Lebbercherrie Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Bij het opruimen van mijn collectie kwam ik deze oude strip tegen. http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=6785 Ik vermoed dat het een erfenis van mijn vader is, en heb het als kind met veel plezier gelezen. Ik heb echter NOCH van de scenarist, NOCH van de tekenaar ooit nog ander werk gevonden. Ik vind nul komma nul info over de strip, ook online. Iemand die wat achtergrondinfo heeft? Quote Link to comment
Zwendel Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Willy (Linthout) zou hier meer over moeten weten vermoed ik (Uitgeverij Loempia) Heb die trouwens ook, leuke strip. Quote Link to comment
Lebbercherrie Posted October 6, 2015 Author Share Posted October 6, 2015 Ook een heel toffe tekenstijl. Quote Link to comment
P3TJQ Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Ooit eens gehad in mijn striptas van het Stripschap, toen nog in het Turfschip in Breda. Maar niet meer in mijn bezit. Quote www.bobdemoor.be Link to comment
Guest Kontiki Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Deelnemers aan de stripkwis in Roeselare zullen deze strip al te goed kennen. Met een restpartij moesten we een zo hoog mogelijke toren bouwen. De strips mochten verscheurd worden indien nodig. Quote Link to comment
alexjodo Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Deelnemers aan de stripkwis in Roeselare zullen deze strip al te goed kennen. Met een restpartij moesten we een zo hoog mogelijke toren bouwen. De strips mochten verscheurd worden indien nodig. was dit niet eerder deze strip? Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Of kregen we dan elk zo'n exemplaar? Quote Link to comment
Zwendel Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Afgaande op de voorgaande posts moet dat een zeer hoogstaande stripkwis geweest zijn Quote Link to comment
linthout Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Bij het opruimen van mijn collectie kwam ik deze oude strip tegen. http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=6785 Ik vermoed dat het een erfenis van mijn vader is, en heb het als kind met veel plezier gelezen. Ik heb echter NOCH van de scenarist, NOCH van de tekenaar ooit nog ander werk gevonden. Ik vind nul komma nul info over de strip, ook online. Iemand die wat achtergrondinfo heeft? Het scenario is van Jef Meert en de tekeningen van Lucas Moerman . Quote Link to comment
TDPB Posted October 6, 2015 Share Posted October 6, 2015 Het scenario is van Jef Meert en de tekeningen van Lucas Moerman . Waarom deden ze dat dan onder pseudoniemen? (allez, volgens stripinfo.be dan toch). Waren ze zo bang voor negatieve reacties? Was dat nog in de tijd dat je niet met bevriende staatshoofden mocht lachen? Quote Link to comment
Kool Thing Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 was dit niet eerder deze strip? Het waren inderdaad Troebel Waters. En btw, de quiz was op deze vraag na heel hoogstand ( ahem, als samensteller en jurylid mag ik dat wel poneren :-) ) In de prijzenstapel ( iets van 5 meter strips ) zaten toen inderdaad wat Popebusters. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Lebbercherrie Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Het scenario is van Jef Meert en de tekeningen van Lucas Moerman . Mijn eeuwige dank, Willy! Quote Link to comment
Lebbercherrie Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Beste resultaat voor mijn opzoekingen over Lucas Moerman is nu deze thread! Quote Link to comment
linthout Posted October 7, 2015 Share Posted October 7, 2015 Waarom deden ze dat dan onder pseudoniemen? (allez, volgens stripinfo.be dan toch). Waren ze zo bang voor negatieve reacties? Was dat nog in de tijd dat je niet met bevriende staatshoofden mocht lachen? Jef Meert bang voor reacties???? Dat zal wel niet zijn. Jef Meert is iemand die niet bang te krijgen is hoor!!! En de uitgeverij stond er wel op, nietwaar... Dus de auteurs waren zeker op te sporen indien nodig. Ik denk dat ze het gewoon leuk vonden om onder een andere naam bij die strip te staan. Quote Link to comment
Lebbercherrie Posted October 7, 2015 Author Share Posted October 7, 2015 Uitgeverij stond er op, inderdaad. Quote Link to comment
Recommended Posts