Ga naar inhoud

The X-Files


niemand

Recommended Posts

Voila, ook gans het nieuwste X-Files seizoen op TwooBee gezien.

 

Is het de moeite? Voor mij wel. Maar ik ben dan ook misschien wat te veel fan om een objectief oordeel te kunnen geven. Van de zes afleveringen viel alleen de tweede mij tegen en dat waarschijnlijk omdat ik die dag een rothumeur had. Ik ben blij dat ik het gezien heb en zal waarschijnlijk wel het seizoen op van die schijven aanschaffen en het dan nog eens (meerdere malen) bekijken.

 

En als dit het einde van de tv-reeks zou zijn? Hell, what better place than here? What better time than now? Ik zou er kunnen mee leven. :)

post-503-0-84897500-1464555279_thumb.jpeg

post-503-0-41275900-1464555374_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik heb het ook weer graag gezien. Voor de tweede keer al. 

De tweede aflevering viel mij niet tegen. In de loop der jaren ben ik meer fan geworden van de Monster of the Week afleveringen dan van de Mythology afleveringen, alhoewel ik de verhaallijn over hun zoon wel graag zou opgelost zien. Liever dan alle Aliens/conspiracy verhaallijnen. 

 

De laatste aflevering vond ik de minste (maar nog goed hoor), omdat ik vind dat Carter als regiseur enkele steken laat vallen. 

 

Het einde kan je zien als open einde, maar voor mij is het een cliffhanger. Hopelijk met vervolg ;) en dan een beter vervolg dan na Millennium S2, waar er een gelijkaardige situatie was :)

Link naar reactie

Ik vond dit nieuwe seizoen toch wel veel te onnozel om naar te kijken en ben gestopt bij aflevering 4. Scully spreekt met een veel te flemerig stemmetje en de verhalen trekken op niets meer.  Ik ga dit moeten wegspoelen door nog eens een paar oudere seizoenen te herbekijken.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

SEASON ELEVEN VOL. TWO HC...

 

Het einde van deze X-Files. Door het tiende seizoen van de teeveeserie blijkt dit ook al weer geen canon meer te zijn. Soit... Laat me stellen dat somewhere on some alternate Earth... :)

 

Ik heb het laatste hoofdstuk deels moeten herlezen om het helemaal te kunnen vatten. Maar het is een mooi einde. Het is niet zwartgallig. Er is hoop. Voor een franchise die duisternis en paranoia hoog in het vaandel voert is dit wel eens leuk.

 

Uiteindelijk vind ik dat deze reeks zeker de moeite waard was om lezen. Canon of niet. Het verhaal boeide mij. Het tekenwerk was constant van degelijke kwaliteit. De boeken blijven na lezen aaneen hangen. Geen opkrullende covers. Ik ben een tevreden mens.

post-503-0-68869200-1466204913_thumb.jpeg

post-503-0-56925400-1466204948_thumb.jpeg

post-503-0-78262500-1466204981_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tot mijn grote verrassing heb ik The X-files Origins graag gelezen. Ik had dit eerlijk gezegd alleen maar gekocht om mijn collectie volledig te houden, en zag er wat tegen op. Wie zit er nu te wachten op een X-files Origins?

 

Het leest als een jeugdfilm, meer is het niet. Mulder en Scully zijn tieners en beiden onderzoeken ze een mysterietje, hij in 1974, zij in 1977. Van ver hebben beide mysteries iets met elkaar te maken, en er zijn hints naar een 'samenzwering', dus het heeft ook wel X-files ingrediënten, maar al bij al is het een 70s jeugdfilm.

Wel jammer dat sommige zaken niet verder uitgewerkt worden, of dat bepaalde verhaalelementen zomaar vergeten worden. Maar ach, it was fun. 

Leuk getekend. 

 

XFiles_Origins-330x500.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...