Ga naar inhoud

Heiligdom - Interpretatie?


Aerogi

Recommended Posts

Nog iemand die de reeks Heiligdom van Bec / Dorison heeft gelezen?

 

Ik vind de decors prachtig, en hou wel van dit soort verhalen. Maar niet makkelijk om de karakters / personen uit mekaar te halen. Sommigen lijken op mekaar, of eenzelfde persoon lijkt soms helemaal anders getekend op een volgende pagina.

 

Los daarvan heb ik vooral moeite hoe ik het einde nu moet interpreteren. Volgens de bespreking op SSZ "Uiteindelijk is het slotdeel geen verwachte rollercoaster geworden, maar wel een denderende kermisattractie met een onverwachte climax."

Link naar reactie

Ik kan mij heugen dat ik dit een superspannende strip vond, maar dat het einde inderdaad wat tegenviel. Daar dit echter meestal is met dit soort strips, begint dat te wennen. Wel is het zo dat ik (voor zover ik het mij goed kan herinneren) het einde acceptabel vond. Ik zal de strip binnenkort nog eens herlezen. Maar vooralsnog zit ik in een herlezing van Ythaq, dus het moet even wachten.

 

Dat van die koppen herken ik trouwens helemaal.

Helaas is dat wel bij meer series.

Link naar reactie

Zoals beloofd Heiligdom herlezen.

Tja, wat zal ik zeggen, het blijft een moeilijk einde waar je meerdere interpretaties aan kunt geven.

Zelf heb ik na het dichtslaan van deel 3 ook weer even teruggekeken om het einde nog eens goed tot mij te nemen.

 

Zelf heb ik het maar zo geinterpreteerd dat de laatste kernbom het beest heeft vernietigd, de laatste 3 pagina's zijn dan een epiloog hoe vader en zoon elkaar in het hiernamaals weer zien.

 

Hoe zag je het zelf?

Link naar reactie

Voor mij hetzelfde voor wat betreft de gezichten; wel jammer bij enkele twisten ih verhaal.

 

Atmosfeer en verhaal waren spannend; mijn interpretatie is dat het beest is vrijgekomen en einde mensheid.

 

De epiloog had voor mij geen toegevoegde waarde, moest terugbladeren om te zien wie de vader weer was (door dezelfde koppen).

Maar het leuke blijft wel, verschillende interpretaties mogelijk.

 

pluspunt. :e007:  uren op Wikipedia de oude goden zitten te lezen. 

Link naar reactie

Merci voor de feedback.

 

Yep, ofwel is het beest dood, ofwel niet.

 

Mijn interpretatie is dat "het beest" is losgelaten / ontsnapt en het einde van de mensheid. en ik vermoed dat de 'dader' die de bom heeft doen ontploffen, dat heeft gedaan door het virus / ziekte die bijna alle bemanningsleden hebben gekregen.

 

Dat van die epiloog had ik geen flauw idee hoe te interpreteren, ga dat vanavond nog eens opnieuw bekijken :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...