Ga naar inhoud

Jérémy Werkt De Klaagzang Af


Gast Kontiki

Recommended Posts

Delaby was nog niet klaar met het laatste deel van De Klaanzag van de Verloren Gewesten, Jérémy neemt het van hem over. De achterstand is niet min: 21 platen, het scenario was ook nog niet volledig af. Bararcuda 5 wordt daardoor uitgesteld.

En Murena? Jérémy benadrukt dat zijn werk aan de Klaagzang niet inhoudt dat hij ook Murena verder zal tekenen. Over Murena is nog geen enkele beslissing, niet door Dufaux of de uitgeverij genomen. Het weinige dat er te melden is, is dat Dufaux nadnekt over de toekomst van de reeks: doorgaan of niet?

Link naar reactie

Jérémy heeft eerst nog geweigerd.  Hij zag het niet meteen zitten.  Lag te gevoelig.  Dan werd er bij Rosinski gepolst.  Die had geen tijd om dat er nog bij te nemen.  En zo keerden ze terug bij Jérémy die dan toch maar heeft toegezegd.  Delaby zat op pagina 33... op dat moment zat ook Jérémy aan exact diezelfde pagina 33 voor zijn volgende Barracuda.  Zoveel toeval bestaat toch niet ?! Koud krijg ik ervan...  Ik weet één ding zeker en dat is dat Jérémy er alles zal aan doen om De Klaagzang zo knap mogelijk af te ronden.  Een mooier eerbetoon aan zijn leermeester en goeie vriend bestaat er niet...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
Gast Natte aap

Als ik eerlijk ben boeit het mij niet zo veel wie Murena tekent. Zolang Dufaux het maar schrijft. En het op realistische wijze getekend is.

 

da's misschien toch ook wat kort door de bocht. Een strip is een combinatie tussen aansprekende tekeningen en begeesterende verhalen. Dus een goeie tekenaar is toch zeker een must voor een goeie serie, ongeacht de schrijver. Maar ik ben het wel volledig met je eens dat de tekenaarcultus bij ons de kwaliteit van de scenaristen wat in de schaduw zet. Alle respect voor goeie tekenaars en goeie scenaristen.

Link naar reactie
  • 8 months later...

op notéle dat is een zender in wallonié hebben ze dit uitgegeven , gaat over de klaagzang SIL VALT die Jéremy verder heeft afgewerkt :

 

http://www.notele.be/list13-le-jt-a-la-carte-media33087-taintignies-ghoy-lalbum-posthume-de-philippe-delaby-sil-valt-termine-par-jeremy.html

 

en op het einde zeggen ze dat Jéremy dit album niet zal dedicaren ( tekening in plaatsen ) omdat hij vind dat het ,het oeuvre is van Delaby .einde citaat 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...