet het gewoon zien als een introductie van alle personages, het is pas vanaf vol 2 dat het imo interessant begint te worden. Also LOVE buckingham, die is echt schitterend in deze reeks, en die covers van james jean  :wub: daarvoor alleen al zou je fables moeten blijven volgen

Ik vond Fables vol. 2 ook nog redelijk flauw, zeker vergeleken met wat er na komt.

Voor mij wordt de reeks pas interessant bij sommige verhaaltjes uit vol. 3, en begint de reeks echt bij vol. 4. :)

Vol. 16 is de laatste die ik heb. Nu ik weet dat de reeks stopt bij nr 150, zal ik de volgende bundels misschien ook ooit wel eens kopen, zonder spin offs of romans of GN's.

Link naar reactie

Ik vond Fables vol. 2 ook nog redelijk flauw, zeker vergeleken met wat er na komt.

Voor mij wordt de reeks pas interessant bij sommige verhaaltjes uit vol. 3, en begint de reeks echt bij vol. 4. :)

Vol. 16 is de laatste die ik heb. Nu ik weet dat de reeks stopt bij nr 150, zal ik de volgende bundels misschien ook ooit wel eens kopen, zonder spin offs of romans of GN's.

 

Destijds heb ik de 2 delen gelezen die De Vliegende Hollander vertaald had. Slecht was dat zeker niet, maar ook niet goed genoeg om na hun faillissement over te schakelen naar de Engelse uitgaven. Ik hou de opmerkingen hierboven wel in mijn achterhoofd, ook voor eventueel ooit nog eens een tweede poging te wagen.

Link naar reactie

Het gaat ook over sprookjes maar het is zeker niet hetzelfde, er zijn wel vaak geruchten geweest om effectief een fables serie (en zelfs film) te maken maar voorlopig gaat er enkel binnenkort een telltale game van uitkomen

 

Ah oké, ik heb een eerste deeltje van Fables in het Nederlands gelezen, en wat ik van Once upon a time heb gezien vond ik veel overeenkomsten hebben. De sprookjesfiguren in de echte wereld...

Binnenkort eens meer Fables lezen!

Link naar reactie

Ah oké, ik heb een eerste deeltje van Fables in het Nederlands gelezen, en wat ik van Once upon a time heb gezien vond ik veel overeenkomsten hebben. De sprookjesfiguren in de echte wereld...

Binnenkort eens meer Fables lezen!

Zoals ik het begrijp is Once Upon a Time eigenlijk wel Fables, maar hadden ze wellicht geen goesting in gedoe met een mogelijks niet-showrunner maar wel 'bemoeizuchtige' Willingham. Ze zullen wel voldoende veranderd hebben om niet aangeklaagd te worden, maar het blijft overduidelijk dat zonder Fables er nooit een OUAT was geweest. Of een Grimm...

Link naar reactie

Wat F4 betreft : Waids boeken vind ik de beste.

Die hebben gewoon een heel andere toon en focus. Net als Gravity wordt op een gegeven moment in F4/FF bepaalde thematiek veel belangrijker dan de effectieve plot. Ik vond het zeker de moeite. Ik heb niet meteen nood aan nog FF/F4. Hoewel dat Robinson op de NowII reeks wel eventjes mijn aandacht krijgt. Hij is zeker niet langer Leave it to Chance/Starman Robinson, maar ik kan 'm toch nog niet zomaar loslaten.

 

Speaking of LitC: waarom wordt dat hier niet tot de nde macht in't kwadraat de hemel ingeprezen?

Link naar reactie

Volop bezig in de tweede Catwoman omnibus door Brubaker. Dat ik deze serie nu pas ontdek! 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

INVINCIBLE:

-THE VILTRUMITE WAR

-GET SMART

-FAMILY TIES

 

Wel, wel, niemand mider dan Freddy Mercury als leider van de Viltrumites. :-)

 

Iedereen vecht hier wel eens met iedereen, iedereen geeft iedereen klop. Variatie genoeg dus. Tussen het kloppen door ook nog tijd voor dialogen die uit het leven gegrepen zijn.

