Rene Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Hallo allemaal, Is hier wellicht iemand die het magazine Pilote jaargang 1968 heeft? Ik ben op zoek naar 1 tekening van Moebius, maar weet niet welk issue het instaat. Is de Belgische uitgave hetzelfde als de Franse uitgave? Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Moebius bestond nog niet in 1968. Maar een overzicht van Pilote vind je op http://bdoubliees.com/journalpilote/annees/1968.htm Quote Link to comment
Rene Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 He, te gek! Precies wat ik nodig heb, bedankt! Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Volgens wikipedia bestond het pseudoniem Moebius al maar ik vermoed niet in Pilote in dat jaar (het kan natuurlijk, ik heb enkele bundelingen (geen volledig jaargang) maar kan me dat niet herinneren) maar eerder in Hara-Kiri of zo. Quote Link to comment
cartoonesk Posted April 4, 2018 Share Posted April 4, 2018 Mocht je toch zo'n illustratie van Moebius in Pilote vinden, laat het even weten. Interessert me ook wel. Quote Link to comment
Rene Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 Is niet als Moebius gesigneerd, maar wel in een Moebius stijl. Ik krijg binnenkort een betere foto van het schilderij; die zal ik dan wel hier plaatsen. Quote Link to comment
Rene Posted April 4, 2018 Author Share Posted April 4, 2018 Het is dus eigenlijk een 'GIR' Quote Link to comment
Recommended Posts