Ga naar inhoud

De Kwaliteit Van Een Stripbeurs


Recommended Posts

Wat me opviel tijdens mijn bezoek aan de stripbeurs was de matige kwaliteit van veel strips die te koop werden aangeboden. Dan heb ik het niet over de inhoud noch over de mooie stand van Sylvester maar vooral over de honderden strips die door diverse verkopers werden aangeboden. Soms doet mijn verzamelaarshart schrikken van de wijze waarop er met de 9e kunst wordt omgegaan. En dan rustig 5 euro vragen voor een strip met beschadigde punten terwijl een nieuwe een euro meer kost.

En uiteraard aanwezig: de Roodbaard albums die overal zijn uitverkocht maar elke handelaar wel heeft.

 

Overigens is het verder een prima beurs die ook nog gratis is, en dat is een heel groot pluspunt,

Link naar reactie

dat gedoe over de roodbaard hebben we al vaker besproken :e003:

 

op je andere punt 1 euro goedkoper een stripboek kost tegenwoordig al gauw 8 euro nieuw een sc

 

en de verkrijgbaarheid is ook niet altijd even goed

 

verder zie ook  nieuwe strips  in bakken tussen de 1 en de 5 euro in ook hc

 

de meeste handelaren prijzen hun waar wel dat ze verkopen de stands waren niet goed koop

 

op het plein 200 euro per kraam per dag ex btw

 

in de achterliggende straten was het tarief 75 euro per kraam per dag ex btw

 

en de 1 is wat zuiniger met de boeken als de andere

 

voor de 1 is het 9e kunst

 

voor de ander gewoon een boekje

Link naar reactie

Ik gruwel steeds als ik antiquarische strips zie , die enkel nog de benaming voddestrips verdienen , waar dan nog volle pot prijzen worden voor gevraagd.

En dan dikwijls bij die oude Dupuis strips (Lucky Luke , Jerry Spring , Buck Danny , enz... ).

Onlangs nog een Buck Danny : naam in balpen 2x , cover met wel tientallen plooien in en ook wat losse pagina's.Vraagprijs rond de 60 € !! (nr32 of 33 uit de serie , dacht ik )

Link naar reactie

Ik vind het eigenlijk zinloos te investeren in antiquariaatsstrips wanneer diezelfde strips vandaag de dag worden herdrukt op mooi papier. De integrales bieden in dit opzicht nog veel meer: infokatern, helderder lijnen en kleuren, stevige kaft. Ik begrijp de mensen niet die 500 euro over hebben voor een oud dupuis album dat je voor 10 euro nieuw en ongelezen in de winkel kan krijgen. Maar ieder zijn hobby natuurlijk. 

Link naar reactie

op het plein 200 euro per kraam per dag ex btw

 

in de achterliggende straten was het tarief 75 euro per kraam per dag ex btw

 

Dan waren die stands voor 75 Euro een koopje. Qua lokatie was het echt niet minder. Integendeel, ze stonden los van de andere stands en daardoor was het mogelijk die stands met bijzettafeltjes e.d. nog wat verder uit te bouwen.

Link naar reactie

@tweetie

 

op sommige plekken kon er een tafeltje bij uitbouwen is sowieso handelaar eigen 

voor al op boeken markten zie je dat vaak is ook de charme van zo'n markt

 

maar waarom je de locatie achter de kerk in de kleinere straatjes een betere locatie vind als op het grote plein zelf moet even uitleggen tweetie

75 euro een koopje nou dat vind ik niet  einde van de maand/29 juni / sta ik op het grote plein voor 60 euro op de boeken markt

maar omdat er van alles te doen is komen er meer bezoekers en vind ik 75 euro wel redelijk

wil best 500 betalen als ik 5000 omzet


 

op andere markten betaal meestal minder maar dat is niet echt een vergelijk omdat het andere locaties zijn

 

enkele voorbeelden drachten 35 perdag

 

valkenswaard 60 perdag

 

zwolle op de melkmarkt 25 euro voor 1 dag

 

 

verder zou je nog een discussie kunnen houden waarom het 2 dagen is

 

 

@ de rest qa prijzen is vraag en aanbod waarom iemand 60 euro of nog meer betaald van een boekje van 60 jaar oud wat nog in herdruk verkrijgbaar is voor ca 3 euro is mij ook een raadsel

Link naar reactie

maar waarom je de locatie achter de kerk in de kleinere straatjes een betere locatie vind als op het grote plein zelf moet even uitleggen tweetie

75 euro een koopje nou dat vind ik niet  einde van de maand/29 juni / sta ik op het grote plein voor 60 euro op de boeken markt

 

Ik zei niet "een betere locatie", maar "niet minder". Afgezien van een klein stukje dat erg koud was, was het lekker in de zon, konden de bezoekers mooi rond lopen en kwamen ze dan automatisch langs de goedkopere stands. En het was maar enkelrijs, dus zonder afleiding van concurrenten. Plus de wat grotere uitbouwmogelijkheden. 

 

En in vergelijking met 200 Euro is 75 Euro toch echt wel een heel stuk minder, dus in vergelijking met de rest van de stands een koopje.

Link naar reactie

Heb zelf in een grijs verleden ook met een kraam gestaan in haarlem.

Op de grote markt heb je meer aanloop, daar ben ik van overtuigd.

Of je persé meer boeken verkoopt op de grote markt weet ik niet. Hangt uiteraard ook af van je handel en je prijzen.

 

Door de rondloop rond de kerk is de vindbaarheid van de kramen op het kleine pleintje wel verbeterd.

Deze is er pas sinds enkele edities. Naar mijn mening is het prijsverschil te groot. 

Handelaren / stripwinkels hebben veel overhead en moeten ook een boterham eten.

Kraamhuur zou nooit meer dan 10% (max. 15%) van je omzet moeten zijn.

Of je op de grote markt waar je € 125,00 meer moet betalen ook werkelijk zoveel meer omzet weet te draaien betwijfel ik sterk. 

Link naar reactie

citaat tweetie :En het was maar enkelrijs, dus zonder afleiding van concurrenten : eindecitaat

 

 

wat bedoelje hier mee tweetie   is mij niet helemaal duidelijk

 

Ik bedoelde ermee dat als je langs de stands liep, die op de markt dubbelle rijen waren, dus iedere stand had een overbuurman. Als je er als bezoeker doorheen loopt, moet je dus links/rechts kijken wat het meest interessant is. 

 

De stands rond de kerk waren enkelrijd, dus de bezoeker hoeft dan niet te kijken bij welke stands hij gaat kijken, links of rechts..   

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...