Ga naar inhoud

Wie heeft deze tekening gemaakt?


Mr.EGO

Recommended Posts

Ik kwam een oud artikel tegen van een interview met Pieter de Poortere. Maar staat op de foto Pieter of is het een andere tekenaar? Want ik vroeg me af of Pieter zulk realistisch tekenwerk maakt of dat er per ongeluk een verkeerde foto bij het artikel terecht is gekomen. Bij google afbeeldingen zie ik niet dit soort plaatjes bij Pieter. Wie weet uit welke strip dit tekenwerk komt wat op de foto staat?

IMG_3298.JPG

IMG_3297.JPG

Link naar reactie

Het lijkt me idd Petiqueux

 

Uit een oud interview http://www.stripspeciaalzaak.be/Interviews/Philippe-Delaby.htm

 

SZZ: Jacques Martin heeft nu een heleboel assistenten. Werkt u eigenlijk met assistenten? 
"Ja, op een dag kwam een vriendin van mijn vrouw langs en die zei dat haar zoon ook tekende en schilderde. Van het één kwam het ander, en op een dag stond hij aan mijn deur met zijn portfolio. Schitterende inkleuringen! Ik heb hem wat laten proberen en al snel bleek hij mijn manier van inkleuren op te pikken. Ik heb gebeld naar Dargaud en heb gezegd dat ik die kerel moest hebben. Hij werkte al wat mee aan Moriganen, maar de nieuwste Murena, die verschijnt op 28 juni, heeft hij helemaal zelf ingekleurd. Rechtstreeks, op dezelfde manier als in Moriganen. Je zal versteld staan. Het is echt een bom. Voorts zijn alle tekeningen — behalve wat opvulling van de decors — nog volledig van mijn hand. Hij heet Jérémy Petiqueux, onthoud die naam!"

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...