Mr.EGO Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 Ik kwam een oud artikel tegen van een interview met Pieter de Poortere. Maar staat op de foto Pieter of is het een andere tekenaar? Want ik vroeg me af of Pieter zulk realistisch tekenwerk maakt of dat er per ongeluk een verkeerde foto bij het artikel terecht is gekomen. Bij google afbeeldingen zie ik niet dit soort plaatjes bij Pieter. Wie weet uit welke strip dit tekenwerk komt wat op de foto staat? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 Je zou haast denken dat het Delaby is met zijn werk aan "De Poolster", ofzo... Welke realistische tekenaar van dergelijk kaliber in de Vlaanders heb je zoal? Quote Link to comment
Mr.EGO Posted February 5, 2018 Author Share Posted February 5, 2018 Alleen had Delaby geen bril volgens mij in die tijd en lijkt die persoon wel op Pieter...Ik heb Delaby vaak zien signeren zonder bril op..... maar ik vind het ook wel wat weg hebben van het werk van Delaby... Quote Link to comment
Suske Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 Volgens mij is het Jérémy Petiqueux. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
Tweetie Posted February 5, 2018 Share Posted February 5, 2018 1 uur terug, Suske zei: Volgens mij is het Jérémy Petiqueux. Ik denk het ook. Quote Link to comment
Kool Thing Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 Het lijkt me idd Petiqueux Uit een oud interview http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Philippe-Delaby.htm SZZ: Jacques Martin heeft nu een heleboel assistenten. Werkt u eigenlijk met assistenten? "Ja, op een dag kwam een vriendin van mijn vrouw langs en die zei dat haar zoon ook tekende en schilderde. Van het één kwam het ander, en op een dag stond hij aan mijn deur met zijn portfolio. Schitterende inkleuringen! Ik heb hem wat laten proberen en al snel bleek hij mijn manier van inkleuren op te pikken. Ik heb gebeld naar Dargaud en heb gezegd dat ik die kerel moest hebben. Hij werkte al wat mee aan Moriganen, maar de nieuwste Murena, die verschijnt op 28 juni, heeft hij helemaal zelf ingekleurd. Rechtstreeks, op dezelfde manier als in Moriganen. Je zal versteld staan. Het is echt een bom. Voorts zijn alle tekeningen — behalve wat opvulling van de decors — nog volledig van mijn hand. Hij heet Jérémy Petiqueux, onthoud die naam!" Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Nesse Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 2 uren geleden, Kool Thing zei: Hij heet Jérémy Petiqueux, onthoud die naam!" Profetische woorden... Quote Link to comment
marioboon Posted February 6, 2018 Share Posted February 6, 2018 Peter Willems zat in het groepje van Pieter de Poortere, Jan Van der Veken en Jeroom en hij was de enigste van die vier die "echt" realistisch kon tekenen. Hermann en Yves Swolfs qua stijl. Maar heeft ie nooit iets mee gedaan. Maar Peter had een echte baard en volop haar. Quote Link to comment
pudifar Posted February 7, 2018 Share Posted February 7, 2018 On 6-2-2018 at 1:29 PM, Nesse said: Profetische woorden... Heel mooi ook van Delaby om het werk van Petiqueux in de bloemetjes te zetten. Quote Link to comment
Recommended Posts