dirk (monsieur toupet) Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Gelezen op de site van het ECC (http://www.ecc-kruishoutem.be): Van 21 juni tot 20 september: Jef Nys - de geestelijke vader van Jommeke‘De beginjaren als cartoonist’ De geestelijke vader van stripheld ‘Jommeke’ begon ooit als cartoonist bij het satirisch tijdschrift 't Pallieterke. We laten je graag kennismaken met die eerste politieke en actualiteitscartoons van Jef Nys, die nu voor het eerst ook gebundeld werden in een nieuw boek dat in juli verschijnt. Het boek en de bijhorende tentoonstelling worden in primeur aan het publiek voorgesteld in het ECC. De tentoonstelling is te bezichtigen in het ECC van 21 juni tot 20 september 2015, elke zondag van 10 tot 12 en van 14 tot 17 uur. Voor groepen vanaf 10 personen ook op andere dagen mits afspraak. Quote Link to comment
Hamirubi Posted June 23, 2015 Share Posted June 23, 2015 Mausert en ik gaan deze tentoonstelling ostentatief boycotten. (maar het boek wil ik wel) Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Kristof Berte Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 "Satirisch tijdschrift 't Pallieterke", da's een eufemisme waar over nagedacht is. Je zou het ook een Vlaams-Fascistoïde vod kunnen noemen, maar dat bekt waarschijnlijk minder voor adverteerders. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
marioboon Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 "Satirisch tijdschrift 't Pallieterke", da's een eufemisme waar over nagedacht is. Je zou het ook een Vlaams-Fascistoïde vod kunnen noemen, maar dat bekt waarschijnlijk minder voor adverteerders. Indertijd was het nog te doen. Jef Nys is het afgetrapt toen ze het voor hem te gortig werden Quote Link to comment
Recommended Posts