Ga naar inhoud

Elfquest


Recommended Posts

Altijd al een enorme fan geweest van Elfquest, ik heb dan ook alle uitgaven van uitgeverij Arboris.

Toen DDB weer nieuwe delen ging uitgeven, ben ik daar niet aan begonnen. Ik vond de uitgaven van Arboris een mooi afgerond geheel vormen.

 

Ondertussen is DDB al aan deel 10 met de nieuwe uitgaven en twijfel ik bij elke uitgave weer om dit op te pakken.

Is dit nog de moeite waard?

Hoeveel delen zijn er voorzien?

Link naar reactie

Als grote Elfquest fan vind ik toch van wel. :) Ik vond het einde van Arboris inderdaad wel werken als einde, maar toch niet *helemaal* een einde in de zin dat er toch nog wel wat vragen overblijven. Voor mij is wat DDB nu aan het uitgeven is geen nodeloos aanbreisel. maar een antwoord op die vragen.

 

Volgens Elfquest.com zal Final Quest 24 delen tellen, wat 12 DDB delen moet betekenen.

Link naar reactie

Gaan ze ook nog 's wat doen aan dat "gat"? Want ik ben eens aan zo'n nieuwe van DBB begonnen en vroeg me toch wel geregeld af wie al die lui zijn.....schijnbaar zitten er nog wat verhalen tussen die laatste Arboris albums (die ik niet heb omdat het tekenwerk me te veel ergerde) en deze nieuwe albums....

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

"Deze nieuwe albums" = De laatste queeste. Zien er iets te gelikt uit maar verder wel ok.
"Laatste Arboris albums" = vanaf ongeveer deel 40? tot laatst verschenen? Zoals ik al zei, ik heb er wel eens een paar gelezen maar ergerde me te veel aan het tekenwerk.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Oke, dat van het tekenwerk is mij nooit zo opgevallen, maar ik ben misschien teveel fan van de pini's.

Op de elfquest website kan je wel allerlei aanverwante uitgaven lezen. Daar ben ik ooit wel eens aan begonnen, maar omwille van het slechte tekenwerk ook weer snel mee gestopt. Daar herken ik je opmerking dus wel.

Daarnaast vind ik het lezen vanaf een ipad dus helemaal niets.

 

 

Link naar reactie

Vanaf Arboris deel 41 was het grootste deel van 't tekenwerk niet meer van Wendy Pini, en ik kan me ook wel vinden in Ariadne's opmerking.

 

@Ariadne: Mocht je online willen cherry picken om toch enkele gaten te dichten: The Searcher and the Sword en The Discovery zijn wel Pini-tekenwerk, en gaan mooi vooraf aan de DD-reeks. (Al bouwt die eerste wel voort op  personages uit het einde van de Arborisreeks en uit onvertaalde reeksen.)

En The Jury en Rogue's Curse zijn twee redelijk losstaande kortverhalen van haar hand.

Link naar reactie

Searcher and the Sword en The Discovery had ik inderdaad al op de Elfquest site gevonden (maar die andere twee niet, dank!
Nou heb ik ook het geheugen van een zeef (en heb ik die Arboris vanaf 41 alleen maar vluchtig gelezen) maar soms lijkt het toch alsof er het een en ander ontbreekt. Zal wel aan mij liggen.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...