Ga naar inhoud

Oude Strips


anita

Recommended Posts

Hallo ik heb een doos met oude strips van mijn vader.

Nu zijn er verschillende mensen die deze willen kopen,

maar hoe bepaal ik hoeveel deze waard zijn?

er zijn er bij die niks waard zijn

48 stuks van BESSY  in goede staat vindt ik

14 stuks van BIGGLES in goede staat vindt ik

41 stuks van JOMMEKE sommige in goede staat en een sommige niet

20 stuks van KARL MAY goede staat vindt ik

3 stuks van KUIFJE goed staat herdruk

29 stuks van NERO redelijke staat

13 stuks van PIET PIENTER EN BERT BIBBER goede staat

24 stuks van DE RODE RIDDER in goede staat zowel met blauwe kaft als grijze kaft

 

weet iemand raad????

 

groetjes anita

Link naar reactie

Je kunt de strips die in de doos zitten eens opzoeken op www.catawik.nl Anita. Daar is een zeer uitgebreide stripdatabase en de kans is groot dat je de strips (juiste druk etc.) kunt terugvinden en een indicatie van de waarde kunt zien. Ik zou dat zeker aanraden om zo te zien of er geen hele zeldzame exemplaren in de doos zitten.

 

Maar zoals Koen ook al zegt het kan ook betekenen dat het gewoon geen waarde heeft en dan zou ik kijken of je er iemand een plezier mee kunt doen :)

Link naar reactie

De meeste van die strips zullen zo goed als niks waard zijn.  Het zijn zeker geen "schatten op zolder".  Vaak komen mensen met hun oude Kuifjes en Rode Ridders naar de stripwinkel om die tweedehands te koop aan te bieden en schrikken ze van de beperkte som geld die ze er nog voor krijgen.  Zo weet ik dat ze in mijn plaatselijke stripwinkel nogal veel van bovengenoemde strips aanbieden.  Ze weten er bijna geen weg meer mee en weigeren soms om ze tweedehands aan te kopen.

ik heb vroeger bij opruimingen thuis nog strips tweedehands verkocht aan een tweedehandswinkel. en ik stelde me echt de vraag hoe in godsnaam ze die strips met winst weer kwijt kunnen. sommige stripwinkels hebben een gigantisch aanbod tweedehands, in essentie oud papier dat staat te verduffen. stripwinkelier, ik zou het niet willen zijn. 

Link naar reactie

Goede staat houdt ook in dat er niet in geschreven is. Als dat het geval is, degradeert de strip zich automatisch tot oud papier. Een uitzondering kan gesteld worden voor iets dat echt quasi onvindbaar is, maar dat staat niet in jouw lijst.

Ik zou ze proberen slijten op een rommelmarkt aan een euro per stuk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...