Guest Kontiki Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Delaby was nog niet klaar met het laatste deel van De Klaanzag van de Verloren Gewesten, Jérémy neemt het van hem over. De achterstand is niet min: 21 platen, het scenario was ook nog niet volledig af. Bararcuda 5 wordt daardoor uitgesteld. En Murena? Jérémy benadrukt dat zijn werk aan de Klaagzang niet inhoudt dat hij ook Murena verder zal tekenen. Over Murena is nog geen enkele beslissing, niet door Dufaux of de uitgeverij genomen. Het weinige dat er te melden is, is dat Dufaux nadnekt over de toekomst van de reeks: doorgaan of niet? Quote
alexjodo Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 had ook jéremy in gedachten voor het afwerken van de top reeksen van delaby. vrees dat barracuda (hopelijk) na het afronden van de cyclus even on-hold zal staan zodat jéremy murena zal afwerken. Quote
156 Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Wat mij betreft mag Murena gerust stoppen. Murena zonder Delaby is geen murena meer voor mij. Quote
Yncke Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Ik ben blij dat de Klaagzang afgewerkt zal worden door Jérémy. Ik denk dat het stijlverschil niet zal storen. Quote yncke.be
alexjodo Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Wat mij betreft mag Murena gerust stoppen. Murena zonder Delaby is geen murena meer voor mij. zou toch wel graag een afgesloten cyclus zien (eerbetoon aan delaby?) Quote
156 Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Ik ben zeker weer de enige die de inkleuring van Dina Kathelyn mooier vind, wat Murena betreft? Quote
Guest Kameraad Mauser Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Kathelyns inkleuring kon ik ook wel smaken. Quote
Guest Kontiki Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Dina verzorgde ook de inkleuring van het hier weinig vermelde, zeer goeie album Jan van Scorel van Paul Teng. http://www.stripspeciaalzaak.be/2013_Besprekingen/JanvanScorel.htm Zou Paul Teng Murena niet mogen tekenen? Quote
Guest Kameraad Mauser Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Of Ferry. Alhoewel Teng zijn stijl nog dichter staat bij Delaby. Quote
retep Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Dina verzorgde ook de inkleuring van het hier weinig vermelde, zeer goeie album Jan van Scorel van Paul Teng. http://www.stripspeciaalzaak.be/2013_Besprekingen/JanvanScorel.htm Zou Paul Teng Murena niet mogen tekenen? Of Ferry. Alhoewel Teng zijn stijl nog dichter staat bij Delaby. Teng zou dat zeker aankunnen. Quote
Elvis Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Goede keuze voor de Klaagzang en ben content dat de cyclus wordt afgesloten. Verschijning dit jaar zal niet meer lukken zeker ? Quote
marioboon Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Ferry zal nooit nog een strip tekenen. Die geniet te goed van zijn pensioen. Quote
Guest Kameraad Mauser Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Tekent Ferry dan helemaal niet meer? Quote
Veto Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Jérémy heeft eerst nog geweigerd. Hij zag het niet meteen zitten. Lag te gevoelig. Dan werd er bij Rosinski gepolst. Die had geen tijd om dat er nog bij te nemen. En zo keerden ze terug bij Jérémy die dan toch maar heeft toegezegd. Delaby zat op pagina 33... op dat moment zat ook Jérémy aan exact diezelfde pagina 33 voor zijn volgende Barracuda. Zoveel toeval bestaat toch niet ?! Koud krijg ik ervan... Ik weet één ding zeker en dat is dat Jérémy er alles zal aan doen om De Klaagzang zo knap mogelijk af te ronden. Een mooier eerbetoon aan zijn leermeester en goeie vriend bestaat er niet... Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com
Olsimar Posted March 25, 2014 Posted March 25, 2014 Klaagzang is mooi. Voor Murena zou ik er vrede mee hebben als dat niet verdergezet wordt (volg ik Mask) Quote
marioboon Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Tekent Ferry dan helemaal niet meer? nee. De mens nadert ook de 70 stilaan hee. Quote
Guest Natte aap Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Teng zou dat zeker aankunnen. Veto, stuur die Dufaux eens een mailke dat hij Paul Teng moet nemen voor Murena. En rap wa! Quote
Guest Kontiki Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Ik heb de Franse uitgever van Dargaud al getipt over Paul Teng. Quote
Guest Natte aap Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Ik heb de Franse uitgever van Dargaud al getipt over Paul Teng. Kontiki, stuur die ... oh, te laat Quote
Olsimar Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Weet Paul het al Kontiki? Of regelen we het hier onderhands Quote
Guest Kontiki Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Ik moet eerst nog mijn commissie met Dargaud regelen. Quote
retep Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Voordeel is dat Teng veel interesse heeft in geschiedenis en het leuk vindt om oude gebouwen ed te tekenen.... Quote
Guest Natte aap Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Weet Paul het al Kontiki? tut tut tut tut het is voor zijn eigen bestwil Quote
Diogenes Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Wat mij betreft mag Murena gerust stoppen. Murena zonder Delaby is geen murena meer voor mij. Als ik eerlijk ben boeit het mij niet zo veel wie Murena tekent. Zolang Dufaux het maar schrijft. Edit: en het op realistische wijze getekend is. Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben?
Diogenes Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Ik heb de Franse uitgever van Dargaud al getipt over Paul Teng. Yep dat zou zeker een goeie zijn. De Oneven Orde is heel mooi getekend. (vind ik) Quote Denk ik om te bewijzen dat ik ben?
Guest Natte aap Posted March 26, 2014 Posted March 26, 2014 Als ik eerlijk ben boeit het mij niet zo veel wie Murena tekent. Zolang Dufaux het maar schrijft. En het op realistische wijze getekend is. da's misschien toch ook wat kort door de bocht. Een strip is een combinatie tussen aansprekende tekeningen en begeesterende verhalen. Dus een goeie tekenaar is toch zeker een must voor een goeie serie, ongeacht de schrijver. Maar ik ben het wel volledig met je eens dat de tekenaarcultus bij ons de kwaliteit van de scenaristen wat in de schaduw zet. Alle respect voor goeie tekenaars en goeie scenaristen. Quote
belgiumdog Posted November 30, 2014 Posted November 30, 2014 op notéle dat is een zender in wallonié hebben ze dit uitgegeven , gaat over de klaagzang SIL VALT die Jéremy verder heeft afgewerkt : http://www.notele.be/list13-le-jt-a-la-carte-media33087-taintignies-ghoy-lalbum-posthume-de-philippe-delaby-sil-valt-termine-par-jeremy.html en op het einde zeggen ze dat Jéremy dit album niet zal dedicaren ( tekening in plaatsen ) omdat hij vind dat het ,het oeuvre is van Delaby .einde citaat Quote
Recommended Posts