 

Al 90 comics ver nu, in een serie die nog geen moment verveelde.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Gigantic Beard That Was Evil gelezen. Zal niet de strip van het jaar winnen, maar toch zeer vermakelijk. In het geordende eiland Hier is alles netjes en goed georganiseerd. Erg proper allemaal. Maar van Daar, het land voorbij de rand van de zee, moeten ze niets weten. Daar is zelfs beangstigend. Wanneer de baard van Dave opeens begint te groeien en welke groei niet gestopt kan worden met behulp van een schaar, snoeimes en kettingzaag is de vraag of the angst over Daar zich heeft verplaatst naar Hier. Hoe gaan de bewoners hiermee om? Wat moeten ze nu met Dave, die niet meer proper is. Z'n baard neemt immers immense proporties aan. Prachtig getekend overigens in zijn geheel in z/w met potlood en niet geinkt. Mooie platen waarbij vele grijswaarden worden gebruikt.

Link naar reactie

Die hebben gewoon een heel andere toon en focus. Net als Gravity wordt op een gegeven moment in F4/FF bepaalde thematiek veel belangrijker dan de effectieve plot. Ik vond het zeker de moeite. Ik heb niet meteen nood aan nog FF/F4. Hoewel dat Robinson op de NowII reeks wel eventjes mijn aandacht krijgt. Hij is zeker niet langer Leave it to Chance/Starman Robinson, maar ik kan 'm toch nog niet zomaar loslaten.

 

Speaking of LitC: waarom wordt dat hier niet tot de nde macht in't kwadraat de hemel ingeprezen?

LitC ? edit : Never mind, te vroeg gereageerd.

 

Andere toon en focus ? Jawel. Maar mag ik dat daarom niet beter vinden ?

Het begin en het einde van Hickmans F4 en FF vind ik goed, maar het middenstuk vind ik heel wat minder. Thematiek be damned.

Link naar reactie

fables is een klassieker van hetzelfde niveau als sandman, preacher, transmetropolitan of scalped.

Timmie toch...

Hadden ze Fables nu stopgezet na een deel of 11, 12 ja.

Maar het bleef maar duren, en op den duur (kuch) duurt het TE lang (zo zijn er nog wel reeksen). En dan valt dat klassieke er vanzelf af.

Link naar reactie

LitC ? edit : Never mind, te vroeg gereageerd.

 

Andere toon en focus ? Jawel. Maar mag ik dat daarom niet beter vinden ?

Het begin en het einde van Hickmans F4 en FF vind ik goed, maar het middenstuk vind ik heel wat minder. Thematiek be damned.

'k zeg toch niet wat jij ervan vindt zeker? Ik ga zelfs akkoord eh, Waid houdt zijn focus veel beter op de familie, Hickamn betrekt er alles bij (quasi letterlijk :e012: ). Mogelijks is dat op verzoke van Mervel zelf, maar dat is maar hypothese van mijn kant.

Link naar reactie
STORMWATCH vol. 3 (new 52)

En ik die dacht Wildstorm naar het einde toe de dieperik begon in te gaan. Dit is duizend keer erger...

Utter piece of trash. Steer clear!

Dat zag ik al zonder 't te moeten aanraken. Gezien Starlin nadien de hele zwik buitensmijt (of toch veel) gaan we zijn eerste bundeling WEL eens vastpakken.

Link naar reactie

Vandaag net HECK uitgelezen, door Zander Cannon.

Landscape formaat z/w HC, bij Top Shelf.

De tekeningen zijn eerder van het gerieflijke soort, geen JH Williams art, maar duidelijke, losse, plezierige doodles bij 't verhaal.

