Ga naar inhoud

The X-Files


niemand

Recommended Posts

Die oude werken meer op het sentiment door de patine van de vervlogen dagen van onze jeugd. Ik kan je volgen in je redenering over de nieuwe. Ik had ook dat gevoel, toen ik de twee eerste hoofdstukken las van het laatste volume. Vanaf hoofdstuk drie beterde het. Misschien eens alles herlezen, door de delen zo ver uit elkaar te lezen kan dat soms een vertekend beeld geven.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Deze week komt er weer een Classics uit. The X-Files: Ground Zero GN.

Ik verwacht deze week trouwens 11 TP's. 11! Maar door vertraging op de luchthaven, en betogingen en andere toestanden in Brussel, is er vertraging. Ik ga die TP's dus volgende week pas ophalen.

Wel ARQ 18 wezen halen, net. Dit geheel off topic. :)

Link naar reactie

post-585-0-06208000-1444411792_thumb.jpg

 

Ground Zero heb ik zeer graag gelezen. Het is één van de weinige verhalen die ik twintig jaar geleden niet gelezen heb, dus echt nostalgie heb ik er niet bij, maar het ademt de sfeer van weleer uit, dus ja: Die oude [X-files comics] werken meer op het sentiment door de patine van de vervlogen dagen van onze jeugd, zoals Gost Dawg het zo mooi verwoord. Het is bij momenten ook soms wat over the top, maar het is goeie, 90s fun. 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Frohike, Byers and Langley trapped in some kind of alien torture device?!... Neuh, gewoon een rooie kerstbol met hun reflectie erin. Met een X-File weet je maar nooit, eh... :)

 

The creative team of Joe Harris, Matthew Dow Smith and Jordie Bellaire wish you good tidings in this integral Season Eleven tie-in! TIE-IN???!!! En ik heb nog niks kunnen lezen van Season Eleven! AAAAAAAGGGH!...

 

Maar zo erg is het niet. Het is mooi getekend en als je niet weet waarover het gaat, dan voelt het pas echt aan als een X-File, zeg ik altijd.

 

Als extra heb je FOUNDLING door Tim Waggoner. Da's een kortverhaal uit THE TRUTH IS OUT THERE, een anthology die in februari uitkomt. Een geestig verhaaltje in de stijl van The Twilight Zo... Euh... The X-Files bedoel ik!

 

Een dik uur X-Mas plezier met The X-Files. Ik geef dit boekje een IIX op X. ;)

 

Graag gelezen.

post-503-0-32473900-1451177931_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The X-Files X-mas Special 2015... zucht. Ik hou niet van deze non-verhaaltjes binnen de IDW X-mythology. Het trekt er niet op. Mooi getekend, maar het gaat nergens over. 

Ze hadden bij IDW beter een anthology ongoing gemaakt van Classic X ipv te proberen mythology te maken. Laat dat toch aan Chris Carter over, en maak gewoon leuke, sfeervolle X-comics...

 

They're killing my childhood. ;)

 

Gelukkig heb ik de fotocover gekozen. Tis dan toch nog een leuk hebbedingske. Heb ik er toch nog iets aan in mijn verzameling. 

 

post-585-0-11984300-1451922441_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Een tweede anthology volume van bij IDW. Vijftien nieuwe afleveringen (proza verhalen) om te lezen. Ik noem het afleveringen omdat het lezen ervan ongeveer even lang duurt als naar een aflevering van de tv-reeks kijken.

 

Mijn favoriet is WE SHOULD LISTEN TO SOME SHOSTAKOVICH door Hank Phillippi Ryan. MALE PRVILEGE door Hank Schwaeble is grappig en zelfrelativerend, die komt bij mij op de tweede plaats. Of misschien PILOT door David Liss op de tweede plaats?... De rest is ook niet mis.

 

Graag en in een trek gelezen. Van mij mogen ze er nog maken.

post-503-0-32958300-1455470549_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Dit weekend naar de Nerdist Podcast met David Duchovny geluisterd.  Zeer goed interview met een man die zichzelf enorm goed kan relativeren (hij kwam trouwens net van de inhuldiging van zijn ster op Hollywood Walk of Fame). Op het eind van het gesprek blijkt hij ook een kenner van de klassieke Star Trek-reeks te zijn.

 

http://nerdist.com/nerdist-podcast-david-duchovny/

thx voor de tip. Ik heb hem gedownload en ga hem deze week eens beluisteren.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Een mooie cover vind ik. De inhoud graag gelezen.

 

Als ze klein zijn kunnen het zo'n schatjes zijn. Maar als ze wat ouder worden, puur krapuul! Ja, Gibson Praise looked cute too, once... Puur krapuul!... Ook de Peacocks zijn terug, ze zijn er niet mooier op geworden.

 

En dat liedje... ehm, ja... FOX ON THE RUN!

 

SEASON ELEVEN VOL. ONE HC.

post-503-0-35666500-1457906930_thumb.jpeg

post-503-0-95167600-1457906960_thumb.jpeg

post-503-0-99309200-1457906977_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

It's no wonder that truth is stranger than fiction. Fiction has to make sense.

-Mark Twain-

 

Right to the heart of the matter

Right to the beautiful part

Illusions are painfully shattered

Right where discovery starts

In the secret wells of emotion

Buried deep in our hearts

-Neil Peart-

 

DEVIATIONS, een soort What If? van IDW zaken. Ghostbusters, Transformers, G.I. Joe, Teenage Mutant Ninja Turtles en ook deze The X-Files.

 

Wat indien Fox was ontvoerd in plaats van Samantha? Waarschijnlijk ligt (in onze kille, onverschillige wereld) niemand wakker van deze vraag. Deze one-shot is dus eerder totaal nutteloos.

 

Ondanks dit ontnuchterend feit, toch weer graag gelezen.

 

"Teenagers, all unrelated, disappearing under mysterious circumstances. Strange phenomena corroborated by multiple eyewitnesses, all occurring at that precise time of their disappearances. Using your conventional wisdom and logic, see if you can explain to me how all these witnesses can describe seeing the same thing."

 

TIME AND BEING door Amy Chu/Elena Casagrande/Silvia Califano/Arianna Florean.

post-503-0-96667200-1457908621_thumb.png

post-503-0-95788700-1457908846_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ik vond dat niet jammer. Het waren The X-Files zoals we ze kenden. 

De eerste aflevering vond ik de minste. De laatste ook eigenlijk. Vroeger was ik fan van de mythology afleveringen, maar nu hou ik meer van Monster of the Week afleveringen.

 

Er zijn al genoeg reeksen met een lange story arc per seizoen. Ik ben blij dat The X-Files trouw bleef aan hun format. Maar de mythology interesseert me niet heel erg meer. Ik wil alleen nog weten wat er met hun zoon gebeurd is. Hopelijk komt er nog een reeks, en/of een film, die dat allemaal een beetje afsluit. Als het een reeks is: ook Monster of the Week afleveringen, thankyouverrymuch.

Link naar reactie

Monsters of the week vond ik altijd zeer tof. Zeker de 3e aflevering van dit seizoen (lizardmonster) vond ik terug heel plezant. Deze aflevering deed me terug denken aan de oude x-files seizoenen.

 

De mythology heeft me altijd wel geboeid, maar mij stoorde nu dat er eigenlijk maar 2 (misschien 3) afleveringen de mythology aankaarten. Het was eigenlijk te snel opgebouwd, vroeger hadden ze hier meer tijd voor.

Daarom vond ik dat het voor deze korte reeks beter zou geweest zijn om in meerdere afleveringen dit aan te kaarten waardoor het wat meer draagkracht had.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...