Ga naar inhoud

"tot Zolang De Gek Leeft"


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ook niet als de oude liefhebbers gaan omvallen en hun collectie op de markt komt? Zijn er dan nog genoeg kopers voor dat oude papier? Als je kijkt hoe het met andere ooit grote namen is vergaan, is het voor de lange termijn zeker geen goede belegging meer. Misschien moet je zo'n album meenemen in je kist om wat extra schaarste te creëren...

De zeldzame gaan hun waarde behouden. Er zijn gewoon niet genoeg Rikki's etc bewaard, laat staan in goede staat.

 

Iets wat ik wel al gemerlt heb is dat er nogal wat gesjoemeld wordt. Lombards die er op de foto prachtig uitzien maar waar bij nader inzien de rug of de kaft hersteld of bijgekleurd zijn. Dat decimeert de waarde natuurlijk.

Al een paar keer gedacht daar komt ambras van en ja, na een paar dagen biedingen verwijderd en beschrijving aangepast :(

Link naar reactie

Iets wat ik wel al gemerkt heb is dat er nogal wat gesjoemeld wordt. Lombards die er op de foto prachtig uitzien maar waar bij nader inzien de rug of de kaft hersteld of bijgekleurd zijn. Dat decimeert de waarde natuurlijk.

Al een paar keer gedacht daar komt ambras van en ja, na een paar dagen biedingen verwijderd en beschrijving aangepast :(

 

Het is alleen sjoemelen als het niet vermeld wordt. 

 

Waarschijnlijk komt het ook redelijk vaak voor dat de kopers er pas bij ontvangst achter komen dat er aan een kavel is gesleuteld. Dat is het risico bij een internetveiling als Catawiki, waar de veilingmeesters de kavels niet fysiek zien, maar alleen via fotos.  

En als er eenmaal betaald is, zie dan je geld maar eens terug te krijgen... 

Link naar reactie

Dat is gewoon niet te voorspellen. Die prijzen zijn afhankelijk van de populariteit van de stukken, niet van de staat ervan.

Vraag en aanbod :)

 

Bij antieke strips is het aanbod (zeer) laag, dus daar zit je altijd goed.

 

En ik heb het nog al gezegd: vanaf de jaren 70 is men aktief strips beginnen bijhouden. En als je ziet hoe maniakaal de meeste kopers van (niet-commerciele) strips nu zijn kan je stellen dat minstens 90% van de recente strips nog in bijna nieuwstaat zijn.

Link naar reactie

Batman wordt nu nog steeds gemaakt. Net als Suske en Wiske. Dat dat zal redelijk z'n waarde houden. 

 

Nero en Toonder strips verschijnen niet meer nieuw en de liefhebbers zullen op den duur uitsterven.  

Mij kan het niet schelen hoor. Als die strips in prijs zakken kan ik goedkoop de ontbrekende kopen. En als ze dan nog verder zakken trek ik mij er ook niks van aan, het gaat mij enkel om mijn verzameling :D

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...