Dat verhaal is een knappe, geloofwaardige take op de hel van Dante: Hector (Heck for short, see what he did there?) vindt een poort naar d'helle in het oude landhuis van zijn vader. Hij besluit er een job van te maken, als testament ophaler, laatste woorden-overbrenger, dat soort. Maar er zit (uiteraard) meer achter. De personages hebben allemaal duidelijk wat voor elkaar te verbergen, maar daarnaar wordt subtiel verwezen en later worden ze even natuurlijk, dankzij dat concept van die plaats vol zonde, aan het licht gebracht.

Het leest in eerste instantie als een dol avontuur, maar alles wordt in vraag gesteld: motivaties, heldenmoed en het principe van de held, liefde, het leven en de daden die je stelt, de zonde etc etc.

veel beter dan ik het hier kan aanraden, als je een beetje voor de alternatieve, kleinschaligere comics bent (Yes, you Koen) dan is dit echt iets voor jou.

A steal. I  :hartje: Zander Cannon.

Link naar reactie

INVINCIBLE: WHAT'S HAPPENING & THE DEATH OF EVERYONE.

 

Lang geleden dat ik nog eens in een trek door honderdentwee comics na elkaar las van dezelfde serie. Als ik dat ooit al eens deed...

 

Niet iedereen gaat hier dood natuurlijk, anders was het afgelopen met Invincible. Een deel wordt opgelost en ook nieuwigheden worden klaargelegd, zodat ze verder kunnen gaan.

 

Kirkman blijft mij boeien hiermee. Ryan Ottley is een zeer goed tekenaar, kan me geen missers van zijn hand herinneren in gans dit epos. Ik vind het nog steeds allemaal een beetje goofy, maar dit is toch heavier stuff dan dat je bij de Big Two vindt.

 

Aan iemand die nog nooit superheroes las, zou ik dit aanraden, denk ik. Geen Kobbe of Vleirmuzze Venten, geen Durvers of Groene Lanteirns, maar INVINCIBLE!

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

re: Fables en Once Upon a Time:

 

Hoewel Once Upon a Time wel degelijk uit een afgekapte poging tot een Fables serie komt, lijken de twee in mijn ogen weinig op elkaar. Sprookjeskarakters die in het hier en nu leven, daar houdt de vergelijking op.

 

Zie ook Sherlock en Elementary, waar CBS een Amerikaanse remake wou maken maar geen toestemming kreeg van de BBC - ze gaan beide over Sherlock Holmes in het hier en nu, maar zijn zo verschillend als ze daarbinnen kunnen zijn.

[ @aedaily ] [ WTTF ]

Link naar reactie

Lazarus is idd zeer goed.

 

INVINCIBLE UNIVERSE VOL. ONE: ON DEADLY GROUND.

 

Direct nadat ik de Invincible reeks las komt dit dus uit. Ook maar even gelezen dan. Dit spitst zich meer toe op de wereld van Invincible, meer bepaald de Guardians of the Globe. In deze trade zijn kortere verhalen verzameld, onderling houden die wel verband, maar telkens spelen andere personages de hoofdrol. Alles speelt zich af na de DEATH OF EVERYONE trade uit de Invincible reeks.

 

Phil Hester vertelt een beetje in dezelfde toonaard als Kirkman dat doet, wat evident is denk ik. Er worden enkele problemen uit onze eigen realiteit aangekaart (o.a. Noord Korea), maar die worden volledig ingewerkt in het verhaal, eerder neutraal dus.

 

Het tekenwerk van Todd Nauck spreekt me iets minder aan dan dat van Ottley, maar het is toch ook geen prutser.

 

Een goed boekske vind ik dit.

 

Soundtrack:

-Necrophobic: Womb Of Lilithu

-Necrotic Disgorgement: Documentaries Of Dementia

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

MARA (Image).

 

Na een babbel comic-reeks als Invincible komt dit eerst wat bevreemdend over. Het zijn hier meer de prentjes die duidelijk maken wat er gebeurt. De tekeningen vertellen even veel of meer dan de begeleidende tekst en dialogen.

 

Wat het tekenwerk betreft, op het eerste zicht was ik niet echt te vinden voor wat Ming Doyle produceert. Na lezing geef ik grif toe dat deze tekenstijl (alsook de inkleuring) enorm bijdraagt tot wat hier aan de lezer gecommuniceerd wordt. Still, dit is een tekenstijl die me nooit echt zal aanspreken.

 

Het verhaal vind ik verschrikkelijk mooi. Het verschrikkelijke eraan is dat ik nooit in een wereld zoals die van Mara zou willen leven. Het mooie (voor zo ver dit woord hier van toepassing is, sterk is hier misschien een beter woord) eraan is dat het ons een spiegel voorhoudt over hoe het met onze wereld gesteld is. Dit i.v.m. de moderne communicatie media en hoe die gebruikt worden, de invloed van persberichtgeving en multinationals op ons leven en hoe de mensheid er tegenwoordig aan toe is. I'm just saying...

 

Nog een iets over dit boek, als mens hebben we nogal de neiging om de zaken wat beter voor te stellen dan ze in feite zijn, al is het dan maar om zin te geven aan alle shit die rondom ons gebeurt. Brian Wood maakt zich op het eind van dit verhaal daar ook schuldig aan. Als ik Mara (lees misschien Wood) was geweest, had ik een bepaalde handeling met ingrijpender gevolgen laten eindigen.

 

Maar misschien neem ik dit allemaal veel te serieus en is dit gewoon een goede trade...

 

Soundtrack:

-Prong: Carved Into Stone

-Deathspell Omega: Mass Grave Aesthetics

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

MARA (Image).

 

Na een babbel comic-reeks als Invincible komt dit eerst wat bevreemdend over. Het zijn hier meer de prentjes die duidelijk maken wat er gebeurt. De tekeningen vertellen even veel of meer dan de begeleidende tekst en dialogen.

 

Wat het tekenwerk betreft, op het eerste zicht was ik niet echt te vinden voor wat Ming Doyle produceert. Na lezing geef ik grif toe dat deze tekenstijl (alsook de inkleuring) enorm bijdraagt tot wat hier aan de lezer gecommuniceerd wordt. Still, dit is een tekenstijl die me nooit echt zal aanspreken.

 

Het verhaal vind ik verschrikkelijk mooi. Het verschrikkelijke eraan is dat ik nooit in een wereld zoals die van Mara zou willen leven. Het mooie (voor zo ver dit woord hier van toepassing is, sterk is hier misschien een beter woord) eraan is dat het ons een spiegel voorhoudt over hoe het met onze wereld gesteld is. Dit i.v.m. de moderne communicatie media en hoe die gebruikt worden, de invloed van persberichtgeving en multinationals op ons leven en hoe de mensheid er tegenwoordig aan toe is. I'm just saying...

 

Nog een iets over dit boek, als mens hebben we nogal de neiging om de zaken wat beter voor te stellen dan ze in feite zijn, al is het dan maar om zin te geven aan alle shit die rondom ons gebeurt. Brian Wood maakt zich op het eind van dit verhaal daar ook schuldig aan. Als ik Mara (lees misschien Wood) was geweest, had ik een bepaalde handeling met ingrijpender gevolgen laten eindigen.

 

Maar misschien neem ik dit allemaal veel te serieus en is dit gewoon een goede trade...

 

Soundtrack:

-Prong: Carved Into Stone

-Deathspell Omega: Mass Grave Aesthetics

Het feit dat je er zo over kan filosoferen, zegt al genoeg over de kwaliteiten van de bundel, denk ik.

Ga die ook binnenkort lezen.

 

Ik heb HARBINGER WARS en HARBINGER VOL. 3 uit. Dit is nog steeds het beste wat 'normal' superheroes te bieden hebben. Vergeet de Big Two (Behalve Batman dan misschien).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...